צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

קריאה למשרדי הבריאות והתחבורה: העלו את התפוסה באוטובוסים ל-75%

אגד: "200 אוטובוסים פרטיים עובדים בכל הקווים כדי לתת מענה ותגבור". דן: "אנחנו עושים מאמצים לתת לציבור החרדי את השירות שלו הוא ראוי". אפיקים: "אנחנו עושים מאמצים להגביר את הקו לחוף הים באשדוד אך היות והנסיעות לחוף הים הינן נסיעות עירוניות אין ביכולתנו להשתמש עם חברות פרטיות"

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

הוועדה המיוחדת לפניות הציבור בראשות ח"כ הר"ר יעקב טסלר קיימה הבוקר דיון מיוחד על תחום התחבורה הציבורית בהשתתפות סגן שרת התחבורה הרב אורי מקלב. הדיון כונס בעקבות פניות של נוסעים רבים שטענו כי נותרו זמן רב בתחנות האוטובוס בעקבות המגבלות שהוטלו על מספר הנוסעים בשל משבר הקורונה.

בראשית הדיון אמר יו"ר הוועדה: "בגלל מגבלות הקורונה משרד הבריאות הורה להפעיל את התחבורה הציבורית בתפוסה של 50%. בפועל אנשים יוצאים לתחנה, מתכננים נסיעה וזמני הגעה ונאלצים להישאר בתחנות במשך שעות ארוכות, אנשים, נשים וטף, תחת השמש הקופחת, כי לא הצליחו לעלות על האוטובוס ונאלצו להמתין לאוטובוס הבא. במקרים אחרים פספסו את האוטובוס האחרון ונשארו תקועים בתחנות ולעיתים בערים אחרות ללא יכולת לחזור לביתם. עכשיו בתקופת בין הזמנים המצב החמיר אף יותר".

סגן שרת התחבורה הרב אורי מקלב סקר את פעילות משרד התחבורה לצמצום העומסים ואמר: "בתחבורה הציבורית משתמשים כמיליון איש ובלעדיה המשק לא יוכל לפעול. עשינו מאמצים גדולים להרחיב את הפעילות מבחינת השעות עד כמה שאפשר, אך קשה לצפות את העומסים והביקושים במקומות השונים בימי בין הזמנים". עוד אמר מקלב כי במשרד התחבורה מעוניינים להקים מוקד ארצי שיאגד את כל חברות התחבורה וייתן מענה בזמן אמת לפניות.

עמיחי לוי, מ"מ מנהל אגף תח"צ במשרד התחבורה: "כבר בחודש יולי נדרשנו לתגבורים לאור מגבלות הקיבולת אל מול העלייה בביקושים. אישרנו תגבורים בהיקפים גדולים וגייסנו מהאוצר תקציב מיוחד לגיוס חברות פרטיות כקבלני משנה לתגבור חברות התח"צ. התגבורים הם בהיקפים חסרי תקדים, אך לא תמיד הביקושים הם צפויים".

בישיבה השתתפו נציגי חברות התחבורה שסקרו את פעילות האוטובוסים בתקופה של "בין הזמנים" תחת מגבלות הקורונה. ארז לבחר, סגן מנהל תחבורה ציבורית ב"אגד" אמר כי 200 אוטובוסים פרטיים עובדים בכל הקווים, כדי לתת מענה ותגבור". איתן פיקסמן דובר חברת "דן": "אנחנו עושים מאמצים לתת לציבור החרדי את השירות שלו הוא ראוי. פקחים שלנו פרוסים ברחבי גוש דן ומבצעים בסוף כל יום הפקת לקחים. אנחנו עושים שינויים תוך כדי תנועה". נציג חברת "אפיקים" שי מלכה: "אנחנו עושים מאמצים להגביר את הקו לחוף הים באשדוד אך היות והנסיעות לחוף הים הינן נסיעות עירוניות אין ביכולתנו להשתמש עם חברות פרטיות בשונה מנסיעות בינעירוניות"

ענת צוראל פרבר, עוזרת ראשית בריאות הציבור, משרד הבריאות הסבירה כי בכל העולם המגמה היא להוריד את הצפיפות באוטובוסים על מנת למנוע תחלואה. לדבריה, קיימת בעיה עם נתוני תחלואה באוטובוסים משום שנוסעי התחבורה הציבורית לא מכירים את הנוסעים שישבו לידם בנסיעה חד פעמית, ועל כן לא יכולים לדעת האם נדבקו במהלך נסיעה.

בסיום הישיבה קרא יו"ר הוועדה למשרד הבריאות ולמשרד התחבורה להעלות את התפוסה מ-50% ל-75% על מנת למנוע התקהלות והדבקה ברציפי הנוסעים. עוד קרא היו"ר לתכנן מראש תגבור של קווים על מנת למנוע מצב בו נוסעים יישארו ללא אפשרות להגיע בלילה ליעדם.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כשתסעו באוטובוס תעלו את התפוסה מ50% ל70%

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture