Kobi Gideon / FLASH90

מנכ"לית מאוחדת: "שחיקה של 18 מיליארד ש"ח בסל הבריאות"

מנכ"לית מאוחדת בוועדת הבריאות קוראת למדינה להפחית רגולציה ולעודד יותר תחרות: "אתם מעודדים דואופול; או שתסגרו את הקופות הקטנות או שתחליטו שמגיעים ל-20% נתח שוק לכל קופה ותתנו גמישות"

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

מנכ"לית קופת חולים מאוחדת סיגל רגב רוזנברג סקרה הבוקר את פעילות הקופה בפני ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת. בדבריה התייחסה רגב רוזנברג למצב מערכת הבריאות הציבורית ואמרה: "ב-1995-2010 הושקעו כספים במערכת. מערכת הבריאות היא נושאת מטוסים וההשקעה לוקחת זמן ולכן את התוצאה רואים היום בכל הקופות. אולם מאז ישנה שחיקה מצטברת של סל הבריאות בגובה 18 מיליארד ₪ ומדובר בכסף שנלקח מכל מערכת הבריאות".

"מה שמספרים הכלכלנים של האוצר ובנק ישראל שהמדדים הם בסדר לא נכון, הם בסדר לכאורה- תמותת תינוקות נמוכה, תוחלת חיים גבוהה. אבל איזו תוחלת? כמה סיעודיים מורכבים שמבלים את שנותיהם האחרונות מרותקים למיטה? חולי סוכרת- כמה קטיעות יש? אין היום מדדים ברורים להערכת מצב מערכת הבריאות ואם לא נבנה כאלה נמשיך להאריך חיים לאנשים שישכבו שנים במיטות שלהם. גם כסף פרטי לא קונה היום בריאות. אפשר להקדים תור או לבחור רופא אבל בסוף מגיעים לרוב לבית חולים ציבורי ומערכת הציבורית היא שצריכה לתת מענה".

עוד התייחסה לתחרות בין הקופות ואמרה: "אנחנו קופה עם אוכלוסייה צעירה, הרבה משפחות ברוכות ילדים. לכן כל הקופות מחפשות את המבוטחים שלנו ושיעור העוזבים במאוחדת כיום הוא גבוה יחסית לכלל הקופות. לפי סקרים 33% מהלקוחות שלנו מקבלים שלוש פעמים בשנה שיחות שנועדו להעביר אותו לקופה אחרת. נותנים להם רצף לביטוחים משלימים, סיעודיים, בכל מצב רפואי- רק תעברו.

כניסה של קופה חדשה לאזור משפרת לכולם את השירות וכל הישוב מרוויח. אנחנו נכנסים כל הזמן לישובים חדשים כדי להגדיל נתח שוק, אבל כל אחת מהכניסות עולה לנו בדם יזע ודמעות. בפריפריה יש לנו לפעמים 300-400 מבוטחים ביישוב. במקום לתת כסף לקופות חדשות שנכנסות המדינה נותנת לכללית תוספת על נוכחות בפריפריה. למה? הכסף הזה הרי לא הולך לשם אלא לירושלים ותל אביב.

הקופות הקטנות משמשות שק חבטות עבור הגדולות. לוקחים לנו רופאים ומקשים עלינו בכל דרך אפשרית ולכך נוספת גם הרגולציה שמעודדת דואופול של שתי הקופות הגדולות. לא מאפשרים לנו גמישות להתנהל כמו שאנחנו רואים לנכון, אז או שתסגרו את הקטנות או שתחליטו שבתוך חמש שנים מגיעים לגודל מינימלי של 20% נתח שוק לכל קופה ותנו לקופות גמישות וחופש לסגור את הפערים".

ח"כ משה אבוטבול שכיהן בעבר כראש עיריית בית שמש העיד שכניסה של קופות נוספות לעיר אכן הגדילה את התחרות והיטיבה עם התושבים: "התחרות הייתה קשה וכל הקופות לטשו עיניים במשפחות ברוכות הילדים. כתוצאה מכך בית שמש הפכה לסמל להתפתחות גדולה בתחום הבריאות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture