Olivier Fitoussi/Flash90

גמזו בקבינט הקורונה: 36-39 אחוז מהחולים החדשים הם חרדים – מסתמנת ירידה

נתניהו: "יש מאמץ גדול להימנע מסגר כדי להמשיך את כיוון השיקום של הכלכלה". גמזו ממליץ לסגור את מערכת החינוך בערים שיוגדרו אדומות, אך לא ישיבות בקפסולות. הוא הציע להגביל את הטיסות לאומן ולהפעיל מתווה תפילות לסליחות. פרוש: "מדובר באיבוד עשתונות ושערורייה. במקום לשבת ולמצוא פתרונות גורמים לציבור להמשיך לאבד אימון במערכת"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'


צפו: דברי בפתח ישיבת קבינט הקורונה. צילום: עומר מירון/לע״מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (חמישי) בפתח ישיבת קבינט הקורונה כי "אנחנו נשמע היום סקירה מהפרויקטור הלאומי למאבק בקורונה, פרופ׳ גמזו. אנחנו נשמע את ההמלצות השונות שלו. יש מאמץ גדול להימנע מסגר כדי להמשיך את כיוון השיקום של הכלכלה, ואני חושב שהדבר הזה יהיה קשור, בוודאי, למצב התחלואה. נשמע את ההמלצות של פרופ׳ גמזו. כולם מחכים לזה בעניין רב".

ב'ווניט' דווח כי במצגת שהציג גמזו בדיון בקבינט הקורונה נאמר כי בין 36% ל-39% מהחולים החדשים הם חרדים. הוא אמר שמסתמנת ירידה בתחלואה בחברה החרדית, אך ציין שייתכן שזה מאחר שהם נמנעים מבדיקות. גם בחברה הערבית, לפי גמזו, נרשמה עלייה בתחלואה. כ-20% מהנדבקים החדשים הם מהחברה הערבית – שיעור קרוב לחלקם באוכלוסייה.

הפרויקטור הציג בקבינט הקורונה את "תוכנית המגירה" שהתבקש להכין על-ידי המל"ל וראש הממשלה נתניהו בישיבות הקודמות, ובה הוא הקציב חודש לצמצום התחלואה ולהגעה ל-400 נדבקים ביום. במסגרת התוכנית, בחודש הקרוב תופעל "תוכנית הרמזור" של גמזו, וכן תימשך בניית מערך קטיעת שרשראות ההדבקה.

הוא ממליץ גם לסגור את מערכת החינוך בערים שיוגדרו אדומות, אך להימנע מסגירת מוסדות במתווה פנימייה, כולל ישיבות. בנוסף, מציע פרויקטור הקורונה להגביל בחודש הקרוב את הטיסות לאומן שבאוקראינה ולהפעיל מתווה תפילות לקראת תחילת הסליחות בבתי הכנסת.

ב'כאן חדשות' דווח כי גמזו יציג את תוכניתו להטלת סגר – "ריסון מהודק", לפי הגדרת גמזו ומשרד הבריאות – על מנת לעצור את העלייה התחלואה. מדובר בתוכנית מגירה ולא ליישום מיידי.

לפי פרטי התוכנית שיוצגו היום לשרים, אם בעוד כחודש נתוני תחלואה יהיו דומים להיום או שהמצב בבתי החולים יוגדר כ"דגל אדום", ייבחרו ימים שבהם יינקטו שורה של צעדים שיכללו סגירה של המסחר, סגירה של מערכת החינוך והגבלות תנועה בחגי תשרי. בין השאר, מדובר על סגירה של קניונים, שווקים, מסעדות ומופעי ואירועי תרבות ותיירות; סגירת מערכת החינוך למעט חינוך מיוחד, הגיל הרך וכיתות א-ג; סגירת מקומות עבודה מקבלי קהל; עבודה במתכונת חירום במגזר הציבורי; הגבלת תנועה ל-500 מטר מהבית בראש השנה ויום כיפור לכלל הציבור וקיום התכנסות במשפחה הגרעינית.

כמו כן, הגבלת תנועה ל-500 מטר מהבית תחול באופן כללי גם ביישובים המוגדרים יישובים אדומים. בתוכנית שיציג היום גמזו לשרים, הערים שמוגדרות אדומות לפי נתוני התחלואה הנוכחיים הן: ביתר עילית, בני ברק, ג'לג'וליה, דיר אל אסד, עילבון, רהט, כפר קאסם, כפר ברא, כסייפה, מודיעין עילית, טירה, נצרת, בית ג'ן, עילוט, עמנואל, קריית יערים, ריינה, שעב.

ב'חדשות 12' דווח כי עמדת האוצר בדיון בקבינט היא שעלות סגר לשבוע בחגים היא 3-4 מיליארד שקלים ובימים רגילים – 5-6 מיליארד שקלים. שר האוצר ישראל כ"ץ מתנגד לסגר ובעד שעסקים, קניונים ומלונות ישארו פתוחים. כ"ץ הציע לטפל נקודתית בערים אדומות ואמר: "יש סימנים של התאוששות של המשק וצריך לאפשר לעסקים להתייצב".

סגן השר מאיר פרוש אמר על הפרסום שפרופסור גמזו יורה לבטל את הטיסות לאומן: "מדובר באיבוד עשתונות ושערורייה שאין כדוגמתה. במקום לשבת ולמצוא פתרונות גורמים לציבור להמשיך לאבד אימון במערכת. גם הטלת הסגר על בני ברק ושכונות חרדיות היתה לא מידתית ולא הביאה תוצאות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שוב פעם משמיצים את החרדים
הרי האחוזים של החולים בציבור החילוני והכללי יותר מהחרדי ובכל זאת מה שחשוב לו להדגיש זה ש36% -39% הם חרדים
אח"כ אין פלא שמשמיצים את הציבור החרדי
בושה וחרפה!!!!!

לא נתונים מדוייקים.

יש הוראה לא להיבדק אז יש "ירידה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture