Olivier Fitoussi/Flash90

ריבלין נגד ח"כ רול: "קריאות לאי ציות אזרחי פוגעות ביסודות המדינה"

נשיא המדינה גינה את הח"כ מ'יש עתיד' שקרא למרד נגד ההנחיות: "ההתמודדות עם מגפת הקורונה היא מאבק של כולנו, יחד. מנהיגים - אופוזיציה כקואליציה, אנא, הזהרו בדבריכם". רול: "קבל את ההערה שלך ומתנצל על הניסוח שלא הובן כראוי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

נשיא המדינה ראובן ריבלין הגיב הערב (שלישי) לאמירה המסוכת של ח"כ עידן רול מ'יש עתיד' שקרא למרד נגד ההנחיות: "ההתמודדות עם מגפת הקורונה היא מאבק של כולנו, יחד. קריאות לאי ציות אזרחי פוגעות ביסודות, היהודיים והדמוקרטיים, עליהם ובזכותם הוקמה מדינתנו. עקרונות המבטיחים את שלומנו, ואת שלום הציבור כולו, במיוחד ברגעי משבר. מנהיגים – אופוזיציה כקואליציה, אנא, הזהרו בדבריכם", דברי הנשיא.

בתגובה להועדה של הנשיא כתב רול: "כבוד הנשיא, מקבל את ההערה שלך ומתנצל על הניסוח שלא הובן כראוי. כוונתי הייתה ועודנה שאובדן אמון הציבור בממשלה הוא סכנה אמיתית לדמוקרטיה ולטיפול במשבר הקורונה. כמובן שאני קורא לכלל הציבור להישמע להנחיות".

רול כתב הבוקר בטוויטר כי "הממשלה הזו הפרה את החוזה הכי בסיסי מול הציבור. זה שמחייב אותה להגן עלינו בעת משבר. בנוסף, ההחלטות שלה לא מבוססות על נתונים ונגועות בשיקולים פוליטיים. לכן אין לה לגיטימציה להורות על סגר מלא והציבור לא צריך לציית". לדבריו, "פגיעה בחופש התנועה ובחופש העיסוק חייבת להיות מגובה בעובדות ונתונים כדי להיות מוצדקת. עד כה הממשלה כשלה בהצגת נתונים מכל סוג שהוא".

שר הביטחון לשעבר ויו"ר ימינה נפתלי בנט קרא ליו"ר מפלגתו של רול להתנער ממנו. חבר האופוזיציה בנט כתב בטוויטר: "אני קורא ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד להתנער מדברים אלו. זו קריאה לאנרכיה, וככה מפרקים את המדינה ואת מוסדותיה. הדרך למהומות וביזה קצרה מאד". בנט הוסיף: "יש לי ביקורת חריפה מאד על מחדלי הממשלה, ואני לא מהסס להציג אותה. אך זו הממשלה הנבחרת. אין לנו משטרה אחרת וצה"ל אחר. ביקורת – כן. אנרכיה – לא".

גם השר לשעבר בצלאל סמוטריץ' ממפלגתו של בנט קרא לרול למחוק את הציוץ וכתב: "מותר שתהיה ביקורת מוצדקת על הניהול הכושל של הממשלה את האירוע אבל אנרכיה מסוכנת פי אלף. זה בדיוק ההבדל בין אופוזיציה אחראית לאופוזיציה פופוליסטית וחסרת אחריות".

יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת מיקי זוהר, שיתף את הציוץ של ח"כ רול ורשם בתגובה: "הנה לכם קריאה למרד מטעם ח״כ מרשימתו של יאיר לפיד (שבגל הראשון עוד הציע לציבור להפר את ההנחיות). עכשיו זה ברור: יצא המרצע מן השק, אנשי ״יש עתיד״ ויאיר לפיד יעשו הכל, כולל קריאה למרד שיהפוך את מדינת ישראל לאנרכיה רק כדי לפגוע בהמשך כהונת הימין, הליכוד וראש הממשלה נתניהו. אנרכיסטים".

ח"כ מ'יש עתיד' קורא למרד: "אם יהיה סגר – הציבור לא צריך לציית"

כזכור, בתחילת משבר הקורונה יצא יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד במתקפה חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע ההנחיות של משרד הבריאות הקוראות לציבור להישאר בבית: "הלא דמוקרטיה הזו הודיעה לכם היום דבר אחד: שאסור לכם לצאת מהבית. תשאלו את עצמכם באילו מדינות ממשלה לא נבחרת מודיעה לאזרחים שאסור להם לצאת מהבית", אמר לפיד בסרטון שהעלה לרשת.

לפיד חזר על טענתו כי נתניהו ניצל את המצב לדחיית משפט: "לפני ארבעה ימים, בהחלטה באישון לילה, הממשלה סגרה את בתי המשפט וביטלה את משפטו של ראש הממשלה. היום יושב ראש הכנסת הלא נבחר סגר את הכנסת ולא נתן לרוב להפעיל אותה לטובתכם". לדבריו, "אין בישראל רשות שופטת, אין בישראל רשות מחוקקת, יש רק ממשלה לא נבחרת בראשותו של אדם שהפסיד בבחירות".

"לא תהיה ועדת חוץ וביטחון שתוודא שהשב"כ והמשטרה לא עוקבים אחריכם", הוביף לפיד בסרטון החריף והתוקפני, "לא תהיה ועדת כספים שתוודא שהכסף שצריך להגיע לעסקים קטנים ולאנשים שהוצאו לחופשה ולמפוטרים יגיע, לא תהיה ועדה לענייני הקורונה שתטפל בצוותים הרפואיים ובכל ההשלכות של המגפה".

הסרטון של לפיד זכה לביקורת חריפה ברשת על כך שהוא מסכן חיים בכך שהוא גורם לציבור לאבד אימון בהנחיות משרד הבריאות שמצילות חיים: "זו ממש הפקרות. למה לא לקרוא לאנשים להתחבק כדי להפגין נגד ביבי?", כתב הפרשן הפוליטי הבכיר עמית סגל. לפיו הגיב לו כי, "ההוראה לצאת מהבית היא לא הבעיה, זה שנותנת אותה ממשלה לא לגיטימית זו בעיה ועוד איך".

יצוין כי מיד לאחר מכן יו"ר יש עתיד יאיר לפיד התייחס לסרטון שפרסם נגד ההנחיות של משרד הבריאות להישאר בבית ואמר כי, "היות ואני רואה שהעניין לא הובן. אני מבהיר: ברור שלא הצעתי להפר את ההנחיה לא לצאת מהבית. כולם חייבים לשמור על הוראות משרד הבריאות. אני כן עומד על עמדתי שתהיה מאחורי ההנחיה הזו ממשלה לגיטימית וכנסת מתפקדת ומפקחת".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תפקיד הנשיא זה גם לומר די עם מכירת החיסול הממשלתית לציבור החרדי

בובה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture