Yonatan Sindel/Flash90

סגן השר מקלב: "יש להעלות את תפוסת הנוסעים בקווי השירות ל-75%"

סגן שר התחבורה בדיון בוועדה לפניות הציבור: מעל עשר אלף נוסעים יוצאים מידי יום מהריכוזים החרדים לצפון הארץ בארבע מאות נסיעות - עליה של מאות אחוזים. בימים אלו יוקם מוקד חירום מרכזי שיוכל לתת מענה בזמן אמת לנוסעים. "אנחנו לא משאירים אף אחד בתחנה בלילה", הצהיר מקלב

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

סגן שר התחבורה אורי מקלב דרש הבוקר בדיון בוועדה לפניות הציבור להגדיל את תפוסת הנוסעים באוטובוסים: "ההנחיה כיום היא כי הנסיעות אינם לבילויים ואנחנו לא יכולים במצב הנוכחי להבטיח לאדם שיצא בבוקר שיהיה לו שירות סידור כאשר יחזור".

כבר בפתח דבריו הציג סגן השר מקלב אלפי פניות אשר התקבלו בלשכתו מאז תחילת ימי בין הזמנים: "אני חש את המצוקה הקיימת, אך חשוב שהציבור ידע, אנחנו נמצאים באירוע מורכב שלא היה כמותו, אנחנו נמצאים תחת מגבלות הקרונה המגבילות את שירותי התחבורה הציבורית בחמישים אחוזים תפוסה בלבד, מצד אחד התחבורה הציבורית היא כלי מחולל הדבקה בנגיף אך מצד שני לא ניתן להפעיל באופן מלא את המשק ללא שירותי התחבורה הציבורית" הסביר סגן שר התחבורה אורי מקלב.

"עם תחילת ימי בין הזמנים אנחנו רואים עליה גבוהה מאוד בביקושים לתחבורה ציבורית וקשה לדעת לצפות מראש מתי יהיה ביקוש גדול, ההנחיה שלנו היום היא לתגבר ככל האפשר את קווי השירות, אנחנו לא משאירים אף אחד בתחנה בלילה" הצהיר סגן שר התחבורה אורי מקלב בדיון.

בכדי לקבל תמונה מקיפה על כמויות הנסועה הציג סגן השר מקלב בדיון מספר נתונים מדגמיים, "הבוקר יצאו למעלה מעשרה אוטובוסים מהר חוצבים למירון, אתמול בלילה הוצאנו ארבע עשר אוטובוסים בשעה בקו 422 לבני ברק, כאשר ביום רגיל יוצאים ארבעה אוטובוסים בשעה, אנחנו נמצאים באירוע בסדר גודל גדול מאוד", אמר סגן השר מקלב, "אנחנו מסיעים יותר מעשר אלף נוסעים ביום מהריכוזים החרדים לצפון הארץ זהו גידול של יותר משלוש מאות אחוזים מהשגרה, ותגברנו במקביל את הנסיעות, העלנו משמונים נסיעות יומיות לארבע מאות נסיעות יומיות מהריכוזים החרדים לצפון".

"ההוראות של קבינט הקורונה הם כי התחבורה הציבורית נועדה לצורך ההכרחים ולא למטרות של בילוי", אמר סגן השר אורי מקלב, "יצויין כי קבינט הקרונה קבע כי הפעלת שירותי התחבורה הציבורית היא ללא סופי השבוע ולא בערבים, רק לאחר מלחמה של ממש מול קבינט הקרונה ואנשי המל"ל שירותי התחבורה הציבורית פועלים כיום במתכונת מלאה ובסופי שבוע, זה לא דבר המובן מאליו".

סגן שר התחבורה אורי מקלב הסביר כי "האתגר המרכזי כעת הוא להתגבר על הבעיה שאוטובוסים מגיעים לתחנות ולא יכולים להעלות נוסעים כי הגיעו למגבלה, הציבור צריך לדעת כי במצב הנוכחי אנחנו לא יכולים להבטיח לנוסעים היוצאים בבוקר שיהיה להם כיצד לחזור בערב, ועל הציבור להיערך לכך, הפתרון הוא להעלות את אחוזי התפוסה בכל אוטובוס, ישנה מגבלה של גיוס אוטובוסים ונהגים ואם נעלה את מספר הנוסעים בכל אוטובוס נצמצם את הבעיה באופן ניכר".

בסיום דבריו ציין סגן השר מקלב אתגר לא פשוט בו משרד התחבורה מתמודד, כיום אנחנו יודעים רק בדיעבד איפה היה בעיה וכיצד היא טופלה היות ואין מוקד מרכזי, ולכן מקימים במשרד בימים אלו מוקד מידע מרכזי שיתן מענה, "אנו מקימים בימים אלה מוקד חירום מרכזי שיוכל לתת שירות בזמן אמת לחברות ולנוסעים, מוקד שיהיה בסמכותו לתת שירות ולהוציא קווי שירות או לתגבר במידת הצורך, כך אנחנו נוכל לקבל בזמן אמת את תמונת המצב ולא רק בדיעבד"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture