אשכנזי ומקבילו היווני. צילום: משרד החוץ

סיכום בין ישראל ליוון: 600 תיירים בשבוע יכולו לטוס ל-4 יעדים במדינה

ר החוץ היווני הגיע לישראל וסיכם עם עמיתו גבי אשכנזי על מתווה לחזרת התיירים הישראלים. הם יידרשו לשתי בדיקות קורונה, בשנייה על אדמת יוון יידרשו לבידוד קצר עד לקבלת התשובה. ואלו הם ארבעת היעדים היחידים ביוון שייפתחו לישראלים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ישראל ויוון סיכמו היום (חמישי) על פיילוט לחידוש הטיסות, במהלכו בכל שבוע ימריאו 600 תיירים לארבעה יעדים – אתונה, סלוניקי, כרתים וקורפו. התיירים שייכנסו ליוון יידרשו בבדיקת קורונה לפני הטיסה ובבדיקה נוספת עם נחיתתם. עד קבלת תוצאות הבדיקה השנייה, יידרשו התיירים לשהות בבידוד. בחזרה לארץ לא יידרשו הטסים לבידוד.

בכיר במשרד החוץ שצוטט ב'וואלה' אמר כי טרם נקבע מועד לתחילת הפיילוט, אך הוא יהיה בקרוב לאחר שהצוותים המקצועיים ימשיכו לדון בנושא. עוד הוסיף כי "התנאים המסתמנים יהיו שהייה של שבוע בלבד ביוון, בדיקות קורונה בהמראה ובנחיתה, בידוד במלון עד קבלת התוצאות, ללא בידוד בחזרה לארץ".

לצד הברכות והאופטימיות מהצעד שמקדם את התעופה הישראלית, ישנם גורמים בחברות התעופה שאומרים כי המנגנון להפעלת המתווה עוד לא סוכם: "עדיין לא ברור איך מתווה הטיסות ליוון ייושם. צריך למצוא דרך להטיל מגבלה של 600 איש. אף אחד עוד לא דיבר איתנו או הסביר לנו איך זה אמור לקרות", צוטטו ב'חדשות 12'.

ב'כאן חדשות' דווח כי לאחר הודעת יוון, גם קפריסין צפוייה לאשר כניסת תיירים מישראל. הטיסות יתבצעו ללארנקה ופאפוס בלבד, והשיחות בין המדינות בנושא החלו ב-48 השעות האחרונות. עד כה התנגדה קפריסין למהלך, מאז שהפכה ישראל למדינה אדומה. טרם נקבע מועד לפתיחת השמיים בין המדינות.

שר החוץ גבי אשכנזי אירח הבוקר את מקבילו היווני, שר החוץ ניקוס דנידיאס בלשכתו בירושלים. בפגישה בין השרים עלו נושאים שעל סדר היום המדיני בין שתי המדינות בהם יחסי הידידות החמים בין ישראל ויוון, חשיבות פתיחת יוון לתיירות ישראלית בעידן הקורונה וחשיבות היחסים הבילטראליים, הטרילטראליים (עם קפריסין) והאזוריים, כמו גם האינטרסים אותם חולקות המדינות.

ממשרד החוץ נמסר כח לאור חשיבות נושא פתיחת השמיים וחידוש התיירות בין המדינות, סוכם כי משרדי החוץ של המדינות יגבשו מתווה מוסכם שיאפשר כניסת תיירים ואנשי עסקים ישראלים ליוון בעידן הקורונה. בפגישה ציינו השרים את חשיבות רבה הן לישראל והן ליוון בפיתוח נוסף של היחסים הבילטראליים בין המדינות בתחומי החדשנות, המסחר, התיירות והאנרגיה (כולל ה-eastmed והכבל החשמלי).

שני השרים דנו בהתפתחויות האזוריות, באתגרי היציבות והשגשוג של אזור הים התיכון. השרים דנו גם בהמשך שיתוף הפעולה והעמקת הקשרים האסטרטגיים והמדיניים בין המדינות בהקשרים האזוריים והגלובליים. שר החוץ היווני הזמין את עמיתו הישראלי לקיים ביקור גומלין ביוון. השר אשכנזי נענה להזמנה והביקור יתקיים בעתיד הקרוב, במועד שיתואם בין משרדי החוץ.

שר החוץ, גבי אשכנזי, אמר בתום הפגישה כי "אני מברך על החלטת יוון לאפשר תיירות מישראל ביוון בעידן קורונה. החלטה זו מבטאת את הקשר החם בין המדינות והרצון המשותף לחזור לשגרת חיים נורמלית בעידן הקורונה ומקווה שמדינות אירופיות נוספות יאמצו גם הם החלטה זו".

משרד הבריאות הודיע אתמול כי היום בשעה 16:00 יפורסמו המדינות אליהן יוכלו ישראלים לטוס ולחזור ללא צורך בבידוד. זאת, בעקבות סיכום בין שרת התחבורה מירי רגב, שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר החוץ גבי אשכנזי ושר התיירות אסף זמיר. על פי ההודעה, הדיונים המקצועיים ימשכו במהלך היום וגם מחר. עדיין לא ידוע אם אותן מדינות, שאליהן ניתן יהיה לטוס ולחזור ללא בידוד, יסכימו לקבל אליהן ישראלים לאור נתוני התחלואה הגבוהים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture