סיכום בביתר: פינוי של חולים תוך 48 שעות – יוקם מלון ייעודי לחולים מהעיר

נציגי המל"ל, פיקוד העורף ומשרד הבריאות הגיעו בצהריים לישיבת חירום בביתר עילית בה סוכם על הקמת מלון ייעודי לחולים מביתר עילית והוחלט על מאמץ פינוי מסיבי של חולים מהעיר ב-48 שעות הקרובות. "אני שמח שהרשויות מתעוררות", אמר רובינשטיין

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

נציגי המל"ל, פיקוד העורף ומשרד הבריאות הגיעו בצהריים (רביעי) לישיבת חירום עם ראש העיר ביתר עילית מאיר רובינשטיין. מהעירייה נמסר כי בישיבה סוכם על הקמת מלון ייעודי לחולים מביתר עילית, מלון ׳כינר׳, והוחלט על מאמץ פינוי מסיבי של חולים מהעיר ב-48 שעות הקרובות. "אני שמח שהרשויות מתעוררות. לצערי הסגר עדיין לא הוסר אבל נפעל בשילוב ידיים לפינוי החולים מהעיר, לצמצום התחלואה בתקווה שהסגר יוסר מעלינו בקרוב", אמר רובינשטיין.

שר הביטחון לשעבר נפתלי בנט אמר בתגובה כי "המאמץ השתלם. בעקבות הביקור שלי הבוקר בעיר ביתר עילית החליטה הממשלה לפנות את כל נשאי הקורונה בעיר. לאחר שבועות שתושבים התחננו להתפנות, זה קורה עכשיו. תושבי העיר מתנהלים באופן מופתי. כעת יש להשלים את מיגור הקורונה ולדאוג לצרכי התושבים. נמשיך לעקוב".

סגר לשבוע: ההכרזה על ביתר כ"אזור מוגבל" נכנסה לתוקף • כל הפרטים

לבקשת ראש העיר ביתר עילית מאיר רובינשטיין, שוחח הבוקר יו"ר וועדת חוקה ח"כ יעקב אשר עם ראש המל"ל מאיר בן שבת, ודרש הקמת חפ"ק לטיפול משותף באירוע יחד עם עיריית ביתר כדי למנוע את הימשכות הסגר ולחסוך סבל מיותר לתושבים. ח"כ אשר אמר לראש המל"ל: "לא יתכן שישלחו פקס עם החלטות וישאירו את העיר להתמודד לבד".

מלשכת אשר נמסר כי "בעקבות כך הורה ראש המל"ל לסגנו ולנציגי המשרדי השונים לרדת לביתר לפגישה מיידית עם ראה"ע וצוותו. כמו כן הורה ראש המל"ל לתעדף את ביתר בפינוי החולים למלוניות, בתיאום עם העירייה ונציגי הקהילות, כדי להאיץ את השטחת מצב התחלואה ולשחרר את העיר".

במקביל, במהלך הסיור בעיר ביתר עילית קיים שר הביטחון לשעבר ויו"ר ימינה נפתלי בנט פגישת חירום עם ראש העיר מאיר רובינשטיין ועם צוות הנהלת העיר. בנט פגש גם את אנשי פיקוד העורף שהגיעו לסייע. זהו הביקור השלישי של ח"כ בנט בביתר עלית מאז פרוץ המגיפה, אז כיהן כשר הביטחון.

"לאחר קיום הערכת מצב, גיבשו יחד תכנית פעולה שעיקרה: פינוי מיידי של 280 נשאי הקורונה בעיר למלוניות תוך 48 שעות, ולפני כניסת השבת. הפינוי הכרחי מכיוון שמבנה המשפחות והדירות בעיר אינו מאפשר בידוד אפקטיבי בבתי התושבים. במקביל לפינוי, יש לקיים מסת בדיקות וחקירות כדי לאתר את שאר הנשאים ולפנותם באופן מיידי", נמסר מטעם בנט.

לדברי בנט, "ה-48 השעות הקרובות יחרצו את גורלה של בית״ר עלית. ״התנפלות״ על העיר וניקויה מקורונה, או אובדן שליטה והפיכתה ל״ספינת קורונה״ של אלפי נדבקים. תושבי העיר שנדבקו מתחננים שיפנו אותם. ללא טיפול דחוף זה, העיר תוכנס לסגר של חודש-חודשיים, דבר הרסני לחייהם ולפרנסתם של תושבי העיר. תושבי העיר ביתר עילית מתנהלים למופת, ובזהירות, וכך גם ראש העיר אך הם זקוקים לסיוע מיידי של הממשלה בפינויים. אני קורא לממשלה לפעול מיד, בשעות הקרובות".

כזכור, ראש העיר שלח אמש לשר הבריאות יולי אדלשטיין מכתב בוא פירט "תוכנית עבודה אופרטיבית לצמצום התחלואה בביתר עילית". לדבריו, "בעיר ישנם כיום כ–245 חולים מאומתים. רק 30 מתוכם פונו למלוניות. לפחות שני שליש מהחולים מבקשים יכולים לצאת מן העיר, עד עתה ללא מענה. לא אכנס שוב לשורת הכשלים שהובילו למציאות זו. אבקש להציג בפניך תוכנית אופרטיבית שאם נדבוק בה – נצליח למגר את התחלואה בעיר".

קבלת מידע: "אנו מוכרחים לקבל את המידע על החולים המאומתים בזמן אמת ובמקביל למועד בו מקבלים אותו קופות החולים. הנוהל עד כה שהמידע הזה מגיע אלינו באיחור ואנו לא יכולים לקיים את הקשר עם התושבים החולים ולשכנע אותם לצאת למלוניות בזמן. אם נקבל את המידע מידי משרד הבריאות באופן מיידי, הפעילות שלנו מול התושבים תהיה מהירה ויעילה הרבה יותר".

קביעת רף חדש לפינוי חולים ובני משפחותיהם: "נוהל משרד הבריאות קובע כי רק במקרה שבו חמישים אחוז מבני הבית נמצאו חולים מאומתים – תפונה המשפחה כולה. אנחנו מציעים להוריד את הרף לשלושים אחוזים, כיוון שבמקרים רבים עד שמגיעים לחמישים האחוזים, כל בני המשפחה נדבקים וממילא התחלואה מתגברת. אדגיש כי בביתר עילית ישנן אלפי משפחות מרובות ילדים, כך שכאשר ישנו חולה מאומת, הוא מדביק את בני משפחתו במהירות וההמתנה עד לאימות של חמישים אחוז מבני הבית מסכנת את הבית כולו".

הקמת מלונית ייעודית לביתר עילית: "אנו זקוקים מיידית למלון שיקלוט באופן מסיבי את תושבי העיר. נכון להיום אנו צריכים כשלוש מאות וחמישים מקומות, במלון ייעודי שיופנה כולו לטובת החולים ובני המשפחות מביתר עילית ללא המתנה מיותרת בכל פעם מחדש לשיבוץ מלונית בשליטה מלונות".

שינוע: "אנחנו זקוקים למספר אמבולנסים שיפעלו בעיר בימים הקרובים ויסייעו בשינוע באופן מסיבי ללא תיאום פרטני בכל מקרה בנפרד".

צמצום מועדי הבדיקות: "אנו מבקשים שתורה לקופות החולים לקיים בדיקה אצל כל אדם שהיה במגע עם חולה תוך 24 שעות במקסימום. לצערי המצב היום שאנשים ממתינים ימים ארוכים לבדיקה, אחרי שהיו במגע עם חולה ועדכנו את משרד הבריאות אפילו במקרה שמבודד פיתח תסמינים מובהקים".

חלוקת מזון: "העירייה הוציאה תקציב מיוחד לטובת חלוקת מזון לחולים שנשארים בעיר על מנת לשמור עליהם בבידוד מהאוכלוסייה. אנחנו חייבים לקבל תקציב ראוי ממשרד הבריאות כדי שנוכל להמשיך בחלוקה זו ולהגדיל אותה לאוכלוסיית קשישים וקבוצות סיכון. ביתר עילית היא עיר בעלת מעמד סוציו אקונומי 1 ואין לרשות את היכולת להמשיך בסיוע זה לאורך זמן".

ראש העיר מתחייב במכתבו כי "אם התוכנית המוצעת לעיל תצא אל הפועל, אני מתחייב כי בתוך יומיים-שלושה אדאג להוציא מן העיר לפחות שני שליש מהחולים. אנחנו נפעל מול נציגי הקהילות והעבודה תהיה יעילה ומהירה. אם נקבל את הכלים המתאימים כמפורט לעיל, בטוחני שנצליח למגר את התחלואה בעיר, כפי שעשינו בגל הראשון. לעומת זאת, אני יכול להבטיח לך את הברור מאליו, כל סגר שרירותי ללא פתרון אמיתי רק יגביר את חוסר האמון של העיר ותושביה ויעמיק את התחלואה בצורה מסוכנת".

משרד הבריאות מגיב הבוקר לטענות החריפות של ראש העיר ביתר עילית מאיר רובינשטיין נגד התנהלות הממשלה: "טענות ראש עיריית ביתר עלית מנותקות מהמציאות. משרד הבריאות קשוב מאוד למגזר החרדי. קיימות מלוניות, כולל כאלו המותאמות לדרישות הציבור החרדי. רק בימים האחרונים פונו 55 איש מביתר עלית למלונות, 40 מתוכם חולים והיתר מבודדים. אין חולה מאומת שצריך פינוי לבית חולים ולא מפונה".

"הדרישה של ראש העיר לפנות משפחות שלמות כאשר רק 30 אחוז מבני המשפה חולים – מסוכנת לבריאות המשפחה", אומרים הבריאות. עוד הוסיפו כי "גם המגבלות עליהן הוחלט נועדו לסייע לתושבים בקטיעת שרשרת ההדבקה, ושמירה על שלומם ובריאותם. ראש העיר מודע היטב למצב התחלואה בעיר והנסיבות, קיימנו עם הרשות הידברות מתמדת בשבועיים האחרונים ונמשיך לעמוד לצידה ולסייע".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture