צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן

גפני יוזם: הקנסות שיוטלו על מפירי התקנות ילכו לאלו שניזוקו מהקורונה

הצעת חוק של יו"ר ועדת הכספים: הקנסות שיוטלו על מפירי תקנות הקורונה ייכנסו לקופה שתיועד רק לאלו שניזוקו מהקורונה ולא לקופת האוצר הכללית. "בשעה קשה זו כאשר מאות אלפי אזרחים משוועים לפת לחם, אין צדק בכך שקופת האוצר תתעשר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

על פי הצעת החוק אותה יוזם יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני תוקם קופה ייעודית באוצר המדינה שבו יצטבר הכסף כתוצאה מהקנסות. על פי הנתונים, מדובר בעשרות מליוני שקלים שקופת האוצר התעשרה עד כה כתוצאה מהקנסות שיכול להגיע גם למאות מליוני שקלים, בעיקר על אי עטיית מסיכה במרחב הציבורי ואי שמירת הסדר התו הסגול בחנויות ועסקים.

לדברי גפני, "בשעה קשה זו כאשר מאות אלפי אזרחים שפוטרו או הוצעו לחל"ת ומשוועים לפת לחם, אין צדק בכך שקופת האוצר תתעשר כתוצאה מהקנסות הללו ותעביר את הכסף לצרכים אחרים.על פי הצעת החוק האמורה, הקופה הייעודית שתוקם תצטרך לייעד את הכסף לטובת אותם אנשים ועסקים שניזוקו כלכלית כתוצאה מהקורונה, ובכך יעשה קצת צדק באכיפת תקנות הקורונה".

כזכור, ועדת החוקה חוק ומשפט דנה אתמול בהצעת החוק שתקבע בין היתר כי קנס מינהלי בשל הפרת חובת עטיית מסכה או בשל הפרת הוראות הקשורות לפתיחה של סוג עסק, ישולם בתוך 45 ימים לאחר המצאת ההודעה, ולא בתוך 60 ימים. כמו כן, מוצע להגדיל את הקנס על אי–עטיית מסכה מ–200 ש"ח ל-500 ש"ח

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר אמר בפתח הדיון כי "אני לא מתכוון להצביע או לתמוך בהעלאת הקנס לגובה של 500 ₪. זה מוגזם. בכוונתי לבחון מה כן אבל המספר הזה לא יהיה וגם לא 499 ₪. מה שכן צריך להיות זה הגברת היכולת לאכוף את הדבר הזה בכל רחבי הארץ, בתקופה זו ובמספרים שאנחנו רואים צריך לתת יותר סמכויות לפקחים"

עו"ד לילך וגנר ממשרד המשפטים אמרה בדיון כי "אמנם כל העבירות הללו נקבעו כעבירות מנהליות אך היו עבירות בהירות פחות ואותן הקפדנו שיאכפו שוטרים, כמו לדוגמה איסור יציאה מהבית למטרה שאינה לגיטימית. בנושא הנסיכות תחילה אכפו אותה רק השוטרים למרות שהיא ברורה מאוד אך היו לה לא מעט החרגות. לפני שבועיים העבירה הזו הופיעה בחוק שאישרה הוועדה. בנוסף, יש קצובת זמן של 60 ימים שאפשר להגיש בה בקשה לביטול ומוצא לקצרה ל-45 יום".

סנ"צ איל ראון רמ"ד מבצעים במשטרת ישראל: "אנחנו יומיום בשטח עם האזרחים ומרגישים את הקושי, את האי נוחות והלוואי ולא היינו צריכים לתת שום דוח. לצערנו, גם במדינות אחרות, עד שלא נכנסה סוגית האכיפה היה קשה לגרום לציבור לבצע את ההוראות לשמירה על בריאותו. רוב הציבור ממושמע להנחיות. בהנחיות חטיבת המבצעים לכלל השוטרים הודגש שלפני שנותנים דוח חשוב להסביר לאזרח ולא לתת ישר דוח. חילקנו מעל 230,000 מסכות לאזרחים שלא עטו מסכות בחודש האחרון. הדוח הוא האמצעי האחרון. אנחנו קודם כל נוקטים בהסברה לציבור. מאז שהחלה אכיפת עטיית המסכות בחודשיים וחצי האחרונים חילקנו כ-40,000 דוחות על אי עטיית מסכות".

לשאלת ח"כ אלהרר האם יש מקום להעלות את סכום הדוח השיב: "בעיקר בקרב הציבור הצעיר רבים לא נשמעים. אלו שבאים לים ומשתוללים בחתונות. אכיפה בסוף היא הדבר שיגרום לכך שיעטו מסכות". לשאלת ח"כ סגלוביץ' "האם העלאת הקנס הייתה בקשה של המשטרה?" השיב שאינו מכיר שזו הייתה בקשת המשטרה.

תמר ליברטי מהייעוץ המשפטי למשטרה הוסיפה: "אני לא זוכרת שזו הייתה בקשה של המשטרה אלא התייעצות של גורמי המדינה באופן כללי, אך לא יודעת לומר זאת בוודאות". עו"ד טל וינר שילה מהלשכה המשפטית במשרד הבריאות: "ההחלטה להעלות את גובה הקנס זו החלטת ממשלה שנקבעה ע"י כל השרים. המטרה היא קנס שירתיע".

ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) תקף את נציגי המשטרה ודרש לקבל את ההנחיה לחלוקת מסכות בכתב: "למה בת"א רואים ששוטרים מחלקים מסכות לאזרחים ובאלעד קונסים ב-2000 ₪ אם עם 6 ילדים? זו רשעות. אישה שמרוויחה 4,000 צריכה לשלם 2,000 ש"ח? מה השיקולים? למה לשוטרים בירושלים ובאלעד אין מסכות לחלק?"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לפחות שהכסף ילך לחרדים.
שלא מקבלים כלום מהמדינה ורק מקבלים קנסות. ומיסים

תותח
איש אמת

ברוך השם זכינו שיש לנו כזה נציג בכנסת!!!!

חחחח
יגידו שהניזוק מהקורונה זה קופת המדינה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture