Yossi Aloni/Flash90

כדי לצמצם הדבקה באירועים חברתיים: הממשלה בוחנת סגר בסופ"ש ובלילה

בדיון שנערך היום, רה"מ וגנץ הביעו עניין ברעיון לסגר חלקי במטרה לצמצם את הפגיעה בכלכלה. אדלשטיין: "אם בתוך שלושה ימים לא נראה שינוי בתחלואה נצטרך להגיע לסגר מלא". גרוטו: אפשר למנוע את ההידרדרות לסגר אם יקבלו את ההמלצות שלנו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בדיון שנערך בהובלת ראש הממשלה בנימין נתניהו נרשמה תמיכה משמעותית לרעיון של הטלת סגר בלילות ובסופי השבוע, כדי לבלום את העלייה בתחלואה בקורונה – כך דווח ב'ווינט'. שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי מכחול לבן הציע את הרעיון, כדי למנוע התקהלויות תוך פגיעה מצומצמת בכלכלה. נתניהו אמר שזהו "רעיון מעניין" והורה לבחון אותו. גם ראש הממשלה החלופי בני גנץ הביע עניין ברעיון.

בדיון שנערך היום שוב עלתה הדרישה מצד גורמים שונים להטלת סגר מלא. מי שמוביל קו זה הם ראש המטה לביטחון לאומי מאיר בן שבת ומנכ"ל משרד הבריאות הקודם משה בר סימן טוב. "איבדנו שליטה", אמר בר סימן טוב בדיון, "צריך לבצע צעדים מידיים, המצב חמור. הגענו למצב שבו היינו בסבב הקודם". ראש המל"ל הוסיף: "מבקש ממקבלי ההחלטות בתוך ימים ספורים להחליט בנוגע להגבלות חדשות".

שר הבריאות יולי אדלשטיין, שהביע ייאוש מטרפוד הצעדים שמשרדו הציע בדיונים הקודמים, אמר כי לנוכח הכרסום התמידי בהמלצות משרדו "לא יהיה מנוס מסגר מלא". לדברי אדלשטיין, "אני הייתי מהמתנגדים לסגר אבל למדתי את הדינמיקה. מההמלצות שמשרד הבריאות מביא, חותכים עוד ועוד, כך שבסופו של דבר גם הצעדים שאישרנו בשבוע שעבר לא היו דרמטיים".

"בסך הכל הפסקנו את החתונות וצמצמנו את המסעדות", צוטט אדלשטיין ב'ישראל היום'. "עם צעדים כאלה, אין שום סיכוי שנראה ירידה בתחלואה ולכן אני מציע שנתחיל לדבר על סגר מלא. אם תוך שלושה ימים לא נראה שינוי בתחלואה נצטרך להגיע לשם", אמר שר הבריאות. הוא הדגיש כי "זה לא יהיה סגר של שבוע שאין בו טעם, אלא של שבועיים או שלושה".

פרופ' רן בליצר, ראש מערך החדשנות בקופת חולים "כללית" שנכח בדיון, אמר: "האתגר של מערכת הבריאות הוא לא ציוד או מיטות אלא כוח אדם. ולכן הדבר החשוב ביותר בעת הזו הוא השלמת כוח אדם למערכת בטווח הזמן המיידי והבינוני". עוד אמר כי "האוכלוסיה הקשישה נשמרת טוב יותר כעת, אך צריך להגביר את ההגנה עליהם. צריך לעשות הכל שקבוצות הסיכון והמבוגרים יישמרו".

אחד הגורמים שנכחו בדיון אצל ראש הממשלה אמר בשאלת הסגר: "סגר הוא נשק יום הדין, אי אפשר להטיל אותו לפרק זמן קצר וההשלכות שלו קשות לא רק על הכלכלה אלא גם על בריאות הציבור. רק כאשר כלו כל הקיצים וכשאמצעים אחרים לא יכולים לתת מענה ואנו מתקרבים לשם, אבל אנחנו לא שם עדיין. זה צריך להיות מצא אחרון אחרי שברור שאנו צועדים לסכנה ברורה ומיידית".

גורם נוסף שנכח בדיון ציין: "הדיון היה דיון עומק בכל החלופות שעל הפרק. היתה בדיון תמימות דעים שאנו מתקרבים ליכולת הספיקה של מערכת הבריאות עם מאות חולים קשים בשבועות הקרובים ועלתה השאלה מה יקרה אם המספרים ימשיכו להכפיל עצמם כל 7-10 ימים זה מצב שצריך לאתגר".

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, אמר ל'חדשות 12' כי "אני חושב שבהחלט אפשר למנוע את ההידרדרות לסגר נוסף אם יקבלו את ההמלצות שלנו, להגביל התקהלויות. כמובן הקפדה על נושא המסכות והמרחק, אלה הכלים שבידינו ואם נקפיד עליהם נוכל להימנע מסגר. יש לנו מאגר נתונים מצוין, לא תמיד אפשר לעלות על איפה הבנאדם נדבק. אנחנו מסתמכים על שני פרמטרים: מספר הנדבקים הידוע במקומות השונים, והידע האפידמיולוגי. אנחנו מסתכלים מה קורה בעולם, יש הרבה הדבקות בחדרי כושר בארה"ב, אנחנו לא צריכים להוכיח גם בישראל שזה קיים".

"הפתיחה המהירה מדי של המשק הייתה טעות, היה צריך לעשות את זה בהדרגה, רצנו קדימה מהר מדי. מדינות אחרות פתחו בקצבים אחרים, וזה הלקח המרכזי שהייתי לוקח. כהכנה לחורף, הדבר הכי דחוף זה לא הבדיקות אלא להכין את מערכת הבריאות. אנחנו צפויים לעומס כפול וצריכים להשקיע. יש סטודנטים שרק מסיימים את הלימודים ויצטרכו ישר להיכנס למערכה. עשרות אחיות התגייסו לטובת החקירות האפידמיולוגיות ועושות עבודת קודש. הזמן שעובר מבדיקה לבידוד הוא ארוך מדי. קיצרנו חלק מהשלבים אבל עדיין יש לנו מה לקצר", הוסיף גרוטו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture