צילום: David Cohen/Flash90

המליאה תצביע: ועדת החוקה אישרה את העלאת "קנס-המסכה" ל-500 ש"ח​

דרישת הוועדה: תתווסף האפשרות "להימנע מהטלת הקנס בהתאם לנסיבות העניין". ח"כ אשר: "טענתי שאפשר גם ב-300, עמדת המל"ל היא חד-משמעית נגד". ח"כ אבידר לאשר: "ראיתי שהכריחו את גפני להכריח אותך לשנות את דעתך, זה גפני עצבני" • צפו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ועדת החוקה אישרה הבוקר (שני) לקריאה שנייה ושלישית את החוק להגדלת הקנס על מי שלא עוטה מסיכה מ-200 ל-500 שקלים. זאת למרות שבוועדה הבטיחו שהקנס לא יגדל. בלחץ נתניהו ואנשי המל"ל נאלץ יו"ר הוועדה אשר להסכים לסכום של 500 שקלים, אך מנגד התעקש שלצד זה יוכנס סעיף שייקבע שהקנס לא יוטל אוטומטית, אלא יתאפשר לאדם לתקן קודם את הליקוי ולשים מסיכה, בטרם ייקנס.

7 תמכו בחוק: היו"ר ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) והח"כים: אתי עטיה, שלמה קרעי (הליכוד), עינב קאבלה, תהלה פרידמן, איתן גינזבורג (כחול לבן), מיכאל מלכיאלי (ש"ס). 4 ח"כים התנגדו: אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת), קארין אלהרר, יואב סגלוביץ' (יש עתיד תל"ם), אלי אבידר (ישראל ביתנו).

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר אמר כי "ישבנו על החוק הזה כמו שצריך, העלינו כמה נקודות ואחד מהם היה גובה הסכום העליתי דגל אדום וטענתי שאפשר גם ב-300. עמדת המל"ל היא חד-משמעית נגד. לצערי לא היו ראשי מפלגות אחרות בקואליציה שהיו נגד זה ולכן נצביע על הסכום הזה".

"עם זאת", הוסיף, "מה שעשינו ביוזמת ח"כ אלהרר להבניית שיקול הדעת לשוטר משמעותי מאוד. הבנינו את שיקול הדעת בצורה מאוד ברורה ואני מצפה מהמשטרה להוריד את ההנחיה לשטח. אם אדם יסרב לעטות זה כבר משהו אחר. הותרנו את זמן תשלום הקנס על כנו במקום לקצרו ואיזנו את החוק ככל האפשר".

עוד הוסיף כי "העברנו כאן בשבועיים האחרונים כ-8 חוקים שהחליפו את התקש"חים ולא היה אחד מהם שיצא כמו שנכנס. זה לגיטימי שהממשלה מבקשת להאיץ את החקיקה אך זה לא יהיה ב-24 או 48 שעות. ניכנס לדיונים אינטנסיביים על חוק המסגרת, הכול ייבחן ועל הכול נדבר. ככה התנהלנו ונתנהל הלאה".

ח"כ אלי אבידר מ'ישראל ביתנו' אמר כי "אתמול היה יום קשה לדמוקרטיה ראיתי שהממשלה מקדמת חוק שיצמצם את סמכויות הכנסת. ראיתי שהכריחו את גפני להכריח אותך לשנות את דעתך והוא אמר שהקו האדום הוא מי שיפסיק את לימודי התורה. זה גפני עצבני. אי אפשר לעצור את הכנסת, לא יעצור לנתניהו או בן שבת ועוד 800 כמום. נקיים את הדיונים בחרו בנו אנשים ולא ניתן.

ח"כ קארין אלהרר מ'יש עתיד תל"ם': "הממשלה מתנהלת בכאוס מוחלט. הניג'וס של הכנסת שמתעקשת לעשות עבודתה לא נראה לו. מצאנו אשם חדש- הכנסת, לא הניהול הכושל של הממשלה הזו. בגלל ההידבקות כאן בכנסת אין ועחו"ב ואין פיקוח על חוק האיכונים. מיום חמישי אנחנו מקבלים פניות ואין מענה. והממשלה מתעקש על 500 ₪, לא על הסברה. שמעתי שאתנה נתון בלחצים איומים להעביר את חוק הקורונה והכנסת לא יכולה להיות חותמת גומי של הממשלה. ואני מפצירה בך להיות מגן הדמוקרטיה".

ח"כ יואב סגלוביץ' 'יש עתיד תל"ם': "חלק מהחוקים לא היו צריכים לבוא לעולם אם הייתה ממשלה מתפקדת. את אותם 300 חיילים לבדיקת שרשרות אפידמיולוגיות היה צריך לעשות במרץ. מה שמפחיד יותר מהקורונה זה חוסר התפקוד של הממשלה. מאות ואלפי אנשים שמתקשרים ללא מענה במשרד הבריאות זה לא הגיוני. אנחנו מדינה מצוינת עם מנהיגות מופרעת. צריך לקחת את השרביט מהם".

ח"כ מיכל וונש 'כחול לבן': "בערד חילקו לכל בית מסכות עם הסבר בכל השפות. חייבים קודם כל להנגיש לציבור את המידע. כל האירוע המתמשך תלוי באמון הציבור".

צילומים: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כאתר חרדי הייתי מצפה שלא תשימו כרקע תמונה של חרדי נקנס!!!

תגובתי יכולה להמחק. אך ביחד עם התמונה.

אין מה לומר , אשר מנהל את הועדה בצורה יוצאת מן הכלל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture