David Cohen/Flash90

השביתה תימנע? מו"מ לילי בין האחיות לאוצר • מה מתבטל ומה ממשיך כרגיל

יו"ר ההסתדרות אילנה כהן וקרן טרנר אייל נועדות יחד עם נציגים נוספים בפעם השנייה היום, לאחר שהישיבה האחרונה הסתיימה ללא תוצאות. ההערכה היא כי השביתה תצא לפועל כמתוכנן מחר ב־07:00 בבוקר והאחים והאחיות בבתי החולים יעבדו במתכונת שבת

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הלילה (בין ראשון לשני) חודש הניסיון לתקשורת בין הסתדרות האחים והאחיות לבין משרד האוצר. יו"ר הסתדרות האחים והאחיות אילנה כהן ונציגים נוספים נפגשים הערב (ראשון) בשנית עם מנכ"לית משרד האוצר קרן טרנר-אייל ואנשי אגף התקציבים, בניסיון למנוע את השביתה מחר. מוקדם יותר היום נועדו הצדדים, אך פגישתם הסתיימה ללא תוצאות.

למרות חידוש המגעים בין הצדדים הלילה – ההערכה היא כי השביתה תצא לפועל משום שהסתדרות האחיות דורשת 2,000 תקנים לאחיות באופן מיידי. אם לא תימנע השביתה – מחר משעה 07:00 בבוקר ישבתו בתי החולים, שירותי בריאות כללית, קופת חולים מאוחדת, שירותי בריאות התלמיד וטיפות החלב. לשביתה יצטרפו למשך שעתיים בשעות 12-10 בבוקר רופאים מתמחים מכל בתי החולים, הפעילים בארגון "מרשם".

בכל המרפאות, המכונים ואשפוזי היום, לא יעבוד מחר הצוות הסיעודי. חדרי ניתוח יעבדו במתכונת שבת. ניתוחים שתוכננו לשעות הצהרים ואינם דחופים – יבוטלו. בכל מחלקות האשפוז למיניהן, יעבדו עם צוות מצומצם במתכונת שבת. במחלקות טיפול נמרץ למיניהן יעבוד צוות סעודי מצומצם וכך גם במחלקות פגים, יונקים, חדרי לידה, דיאליזה, אונקולוגיה, יחידת פריון, במתכונת מצומצמת.

בבתי הספר לאחיות, הצוות הסיעודי לא יעבוד כלל. לא יבוצעו ניתוחים לאחר שעות העבודה. בתוך כך, הסתדרות האחיות הודיעה כי לא יעבדו במשמרות באורך 12 שעות. עם זאת, בכל בתי החולים יוקם צוות סיעודי לשעת חירום.

בדיקות הקורונה ימשיכו להתקיים כסדרן, ויתבצעו ללא דיחוי – וכך גם מחלקות הקורונה יאוישו באופן מלא. בכל בית חולים תוקם ועדת חריגים בראשות יו"ר ועד האחים והאחיות. האחיות הדגישו, כי חקירות אפידמיולוגיות של חולי קורונה תתבצענה באופן מיידי וללא דיחוי.

בקופות החולים יעבדו האחים והאחיות גם במתכונת שבת ויינתנו השירותים הבאים בלבד: טיפולי בית, מתן אינסולין, טיפולי פוריות, טיפול בחולים אונקולוגים, מכון גסטרו ויחידות לאשפוז יום. השינויים בתחנות בריאות המשפחה: בכל עיר תתקיים תורנות של תחנה אחת בלבד, למענה לפגים ונשים הרות בסיכון.

בלשכות האפידמיולוגיות תהיה תורנות למקרים דחופים: כלבת, דלקת קרום המוח ומקרי התפרצות מגיפה בלבד. שירותים נוספים שלא יפעלו מחר בעקבות השביתה: מרפאות חיסוני חו"ל, לא תערכנה בדיקות רופא בכל התחומים. כמו כן, אין קבלת קהל בכל שעות העבודה בכל התחומים. דגימות ובדיקות דם יילקחו רק בלשכות הבריאות.

יו"ר הסתדרות האחיות כהן, אמרה כי יש לתת פתרון מהיר למחסור בתקנים, על רקע העברתם של אלף אחים ואחיות לבידוד, והקצאת 1,500 נוספים לטובת מחלקות הקורונה על חשבון מחלקות אחרות. "מספיק עם התירוצים ודי עם הדיבורים – צריך לתת פתרון מיידי היום ולהפסיק לאפשר את הפקרתם של החולים ושל האחים והאחיות. לא ניתן למערכת הבריאות להידרדר", אמרה.

"אלפי תקנים חסרים. בושה שמפקירים כך את האחיות והחולים בישראל. צריך להבין שהמחסור באחיות לא התחיל בקורונה, אלפי תקנים היו חסרים, ועד כה לא ניתנו". כהן טענה כי הבעיה נעוצה בגישה בה נקט האוצר. לדבריה, "אנשי האוצר חייבים לשנות את התפיסה ולעצור באופן מיידי את הפקרתם של האחים ואחיות, הפקרת בריאותם של הצוותים המטפלים והפקרת המטופלים – אזרחי ישראל".

כאמור, לשביתה יצטרפו למשך שעתיים בשעות 12-10 בבוקר רופאים מתמחים מכל בתי החולים, הפעילים בארגון "מרשם". "אנחנו נצטרף לשביתת האחים והאחיות כי המאבק הזה הוא של כולנו", אמר ד"ר ריי ביטון, יו"ר מרשם, "המחלקות קורסות והמתמחים קורסים יחד איתן. אי אפשר להמשיך להטיל עלינו את העומס הלא אנושי הזה. המתמחים ממשיכים לעבוד בתורנויות של 26 שעות, שממילא הן לא אנושיות, אלא שעכשיו מתמחים רבים בבידוד, אין מי שיחליף אותם והמתמחים הנותרים מוצאים את עצמם לעיתים 10 תורנויות ויותר. זה בלתי מתקבל על הדעת".

הוא הוסיף כי "אי אפשר לתת לנו להילחם את המלחמה הזאת ככה. חייבים להקצות תקנים לבתי החולים מייד. אנחנו נקיים מחר שביתת אזהרה של שעתיים, מבלי לפגוע במטופלים. אבל אם לא יוקצו תקנים, ניאלץ לנקוט צעדים חריפים יותר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

האחיות יחנכו את ביבי וממשלתו אני מקוה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture