Olivier Fitoussi/Flash90

בשל הביקורת: השבתת המזגן ומגבלת הנוסעים באוטובוסים נדחתה לרביעי

ההגבלות על האוטובוסים צפויות להיכנס לתוקפן ביום רביעי, אז לא יורשו לעלות לרכבי ההסעות יותר מ-20 נוסעים בכל נסיעה, והמזגנים לא יפעלו. שרת התחבורה ושר הבריאות צפויים לדון על היערכות התח"צ במסגרת ההגבלות החדשות כבר הלילה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

שרת התחבורה מירי רגב ושר הבריאות יולי אדלשטיין סיכמו על דחייה ביממה של יישום החלטת הממשלה על צמצום מספר הנוסעים באוטובוסים ל-20 בלבד ועל נסיעה ללא מזגן, וההחלטה תיכנס לתוקף ברביעי בבוקר. במשרד התחבורה חוששים שההנחיות לא ישימות בפועל ורגב כינסה ישיבה עם חברות התחבורה הציבורית בניסיון להגיע למתווה אחר ולאשר אותו מול משרד הבריאות והמטה לביטחון לאומי.

השרה רגב עדכנה הערב כי "בהמשך לשאלות רבות שהגיעו אליי ברצוני לעדכן אתכם כי האוטובוסים יפעלו מחר כרגיל. הנחתי את משרדי להציג לי מתווה תוך 24 שעות להפעלת האוטובוסים תחת ההגבלות החדשות שנגבש עם המל״ל ומשרד הבריאות. נפעל כדי לאפשר לכם את יכולת הנסיעה בתחבורה ציבורית תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות".

ב'ווינט' דווח כי בישיבת הממשלה התנגדה רגב להגבלות והוחלט כי היא תוכל לנהל על כך משא ומתן מול שר הבריאות אדלשטיין והמטה לביטחון לאומי. על פי גורמי המקצוע במשרד התחבורה, גם מבחינה בריאותית, דרישת המל"ל לא לגמרי ברורה משום שצמצום מפת התחבורה הציבורית יביא להחלפת אוטובוסים רבים יותר במהלך הנסיעה ובכך לחשיפה לנוסעים רבים יותר במקרה שאחד הנוסעים הוא חולה מאומת.

כיום חסרים אלפי אוטובוסים לשירות ואלפי נהגים ולכן תגבור קווי ביקוש יבוא בהכרח על חשבון רשת הקווים הקיימת. אף על פי שאלפי נהגי חברות ההסעה הפרטיות המשמשים מוסדות חינוך ותיירות יושבים בבתיהם כשהאוטובוסים נמצאים בחניות – במשרדי הממשלה הרלוונטיים עדיין לא הצליחו להשיג את התקציב הנדרש כדי להפעיל אותם בשירות התחבורה הציבורית ובאמצעותם לתגבר את שירות התחבורה הציבורית הקורס.

מוקדם יותר היום החליטה הממשלה להגביל את מספר הנוסעים באוטובוסים לכ-20 נוסעים בלבד על כל אוטובוס, זאת בתנאי שהחלונות פתוחים והמזגן אינו עובד. השרים לא דנו בנוגע להטלת מגבלות על הרכבת. עם זאת, הממשלה הסמיכה את השרה רגב לקבוע מספר אחר של נוסעים באוטובוסים, בתנאי שהוא יהיה מוסכם גם על אנשי משרד הבריאות.

כזכור, הממשלה החליטה היום פה אחד כי התפילות בבתי הכנסת יוגבלו להשתתפות של עד 19 איש. התכנסויות והתקהלויות אחרות יגבלו לעד 20 משתתפים, במרחק של 2 מטר בין אחד לשני תוך חבישת מסיכות. ההחלטות דורשות רק חתימה של מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי על צו בעניין, "משרד הבריאות יעדכן בשעת הכניסה לתוקף של ההחלטות", נמסר.

עוד הוחלט להגביל את הנוסעים באוטובוס לעד 20 איש, והממשלה מסמיכה את שרת התחבורה לקבוע מספר אחר בהסכמת שר הבריאות והמל"ל – ההחלטה נכנסה לתוקף מיידית. בית הספר של הקיץ, קייטנות ופעילויות נוער: תתאפשר רק לגילאי גן עד כיתות ד'. "הממשלה מסמיכה את מנכ"ל משרד הבריאות לקבל החלטה בעניין פעילויות חינוכיות לגילאי ה׳ ומעלה בהתייעצות עם השר להשכלה גבוהה", נמסר.

הגבלות נוספות שהוחלטו בממשלה וכפופות לאישור ועדה בכנסת: סגירת אולמות, מסעדות: הגבלה של עד 20 איש בשטח סגור ועד 30 איש בשטח פתוח בשולחנות מרווחים בחוץ, סגירה של חדרי כושר ובריכות שחייה ציבוריות, סגירה של מופעי תרבות, מלונות ותיירות: לא תתאפשר פעילות ברים בשטח המלון. פעילות מסעדות וחדרי אוכל תתאפשר עד 20 איש בשטח סגור.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בלי מזגן באוטובוס?????

השבתת מזגן?
הם נפלו לגמרי על הראש

בא נראה אותם נוסעים באוטובוס בלי מזגן אפס התחשבות בסוף לפני שאנשים ימותו מקורונה חס ושלום הם ימותו מחום

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture