ברבש. צילום: איכלוב

דיווחים: פרופ' גבי ברבש יתמנה הערב לפרויקטור לניהול המאבק בקורונה

פרופ' ברבש, מנכ"ל בית החולים איכילוב לשעבר שכיהן גם כמנכ"ל משרד הבריאות, ימונה לתפקיד המנהל המיוחד שתחתיו ירוכזו הסמכויות למאבק הלאומי בנגיף. עדיין לא ברור מה יהיו סמכויותיו. האלוף אמיר אבולעפיה הסיר הבוקר את מועמדותו לתפקיד

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

פרופסור גבי ברבש מונה היום (שלישי) לממונה על משבר הקורונה – כך דווח במספר כלי תקשורת, אך טרם יצא על כך הודעה רשמית ובעבר דיווחים דומים כאלו התבררו כלא נכונים. ממשרד הביטחון נמסר כי אלוף אמיר אבולעפיה עדכן הבוקר את שר הביטחון והרמטכ"ל, כי הסיר את מועמדותו לכהן כפרויקטור הלאומי לטיפול במשבר הקורונה. "האלוף מאחל את מלוא ההצלחה לפרופ׳ ברבש", נמסר.

בימים האחרונים דווח כי פרופ' ברבש היה אחד המועמדים הבכירים לתפקיד יחד עם האלוף אמיר אבולעפיה, שהסיר את מועמדותו ובכך ברבש הפך למועמד המרכזי. כבר ביום ראשון דווח כי ברבש צפוי להתמנות לתפקיד "פרויקטור הקורונה", אולם תחומי האחריות והסמכויות שלו לא הובהרו סופית ודובר שהוא ירכז רק את תחום בדיקות הקורונה. על פי הדיווחים, ההכרזה על המינוי צפויה להתרחש הערב

אתמול דווח כי סביב המינוי נתגלעה מחלוקת בין שר הבריאות יולי אדלשטיין ללשכת ראש הממשלה על הסמכויות שינתנו לברבש ולמי הוא יהיה כפוף. במשרד הבריאות היה חשש מפרויקטור עם סמכויות נרחבות, שיהיה כפוף לראש הממשלה ומעל משרד הבריאות. ברבש הביע את הסכמתו בתנאי שיינתנו לו סמכויות נרחבות.

פרופ' ברבש, בוגר האוניברסיטה העברית ואוניברסיטת הארוורד, כיהן בעבר בשלל תפקידים בכירים במערכת הבריאות. בין היתר, הוא שימש כסגן מנהל המרכז הרפואי שיבא בתל השומר, ולאחר מכן כיהן כמנהל בית החולים איכילוב בתל אביב. ב-1996 כיהן ברבש כמנכ"ל משרד הבריאות, אך התפטר כעבור כמה שנים וחזר לנהל את איכילוב, תפקיד בו שימש עד שנת 2015.

כזכור, במהלך מסיבת עיתונאים לפני כשבועיים, שר הבריאות אדלשטיין הכריז על כוונתו למלא פרוקטור למאבק בנגיף. "מאבק הקורונה הוא קשה ומסובך, אויב חמקמק שיודע להסתתר היטב. התחושה שמלווה את העולם כולו וגם אותנו הישראלים היא אי-ודאות. ההחלטות מתקבלות בכובד ראש, רק יחד ננצח את המגפה. אז מה עושים? החלטתי למנות מנהל מיוחד למאבק בקורונה, ובקרוב אודיע על בחירתי".

ב'חדשות 12', שם שימוש ברבש כפרשן אורח במהלך משדרים רבים מאז פרוץ מגפת הקורונה, צוין כי ברבש מהווה קול משמעותי נוסף בעד השימוש בכלי הסגר במקרי קיצון. עם מינויו עולה הסיכוי להטלת סגר בחורף, ולא מופרך שיוטל סגר כזה עכשיו. בשורה התחתונה – הטלת סגר בחודש אוגוסט היא לא אפשרות מופרכת.

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי התייחס לנושא ואמר בראיון בכאן ב כי "פרופ' ברבש ייכנס לתפקיד ויעסוק רבות בתחום שדורש תשומת לב 24 שעות ביממה. הוא ממש בימים אלו נמצא איתנו, לומד את הנושא, וישתלב בעשייה. אני שמח על כך שנוכל להקדיש תשומת לב רבה, בין מיליון הנושאים שאנחנו עוסקים בהם, לזה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture