בני ברק: רבנים ורופאים יפקחו על שמירת הכללים במוסדות ובבתי הכנסת

פורום רבנים ורופאים בכירים יפקחו על שמירת כללי הבריאות במוסדות ובבתי הכנסיות בעיר • לוועדה ניתנה הסמכות ההלכתית לפעול מול מוסדות שלא פועלים לפי ההנחיות • במהלך היום ערכו חברי הועדה ביקורי פתע במספר מוסדות ובתי כנסיות בעיר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

התפרצות הגל השני הביאה לצעדים חסרי תקדים ולמעורבות פעילותה של עיריית בני ברק במאמץ משמעותי לקטיעה של מעגלי ההדבקה ולשינוי התנהגותי כולל של האוכלוסיה.

בצעד יוזמתי ומשמעותי הכריזה היום עיריית בני ברק על השלמת הקמתה של ועדה רפואית הלכתית שתתווה מדיניות פיקוח ואכיפה ותוביל לפעילות בטוחה של הישיבות כשהיא עומדת על קיום המתווה החדש והוראות משרד הבריאות במטרה להבטיח את בריאות התושבים ולהימנע מהגבלות ובכלל זה סגירה חד צדדית של עולם הישיבות.

הוועדה הורכבה מרבנים ורופאים בכירים שילבנו יחד את הצרכים הרפואיים ויבחנו כל מקום באופן פרטני ומדוקדק, לצד רגישות קהילתית של שמירה על ערכי הקהילה החרדית המקדשת את לימוד התורה ופעילות הישיבות.

בכירי הרבנים שירכיבו את הצד התורני הלכתי של הועדה הם בכירי הדיינים הנחשבים לחזקים ובולטים בקו ברור ובלתי מתפשר: הרב שריאל רוזנברג, הרב יהודה סילמן, הרב מסעוד בן שמעון, הרב מנדל שפרן, הרב נתן בן סניור והרב סיני הלברשטאם.

לצידם יכהנו סגל רופאים בכירים בהם: פרופ' ג'יהאד בשארה – מנהל המחלקה למחלות זיהומיות בבית החולים בלינסון, ד"ר תמר גוטסמן – מנהלת המחלקה למחלות זיהומיות בבית החולים השרון, ד"ר סילביו פיטליק – יועץ רפואי לבי"ח מעייני הישועה והרצליה מדיקל סנטר, ד"ר משולם הרט – מומחה אימונולוגיה ורפואת ילדים. פרופ' בכיר נוסף העובד עם מ. הבריאות, יקבל את אישור המשרד ויצטרף גם הוא לוועדה.

צוות הרופאים יחד עם בכירי הרבנים מכל החוגים בבני ברק יבחנו את נקודות התורפה וכל גורם אפשרי לתחלואה, יחד עם מערך פיקוח נרחב ועתיר סמכויות לשמירה בלתי מתפשרת על הכללים.

הועדה הראשונה מסוגה בציבור החרדי תהיה בעלת סמכות רפואית והלכתית נרחבת לייעץ למוסדות ועיריית בני ברק, לפקח על התנהלות הישיבות בשמירה על כללי הבריאות וההקפדה על המתווה החדש ורתימה נכונה ומתועלת של פעילות אכיפה רחבה ביותר לשמירת החוק לצד הערכה ושמירה על חיי התורה בעיר.

אמש הוקם צוות הפיקוח שכבר היום יצא לסיורי פתע בשורה של בתי כנסת וישיבות, כשהוא עוקב באופן ישיר אחר יישום הוראות מ. הבריאות וקיום הנהלים. נתוני הפיקוח יובאו באופן יומיומי לוועדה הצפויה להוביל החלטות פרטניות וכלליות משמעותיות ביותר במטרה לשטח את העקומה ולהוביל לשינוי עירוני כולל.

ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין: "אנו מקימים היום חומה גבוהה ועיקשת מול גל התחלואה. נשמר על עולם התורה מכל משמר, אך לא נרפה ולא נניח עד שבס"ד נביא לשינוי ולהאטה במספר הנבדקים. הוועדה זוכה לגיבוי מלא של גדולי הדור, ולסיוע עירוני הכולל גם סיוע אכיפתי"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה לא מעניין את אף אחד!!

מאד מחכים שיבואו ויתנו קריטריונים ברורים. בינתיים יש למנהלים הרבה מרחב תמרון לפי הבנתם הלא רפואית לצערי כידוע למצויים בזה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture