Yonatan Sindel/Flash90

מסתמן: 'סגר הסופ"ש' לא יחל השבוע – בתי העסק ככל הנראה ייסגרו

השרים יתכנסו בשעות הערב כדי לאשר שורה של מגבלות נוספות כדי לבלום את התפשטות הנגיף. ככל הנראה בתי הספר של החופש הגדול והגנים הפרטיים ייסגרו מיום ראשון, בתי הכנסת יוגבלו ל-10 מתפללים. השר זמיר: "זה יגרום נזק אדיר למשק"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הממשלה תתכנס הערב (חמישי) כדי לאשר שורה של מגבלות וצעדים נוספים במסגרת המאבק בנגיף הקורונה, זאת בעקבות העלייה בתחלואה. בין ההמלצות שיובאו לאישור השרים – סגר בסופי שבוע מהשבוע הבא, הפסקת הפעילות בבתי הספר של החופש הגדול, הגבלת התקהלויות לעשרה אנשים במקומות סגורים ו-20 בפתוחים, וכן סגירת מסעדות – למעט משלוחים.

שרי הממשלה יידרשו לאשר בדיון שיתקיים היום סגירה של בתי עסק ממחר אחר הצהריים עד ראשון בבוקר, אך הגבלת התנועה לא תחול בסוף השבוע הקרוב. לצד זה, צפוי קרב גדול על בתי הספר של החופש הגדול והגנים נוכח נתוני התחלואה הנמוכים שם. במערכת הפוליטית נשמעו ביקורות חריפות על החלטת הסגר בסופ"ש.

ב'ווינט' דווח כי הסגר שאותו מתכננת להחיל הממשלה בסופי שבוע לא יחל מחר אלא רק ביום שישי הבא – כך עולה משיחה שקיים היום ראש הממשלה בנימין נתניהו עם יו"ר ועדת החוקה של הכנסת ח"כ יעקב אשר. נתניהו הבהיר לח"כ אשר כי הצעת החוק בנוגע להטלת סגר בסופי שבוע תובא לוועדה בראשותו לצורך הליך חקיקה מהיר שיאפשר את תחילת הסגר מסוף השבוע הבא.

הצעדים המומלצים שיעלו הערב בישיבת הממשלה: סגר כללי בסופי שבוע במתכונת ליל הסדר, איסור התקהלויות מעל 10 איש במקום סגור, איסור התקהלות מעל 20 איש במרחב הפתוח, סגירת כל מוסדות הלימוד, ההוראה וההשכלה מכל הסוגים, סגירת תרבות הפנאי, סטודיו ומכוני כושר, מסעדות – יותרו משלוחים בלבד, צמצום קבלת קהל במשרדי ממשלה, במשרדי ממשלה תרד הנוכחות ל-50%, סגירת חדרי אוכל במקומות עבודה, פעילות אוטובוסים תרד ל-50%, הגבלות על אוכלוסיות בסיכון במקביל לפרויקט לאומי.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הגיב גם הוא להחלטת השרים ואמר כי לא ניתנה כל חוות דעת משפטית בעניין ההגבלות החדשות המתוכננות, לרבות האפשרות לקיים סגר בסוף השבוע. "הנושא הובא לפתחו של היועץ המשפטי לממשלה רק לאחר פרסום ההמלצות בתקשורת", נמסר מטעמו. "העמדה המשפטית בנושא תגובש ותוצג בפני ממשלת ישראל בישיבת הממשלה שתתקיים הערב".

שר התיירות אסף זמיר מ'כחול לבן' תקף ואמר כי "ההמלצות להגבלות שמביאים הערב לממשלה יסבו נזק אדיר למשק. סגירת בתי הספר של החופש הגדול והגנים היא סגר דה פקטו להורים שאמורים לצאת לעבוד. סגירת המסעדות לחלוטין, מיותרת נוכח נתוני ההדבקה הנמוכים ובעיקר בעיקר-‏עוד לא חלפו שבועיים מאז שהטלנו מגבלות וידענו מראש שאת תוצאותיהן נתחיל לראות רק בשבוע הבא. זו התנהלות לא אחראית ונטולת הגיון. האמון הציבורי בהחלטות הממשלה נמוך וקבלת החלטות פזיזות ודרמטיות כאלו רק תנמיך אותו עוד יותר. אנחנו בהתפרצות. אין בזה ספק. ולא מן הנמנע שניאלץ בסוף לנקוט צעדים נוספים. אבל לא בפזיזות ולא בשליפה".

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום בלשכתו דיון דחוף לנוכח העלייה בהיקף התחלואה עם שר הביטחון בני גנץ, שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר האוצר ישראל כץ, שר החוץ גבי אשכנזי, שר המדע והטכנולוגיה, שר הפנים אריה דרעי, שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן, ראש המל"ל ומנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי.

ראש הממשלה אמר בפתח הדיון כי "בעקבות הזינוק בתחלואה לכ-1,800 חולים והעלייה התלולה בהכפלה של החולים הקשים כל שבעה ימים, שוחחתי עכשיו עם רה"מ החליפי ושר הביטחון בני גנץ, ר' המל"ל מאיר בן שבת ועם שר המדע יזהר שי על אפשרות של צעדי ביניים שימנעו את הצורך לסגר כללי. זו בעצם המטרה של הדיון הזה, לעשות צעדי ביניים למנוע סגר כללי לאור הקפיצה הענקית בתחלואה לכ-1,800 איש והכפלה של חולים הקשים כל שבעה ימים. זו המטרה".

מסתמן: בתי הכנסת ייסגרו בשבת, עד 10 איש באמצע השבוע – סגר בסופ"ש

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture