צילום: עדינה וולמן דוברות הכנסת

הצעת הפשרה של הממשלה: בריכות ומסעדות בשטח פתוח ימשיכו לפעול

הסיכומים שהציג יו"ר הקואליציה בוועדת הקורונה: חופי ים בסופי שבוע - יישארו פתוחים, בריכות - יישארו פתוחות, אזורים במסעדות הנמצאים תחת כיפת השמיים - יישארו פתוחים, אזורים במסעדות הנמצאים במתחם סגור - ייסגרו, חדרי כושר - ייסגרו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ועדת הקורונה ממשיכה הבוקר (שני) את דיוניה בהגבלות שמבקשת הממשלה להטיל כחלק מהמאבק בהתפשטות הקורונה. בישיבה הבהיר יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר כי הממשלה סבורה בשלב זה שנכון לפתוח רק את החלקים הפתוחים של המסעדות הנמצאים תחת כיפת השמיים ולהשאיר סגורים את החלקים שבתוך המסעדות. הוא ציין כי גם נושא הבריכות והים, אין כוונה לסגור בשלב הזה, כל עוד המצב לא נהיה גרוע יותר.

לחדרי הכושר אמר זוהר כי הובאו בפניו נתונים מדאיגים לגבי כמות ההדבקה בחדרי הכושר "ולכן אותם לא נוכל לפתוח, למרות שקשה לי עם זה באופן אישי". הוא פנה אל חברי הוועדה בבקשה לאשר את הצו למרות הלחצים שמופעלים עליה. "אם לא יהיו חיים אז גם לא תהיה כלכלה", אמר זוהר. הוא ציין כי החשש הגדול הוא מהמקומות הסגורים. "מקומות סגורים וממוזגים יש איתם בעיות קשות מבחינת הדבקה".

זוהר אמר כי "אין לנו משהו נגד יו"ר הוועדה או הוועדה עצמה, אבל כשאנחנו רואים את העלייה בתחלואה אנחנו מבינים שברגע שנגיע ל-1,000 חולים קשים האירוע יכול להשתנות דרמטית. למערכת הבריאות יש רף מסוים, וברגע שנעבור אותו יכול להיות שלא נוכל להציל חיים במדינת ישראל. לא את ולא אני רוצים 3,000 מונשמים. אני מבין שחוסר האחריות הזה הוא סכנה לבריאות הציבור".

זוהר הוסיף כי "מטריד את ראש הממשלה שהחלטות בוועדה יסכנו את בריאות הציבור. הגענו לכמעט אלפיים נדבקים ביום. אם נגיע לאלף חולים קשים, האירוע ישתנה דרמטית, מערכת הבריאות תקרוס ולא נוכל להציל חיים. אל תקלו ראש בנגיף, ובלי חיים – גם כלכלה לא תהיה פה". לדבריו, "נתוני משרד הבריאות על מקור ההדבקה איננו מוחלט – כי החולים אינם יכולים להיות בטוחים היכן נבדקו".

יו"ר הוועדה שאשא ביטון בירכה על ההסכמות שהושגו עם הממשלה: "אני מברכת על עמדת הממשלה שמקבלת את המתווה שהציעה ועדת הקורונה. ההחלטה שלא לסגור את הבריכות הציבוריות וחופי הים נכונה ומוצדקת. כולנו פועלים ביחד למאבק בנגיף. לכולנו העסקים, הבריאות הנפשית והפיזית חשובים ביותר. חופי הים והשחייה בבריכה מעניקים ערכים חיוביים וחיוניים".

ח"כ שאשא ביטון השיבה לדברי זוהר: "אני כופרת בדבריך שהוועדה פעלה בחוסר אחריות. אנחנו רואים את הלחץ של אנשים ונראה את המצוקה בהמשך. נראה את המצוקה של הילדים שחיים את המצוקה של ההורים שלהם. אנחנו מנסים לבדוק מה התועלת בכל אחד מהצעדים שאנחנו מבקשים לקיים מבחינת היכולת לבלום את התפשטות המגפה. מה אנחנו מרוויחים לעומת הנזק הכלכלי והחברתי".

צילום: עדינה וולמן דוברות הכנסת

סגן שר הבריאות יואב קיש אמר כי יש "ירידה בכמות המאומתים 5.5% מהנבדקים אתמול, במקום 7.7% שלשום ובימים האחרונים. טרם אפשר ללמוד מיום אחד". פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, אמר בדיון כי "משלשום בחצות ועד היום בחצות, 55 חולים קשים. הנתונים כיום מעודדים יותר, אך מוקדם לדעת אם זו מגמה, וקצב הגידול – טרם נבלם. בקצב גידול החולים החדשים אנחנו באחד המקומות הגרועים בעולם".

סגן שר הבריאות יואב קיש התייחס בתחילת הדיון לנתוני משרד הבריאות – פחות מאלף מאובחנים ביממה לראשונה אחרי שבועיים: "אתמול היה יום עם נתונים עם קצת יותר טובים, אבל לא יודע אם יש שינוי מגמה. ירדנו באחוז המאומתים לחמישה וחצי אחוזים. לא יודעים אם זה נקודתי. צריך לחכות יומיים-שלושה. לא להשתכר מהתופעה".

הוא הציג את מה שכינה "התפיסה הבריאותית של משרד הבריאות". לדברי קיש, "אנחנו מובילים קונספט מאוד ברור. מקומות סגורים שזה אולמות, חדרי כושר – אנחנו דורשים ומבקשים שיישארו סגורים. מקומות פתוחים – תחת ההגבלות והתו הסגול אפשר להפעיל. בנושא הים צריך להפריד שלא יהיו התקהלויות. עם הקונספט הזה אנחנו מוכנים להתקדם".

ועדת קורונה לממשלה: שנו את ההגבלות במסעדות ואטרקציות תיירות

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture