צילום: פלאש 90

ניצחון חלקי: הממשלה צפויה להרחיב את המענקים לכל ילד – בסכום מופחת

הפשרה המסתמנת בפעילות יו"ר ועדת הכספים: על הילד הרביעי יקבלו מענק מלא של 500 ש"ח, על הילד החמישי והשישי 250 ש"ח, ועל הילד השביעי ואילך יקבלו 100 שקלים על כל ילד. יו"ר הקואליציה: "משפחות ברוכות ילדים לא צריכות לשלם על כך"

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

הממשלה צפויה להסכים להרחבת תכנית המענקים לכל ילד, מעבר לילד הרביעי והחמישי בכל משפחה – כך עולה היום (שלישי) מהדיון בוועדת הכספים בנושא. לפי הדרישה של גפני, ההורים יקבלו על הילד הרביעי מענק מלא של 500 שקלים, על הילד החמישי והשישי 250 שקלים כל אחד, ועל הילד השביעי ואילך יקבלו 100 שקלים על כל ילד.

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר התייחס בפתח דיון הבוקר ועדת הכספים לפרסומים בדבר הסדר למתן מענק אישי מעבר לילד השלישי ואמר כי "יש כאן החלטה שרציתי להביא אותה גם בשם רה"מ בשיתוף כל חברות הקואליציה. משפחות ברוכות ילדים לא צריכות לשלם על כך שהן ברוכות ילדים".

על פי זוהר, "הממשלה למיטב ידיעתי והבנתי תסכים למענק של עד הילד הרביעי כולל הילד הרביעי בסך 500 ש"ח לכל ילד, על הילד החמישי 250 ש"ח, הילד השישי והלאה תוספת של 100 ש"ח לכל ילד". עוד הוסיף כי "אני חושב שזה טוב שאנחנו מטיבים עם האזרחים, היוזמה הזו בין שהגיעה מכל אחד מחברי הכנסת פה, היא יוזמה חיובית שעוזרת לאזרחי ישראל. אני מקווה שנוסח החקיקה יתקדם לפי הנוסח הזה".

יו"ר הוועדה גפני השיב כי "נגיע לסעיף הזה, נראה מה מוצע ונתייעץ עם חברי הוועדה ונחליט". סביבתו מעריכים שהתוספת לתוכנית היא 100 מיליון שקלים אך הסכום המדויק עוד נבדק.

גפני עומד על שלו: "לא להפלות את הילד הרביעי מתכנית המענקים"

ח"כ ישראל אייכלר: "מברך את ידידי יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני שהיה במקום הנכון ברגע הנכון, ומנע פשע של אפלייה מרבבות ילדים שכל חטאם שנולדו למשפחה ברוכת ילדים ועליהם עומד העולם. אמש התחייב יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר לדרישתי על במת הכנסת, שלא לקפח נפש מפני נפש והעוול יתוקן בוועדת הכספים".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן ניצל את ההזדמנות לעוד מתקפה אנטישמית ואמר כי "‏במקום לתמוך בחיילים משוחררים, אנשי מילואים שעובדים ומשלמים מיסים, שוב נכנעים רה"מ ורה"מ הרזרבי ללחצן של המפלגות החרדיות. ככה זה כשפוחדים מגפני ומדרעי".

ח"כ ד"ר שלמה קרעי מהליכוד מיהר להגיב להסתה של ליברמן ואמר: "למר שנאה ואנטישמיות כואב שנותנים כסף למשפחות ברוכות ילדים.
את השנאה התהומית שלו ליהדות ולעם ישראל, הוא מסווה בכיסוי של דאגה לחיילים המשוחררים, שגם מקבלים מענק כמובן, בנוסף לאפשרות לממש חלק מכספי הפיקדון שלהם באופן מיידי. הכל כדי להצדיק את אפס העשייה שלו לטובת אזרחי ישראל".

סגן השר אורי מקלב אמר הבוקר לקראת הדיון בוועדת הכספים כי "מחזיקים את ידי יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני ועומדים מאחוריו במאבקו השיוויוני, החברתי והצודק להגדלת המענקים למשפחות ברוכות הילדים. עיני ילדי ישראל והוריהם מכוונים לוועדת הכספים הבוקר, אותם משפחות עם ארבעה וחמישה ילדים ואף יותר נצרכים למענק זה במיוחד בתקופה מורכבת זו. פקידי האוצר צריכים לראות את מצוקת הילדים לנגד עיניהם ולא מהיבט צר. אנו מיחלים כי יתעשתו, יסירו את התנגודתם ויתמכו אף הם בדרישה חברתית זו, משפחות שלמות שאבד מקור פרנסתם ומענקים אלו מסייעים להם לצלוח את התקופה".

יו"ר יהדוה״ת ח"כ פינדרוס על מאבקו של גפני למען משפחות ברוכות ילדים: "הדאגה לפת לחם לילד הרביעי והחמישי והשישי בזמן שאזרחים רבים נמצאים במשבר כלכלי עמוק – היא בראש ובראשונה חובתנו הדתית, המוסרית והחברתית. חברה שאינה דואגת לחלשים – אין לה זכות קיום, בוודאי ובוודאי חברה יהודית שסימן ההיכר שלה הוא רחמנים, ביישנים וגומלי חסדים״.

גפני: "זה לא יעבור פה בלי שיתנו ילדים – נותנים לכולם ולא לחרדים" • צפו

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture