כאוס בביתר: שער אחד נסגר והתושבים ממתינים שעות לצאת מהעיר • צפו

המשטרה החלה הבוקר לבצע אכיפה מחמירה של תקנות הסגר ביציאה מביתר עילית והויתרה יצאה אחת בלבד מהעיר. התוצאה: תושבים המתינו שעות בפקק ענק בכדי לצאת מהעיר. "במקום לפתוח כניסה ויציאה נוספת מביתר, החליטו להתעלל בתושבים"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


צילום: אהרן רבינוביץ, הארץ

כוחות המשטרה בכניסה לעיר ביתר עילית החלו לבצע הבוקר אכיפה מחמירה של תקנות הסגר בכדי למנוע מתושבים ללא אישור מעבר לצאת מהעיר. הדבר יצר פקק של שעות ברחובות המובילים ליציאה לעיר, וגם תושבים בעלי אישור נאלצו להמתין למעלה משעה בכדי לצאת מהעיר. בנוסף, הכניסה השנייה לעיר מגבעה ב' נסגרה לתנועה, כך שכל התושבים נאלצו לצאת מיציאה בודדת עם נתיב נסיעה אחד.

מלכה, תושבת העיר שניסתה לצאת הבוקר מהעיר ללא אישור, סיפרה לח'חדשות JDN': "המתנתי באוטובוס בפקק בכניסה לעיר משעה 9:00 עד, בשעה 11:20 הגענו ליציאה שם עלה שוטר לאוטובוס והתחיל לצרוח שמי שבלי אישור שירד, ובדק כל אחד. אני עובדת בירושלים, בגלל שלא הגעתי העסק לא פעל היום, הגיעו לקוחות ולא יכלו לתת שירות כי לא הגעתי. כנראה רוצים שלא יהיה לנו מה לאכול", סיימה בכאב.

איש התקשורת ציקי פרנקל, ממנהלי השיווק בעיתון המבשר, אמר ל'חדשות JDN' כי "כתושב בית שמש שעובד במערכת עיתון המבשר הממוקם בביתר, ביום רגיל הנסיעה מכניסה לעיר למשרד לוקח 60 שניות, הבוקר בעקבות שמשטרת ישראל החליטה לסגור הרמטית את אחד הכניסות של העיר נוצר כאוס מטורף יותר משעה לעמוד בפקק עד שאתה מגיע לשוטר ששואל אותך לאן פניך מועדות".

"מדובר בהחלטה שערויתית והתעללות בתושבי העיר", הוסיף "יש בביתר פלוגות שוטרים שלא היו מבייש את פינוי גוש קטיף, במקום להציב 5 שוטרים ולפתוח כניסה ויציאה נוספת מביתר החליטו להתעלל בתושבים. נוצר פקק שחסם את כל הכבישים בתוך העיר ולא רק את נתיבי הכניסה והיציאה. אבל כשמדובר בחרדים לא צריכים לחשוב לטובת התושב צריכים לחסום את התושב המקסימום שאפשר בכדי שירגיש שמתעללים בו".


הפקק בכניסה לעיר, ממבט אווירי. צילום: מיקי שפיצר

אהרן, תושב העיר שהצטייד באישור מראש, סיפר כי "תוכנן לי להבוקר בדיקה רפואית דחופה בבית חולים הדסה עין כרם וכיון שקיבלתי ידעה אתמול בערב שהמשטרה הולכת להקשיח את נהלי יציאה מהעיר החלטתי לא להסתכן ותכננתי לצאת שעה ורבע לפני הבדיקה. אך ככל שהתקדם תכנון שעת יציאה מהעיר קיבלתי מידע שזה לא הולך להיות פשוט כיון שיש פקקים של כק"מ וזה לוקח כשלושת רבעי השעה".

"כידוע יש שני יציאות מעיר ביתר עילית, אבל במקום שיחלקו את העומס לשני היציאות כגון שביציאה אחת ייצאו הרכבים הפרטיים והשנייה האוטובוסים, השוטרים באטימות ליבם סגרו יציאה אחת הרמטי וביציאה הראשית, ובכל רכב פרטי ובכל אוטובוס עלו חיילים ועשו בדיקה מדוקדקת".

"כשיצאתי מביתי נתקעתי בפקק ענק שמסתרך לאיטו במעלות רחוב המגיד ממעזריטש והבנתי שהעסק נתקע. לפתע עלה במוחי רעיון והתקשרתי ל-110 ושאלתי האם יש אפשרות לצאת ביציאה השנייה אם אישור רפואי, השוטר הנדיב בצד השני ענה לי לאחר בדיקה שאני אסע לשם ויבקש מהשוטר שיואיל בטובו לפתוח לי תוך שהוא אומר חי שאין לו אפשרות ליצור קשה אם השוטרים בעמדה".

אבריימי יודייקין, חבר המועצה מטעם דגל התורה, מסייע לתושבים. צילום: אהרן רבינוביץ, הארץ

"אני חשבתי לתומי שכל החיילים נחמדים כמוהו והחלטתי לעשות פרסה, וכמובן שככל שהתקרבתי למחסום היה פקק גם שם. כשהגעתי שאל השוטר לרצוני ואמרתי לו שיש לי בדיקה בבי"ח וכמובן הוא שאל למה אני לא יוצא מהיציאה הראשית ועניתי כיון שייקח לי שעה ואני עוד 20 דקות צריך להיות בבי"ח (כבר עבר מהיציאה מביתי 40 דקות) כמובן שהוא שאל למה לא יצאנו יותר מוקדם וכן ביקש לראות את הזימון תור לבי"ח וכל השוטרים בעמדה היו צריכים לעיין בזה ואז סופסוף לאחר 3 דקות מורטות עצבים פתחו לי את השער".

"וכאן אני שואל למה", מסכם התושב בזעם, "למה לסגור יציאה אחת מהעיר אם בכל אופן עומדים שם חיילים, למה הם לא יכולים להוציא אנשים בלי סיבות מיוחדות אלא סיבה של עוד חיוני? למה לא מנתבים שיציאה אחת תחבורה ציבורית ואחת רכבים פרטיים וכך זה יותר יזרום, שיעלו לכל אוטובוס חיילים ויבדקו וישחררו את האוטובוסים זה יכול לקחת לכל אוטובוס 3 דקות וכך האוטובוסים לא יתעכבו על כל רכב פרטי שמתווכח איתם".


צילום: אהרן רבינוביץ, הארץ

חבר מועצת העיר לשעבר אורי הולצמן כתב בטוויטר: "מהבוקר עד עכשיו עומדים רכבים ואוטובוסים בפקק ענק ליציאה מן העיר ביתר לעבודה. זמן המתנה בפקק בין שעה וחצי לשעתיים. מדובר בקטע כביש שלוקח בזמנים כתיקונם חצי דקה בדיוק. אנשים הפסידו שעות עבודה, פגישות חשובות וחיוניות. מצב מטורף. רק העיתונאים עוקפים את התור".

מאוחר יותר נמסר מהעירייה כי בעקבות עומסי התנועה והכאוס בכניסה והיציאה מהעיר, בשעה זו מתקיימת פגישה דחופה בה משתתפים סגני ראש העיר, רמ״ט ראש העיר, מנכ״ל העירייה, עם רב המשטרה הרב רמי ברכיהו, נציג שר הבט״פ למגזר החרדי ניצב בדימוס אריק יקואל וקציני משטרת ביתר. בפגישה העלו נציגי העירייה את זעקת התושבים ודרשו בתוקף מענה מיידי.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר כי "הכאוס סביב הסגרים בערים ובשכונות החרדיות הוא פשוט הזוי. האירוע לא מנוהל ואת המחיר הכבד משלמים התושבים ומשלמת המדינה כולה. אני מקבל מאות פניות של תושבים שנמצאים במצוקה אמיתית ולא מקבלים מענה. מלחמות אגו וסמכויות מונעים מינוי פרויקטור שינהל ויתכלל את האירוע. ממשלת ישראל תתעוררי".

כינוס חירום התקיים הבוקר בעיר, בהשתתפות מארי דאתרא הגר״ח וייס והגר״י תופיק, רבני העיר, חברי מועצת העיר ונציגי הקהילות.
בכינוס הופיע פרופ׳ איתמר גרוטו ממשרד הבריאות שהשיב לשאלות הרבנים בנושאי רפואה. נציג משרד הבריאות ד״ר ציון שלוסברג סקר באריכות את מצב התחלואה בעיר. בסיומו של הכינוס הוחלט על הקמת וועדת רבנים לענייני הנגיף שתמשיך בפעילות מול נציגי הקהילות כדי לוודא שבעלי תסמינים הולכים ונבדקים והנמצאים מאומתים מתפנים למלוניות.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הייתי שם והיה קטסטרופה
ללא שום הצדקה השוטרים התעללו באנשים אפ' עם אשורים

תאכלו קש ותבן הרבה עם לא תעשו הפגנות כמו הירושלמים תשארו עזים ביתרים

יפה שתיקנתם

רק הביתרניקים מגישים את הלחי השניה בזמן שיש "גטו" מזמינים את גרוטו" אז תהנו עם הדייסה שבישלתם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture