צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן.

אושר סופית: השב"כ יוכל לסייע למשרד הבריאות בחקירות האפידמיולוגיות

המליאה הצביעה ברוב של 48 תומכים מול 23 מתנגדים בעד ההצעה המאפשרת את חידוש המעקבים הסלולריים, ל-21 יום בכל פעם. החוק קובע גם כי על משרד הבריאות להשיק את אפליקציית "מגן 2" ולהשיב לערעורים בתוך 24 שעות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הסמכת שירות הביטחון הכללי לסייע במאמץ הלאומי לצמצום התפשטות נגיף הקורונה. לאחר שנדחו כל ההסתייגויות תמכו בהצעה 48 לעומת 23 שהתנגדו.

ההצעה מבקשת להסמיך את השב"כ שב"כ כך יוכל לסייע למשרד הבריאות בחקירות האפידמיולוגיות עד 20.01.21. על פי הצעת החוק, ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי יביאו לממשלה הצעה להסמכת שב"כ, לתקופה שלא תעלה על 21 יום, בכל פעם. לאחר אישור הממשלה, תועבר ההחלטה לוועדת החוץ והביטחון. לאחר ההסמכה, יהיה רשאי משרד הבריאות להעביר לשב"כ בקשה לקבלת סיוע, ובלבד שמספר החולים החדשים, באותו יום או ביום שקדם לו, עלה על 200.

במסגרת הצעת החוק, יחויב משרד הבריאות להשיק טכנולוגיה לאיתור מגעים (יישומון 'המגן 2.0') תוך שבוע מיום פרסומו של החוק, להפיץ אותה ולקדם את השימוש בה בקרב הציבור הרחב. עוד קובעת הצעת החוק כי אדם שקיבל הודעה על כך שהיה במגע קרוב עם חולה, ומשום כך חייב להיכנס לבידוד, יהיה רשאי לפנות למשרד הבריאות בבקשה לבחינה חוזרת של הנתונים שעל בסיסם התקבלה ההודעה, ונקבע כי משרד הבריאות ישיב להשגה תשובה מנומקת, בהקדם האפשרי ולא יאוחר מ-24 שעות מהגשתה.

יו"ר ועדת חוץ וביטחון ח"כ צבי האוזר הציג את ההצעה ואמר: "הסדר הקבע, שונה מאותם הסדרים זמניים קודמים, הוא מרוסן הרבה יותר והוא מידתי מידתית. כלי השב"כ איננו כלי שאמור לעמוד לרשות רשות מבצעת בלחימה או במאבקה בהתפרצות של מגפה. לכן, כדי להפעילו צריכה להיות החלטת ממשלה בדבר, ההחלטה הזאת היא החלטה מוגבלת ל-21 יום. היא צריכה להסתמך על המלצות של צוות שרים ייעודי, שתחום בבקיאותו והתמחותו בנושא של הקורונה".

"בנוסף לכך, הוספנו מעטפת של ביקורת פרלמנטרית הדוקה, שכן הכנסת ועדת החוץ והביטחון הלכה למעשה בכל רגע נתון, יכולה כמעט להיכנס ובעצם לא לאשר את אותה החלטת הממשלה או לקצוב אותה בזמן אחר. אנחנו הוספנו מנגנון אובייקטיבי נוסף. זאת אומרת, לא רק התרשמותה, נגדיר את זה, הסובייקטיבית של הרשות המבצעת שצריך לעשות שימוש, אלא הוספנו מנגנון אובייקטיבי ברור לציבור, מעין נצרה נוספת שאומרת; 200 חולים חדשים ביום".

ח"כ עפר שלח: "חמישה חודשים חלפו, שום אפליקציה אזרחית במדינת ההייטק. במדינה שהמציאה את WAZE ולא יודע כמה דברים באפליקציות של הייטק. במדינת ההייטק הזאת לא הצליחו להרים אפליקציה אזרחית נורמלית, אגב, יותר יעילה מזו של השב"כ. 60% מהאנשים שקיבלו הודעה לפי איכוני השב"כ שהם צריכים להיכנס לבידוד, עירערו על זה והעירעור שלהם התקבל".

ח"כ אלי אבידר: "במצבה הנוכחי של מדינת ישראל אין מנוס מהתפטרותו של נתניהו. הוא היה ברווז צולע עוד לפני הקורונה, וכעת הוא אינו מסוגל לנהל את המשבר. הוא אסף לעצמו סמכויות דיקטטוריות מיותרות, הוא מפרק את הדמוקרטיה הישראלית בשיטתיות, הוא משסה אזרחים אלו באלה, ודווקא בימים בהם דרושה לנו אחדות. הוא מחסל את אנשי המקצוע, הוא ממנה אנשים לא על-פי כישורים ויכולות אלא לפי נאמנות וחנפנות."

ח"כ עאידה תומא סלימאן: "פתאום השב"כ נכנס לתמונה ואז עשרות אלפים נכנסים לבידוד, ותתפלאו לשמוע אתמול שמעתי סטטיסטיקה מאד מעניינת – 60% מהערעורים על החלטות על בידוד שהשב"כ קיבל על בסיס המעקב דרך האיכונים, מתקבלים ואנשים משוחררים מבידוד. תתארו לעצמכם כמה יש בציבור שעדיין לא מערערים על הסמכות של השב"כ ועל הידע של השב"כ, ומקבלים את הגזירה שהם צריכים להיות בבידוד"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture