Yonatan Sindel/Flash90

גורמים במשרד הבריאות במתקפה על הפוליטיקאים: "זה יגמר בסגר כללי"

גורמים במשרד זועמים על ההחלטה לפתוח את חדר הכושר: "לא יכול להיות שנפעל משיקולים פוליטיים ולא מקצועיים". בכיר במשרד מתח ביקורת על הפוליטיקאים שעוצרים הגבלות: "אף אחד לא רוצה לסגור אצלו. במקום להגיד מה לא כל הזמן, שיגידו איך כן"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בכירים במשרד הבריאות זועמים על החלטת ועדת הקורונה לבטל את החלטת הממשלה ולפתוח את חדרי כושר והבחירות בניגוד לעמדתם ומזהירים כי "אנחנו כפסע מסגר מלא". הגורמים במשרד הבריאות שצוטטו ב'חדשות 13' הוסיפו כי "לא יכול להיות שנפעל משיקולים פוליטים ולא משיקולים מקצועיים".

בכיר נוסף במשרד הבריאות הביע ביקורת קשה על הפוליטיקאים שעוצרים הגבלות ונכנעים ללחץ: "חוסר היכולת לבצע החלטות שאנחנו מקבלים ידרדר אותנו לסגר". ב'חדשות 12' דווח כי בצמרת המשרד מתוסכלים מהעובדה שהמדיניות שמתווים הבכירים לא יוצאת לפועל.

בכיר במשרד הבריאות הביע זעם על חוסר היכולת לבצע החלטות ועל הכניעה ללחצים מצד גורמים שונים: "רוצים לעשות סגר על רשויות מקומיות – ראשי הרשויות לא רוצים. רוצים לסגור ישיבות – פוליטיקאים חרדים לא רוצים. רוצים לסגור חדרי כושר – הכנסת מתנגדת. אז מה נשאר? לסגור דוכן גלידה?".

לדבריו, אם התחלואה תזנק לא תהיה ברירה אלא להגיע לסגר: "אף אחד לא רוצה לסגור אצלו. במקום להגיד מה לא כל הזמן, שיגידו איך כן. אחר כך, אם התחלואה תזנק ונבוא עם הצעה לסגר – שלא יגידו 'לא ידענו'".

הבכיר התייחס גם להסרת מועמדותו של האלוף (במיל') רוני נומה מראשות מנהלת הקורונה שהקים שר הבריאות יואל (יולי) אדלשטיין והסביר כי הוא דרש סמכויות בלתי אפשריות. "רוני נומה דרש להיות כפוף לקבינט הקורונה ולא למנכ"ל משרד הבריאות", אמר הבכיר. "בנוסף, הוא דרש סמכויות ממשרדים ממשלתיים אחרים. בלתי אפשרי להיענות לכך".

בכיר נוסף במשרד הבריאות אמר כי "היום כבר ברור שאין פתרונות קסם לבלימת קורונה. בהינתן נתוני התחלואה הדיון איננו מי תומך או לא בסגר ומדוע אלא מתי יהיה הסגר. השאלה שכן יש לשאול מהו המועד האופטימלי לסגר במיוחד אל מול הנזקים הכלכליים של סגר".

"לדעתי", מוסיף הבכיר, "מערכת הבריאות צריכה 'למשוך' זמן עד שבועיים שלושה לפני סוף הקיץ שהם המועד האופטימלי לסגר. מדוע אז- לילדים אין מסגרת גם ככה וחלק ניכר מההורים איתם בבית. זה יאפשר להוריד את קצב התחלואה לפני בא החורף ומאידך יפגע באופן לא משמעותי בכלכלה".

מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור חזי לוי הסביר מוקדם יותר מדוע המליץ משרדו לסגור את חדרי הכושר והבריכות. "באשר לבריכות, ניסינו לאפשר את הפעילות בבריכות בבתי המלון. בחדרי הכושר יש מיזוג אוויר שלא מחליף אוויר ואין הכנסת אוויר טרי. יש אנשים שעושים פעילות אירובית ופולטים רסיסי רוק. הם עושים את זה ללא מסיכה, אנשים מתהלכים לידם. נקבעו כללים לניקוי, ולא תמיד מקפידים על זה. לכן מתוך אותה תחושה של למנוע הדבקה ולא להזדקק לסגר ביקשנו למנוע לתקופת זמן את השימוש בחדרי הכושר".

על האפשרות שיוטל סגר נוסף: "אנחנו מנסים להימנע מזה, כי ברור לנו שסגר כללי נושא בחובו נזקים כלכליים, נפשיים ובריאותיים. ראינו בסגר הקודם שאנשים היססו להגיע לבית החולים בגלל מחלות אחרות וניזוקו. לכן אנחנו משתדלים לייצר הגבלות שימנעו התקהלויות, שהן שורש כל הרע בהדבקה". עם זאת, הוא הוסיף: "צריך להבין באיזו תחלואה אנחנו. כשהייתה התפרצות חוזרת במדינות אחרות הן עשו סגרים, אנחנו רוצים להימנע מזה".

על מינוי פרויקטור שירכז את המאבק בקורונה אמר פרופ' לוי: "אנחנו מבינים שיש מקום להפריד בין הרגולציה ובין הביצוע המבצעי. אנחנו חושבים על כך ושוחחנו על זה גם עם רוני נומה. אבל צריך להבין שבשיח הזה יש מקום גם לאחריות של משרד הבריאות. אין כאן שום אגו, יש פה רצון לייצר מודל נכון. שוחחנו עם האלוף נומה מיום חמישי ואתמול שוחחנו בשנית. משלא הסתייע הדבר, אנחנו ממשיכים לדבר עם מועמדים נוספים כדי להביא לניהול אופרטיבי במשל"ט".

סגן שר הבריאות יואב קיש אמר בצהריים על ההחלטה בכנסת כי מדובר ב"חוסר אחריות בועדת הקורונה. בניגוד להמלצת הדרג הרפואי מקצועי מובילה יור הועדה שאשא ביטון קו של כניעה ללחצים סקטורילים. אנחנו במצב תחלואה שמחייב צמצום התקהלות, הועדה באקט פופוליסטי מאשרת התקהלויות בבריכות ופתיחת חדרי כושר. כשמובילים צריך לדעת לעמוד מול לחצים, במבחן הזה היא נכשלה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נומה רוני, נומו כולכם.
חלומות נעימים!
מעניין לאיזה בוקר נקום.
רק למי שפתאום שכח, זאת הכתובת: הנה לא ינום ולא יישן שומר ישראל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture