Noam Revkin Fenton/Flash90

ליצמן נגד גמזו: "הפניית עורף לרבבות חסידים ללא הקשבה ודיון – לא מקובלת"

השר ליצמן נגד פרויקטור הקורונה: "מכתבו לנשיא אוקראינה היא חריגה מתפקידו תוך עקיפת המסלול המדיני". פרוש: "ההתנהלות המתנשאת מזכירה את נסיון ההשתלטות של ביהמ"ש העליון". טסלר: "ההכרזה כי הנסיעה לאומן אינה דבר קדוש ושליחת מכתב רווי השמצות, המוציא דיבתנו רעה בקרב הגויים, הינה דבר פסול ומן הראוי היה אסור שיקרה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

שר הבינוי והשיכון ויו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן יוצא נגד מכתבו של פרויקטור פרופ' רוני גמזו לנשיא אוקראינה וולודמיר זלנסקי שקרא למנוע את הגעת חסידי בראש השנה לציון הקדוש באומן: "רבבות חסידי ברסלב שנוסעים מדי שנה לאומן נמצאים בחשש ודאגה לגבי הנסיעה השנה בצל הקורונה. נדרשת הבנה לכאבם והקשבה לבקשתם הלגיטימית".

"מכתבו של פרופ’ רוני גמזו לנשיא אוקראינה נגד נסיעת חסידי ברסלב לאומן לראש השנה היא חריגה מתפקידו, תוך עקיפת המסלול המדיני, שנמצא באחריות ראש הממשלה, שר הבריאות וקבינט הקורונה. זו סטירה בפרצופם של רבבות חסידי ברסלב. יש לשבת עם נציגי החסידים ולדון איתם על דרכים אפשריות, תוך בחינה ואיתור פתרון לקביעת כללים ותנאים לנסיעה ללא סכנת הדבקה. הפניית עורף לרבבות חסידים ללא הקשבה וללא דיון מעשי, אינה מקובלת ולא ראויה", דברי ליצמן.

יו"ר שלומי אמונים וסגן שר החינוך מאיר פרוש אמר כי "ההתנהלות המתנשאת של פרופ' גמזו מזכירה את נסיון ההשתלטות של ביהמ"ש העליון על חיי היום יום. גם אם יש לגמזו ידע מקצועי, אין לו מינימום של ידע בסיסי על ההווי הדתי ועל האמונה של עשרות האלפים שמאמינים בקיבוץ הגדול בראש השנה באומן. לנו כציבור דתי וחרדי אסור בשום פנים ואופן להסכים שאנשים המנותקים לאורח החיים שלנו ישלטו וירדו בנו. בושה למערכת השלטונית ואבוי לנו".

יו"ר הועדה לפניות הציבור ח"כ יעקב טסלר אמר כי "פרופ' גמזו הוא איש רב זכויות וחבל שנפל במחוזות לא לו. ההכרזה כי הנסיעה לאומן אינה דבר קדוש ושליחת מכתב רווי השמצות, המוציא דיבתנו רעה בקרב הגויים, הינה דבר פסול ומן הראוי היה אסור שיקרה. צריך להיערך עם המציאות המורכבת ולמצוא את הדרך הבטוחה שתאפשר לכל אחד להגיע ולהתפלל אצל רבו בימים הנוראים, באומן או בכל מקום אחר, במקביל לשמירה על כל כללי הבריאות והזהירות. אי אפשר לכרות מסורת של מאות שנים, במחי החלטה".

גמזו שיגר ביום חמישי האחרון לנשיא אוקראינה מכתב חריף נגד חסידי ברסלב שצפויים לעלות בראש השנה לציון הקדוש באומן שבאוקראינה: "ברצוני לשתף אותך בחששותי לקראת המסע הצפוי של אלפי ישראלים מהקהילה היהודית החרדית, שמתכננים לבקר באומן שבמחוז צ'רקאסי, לרגל העלייה השנתית לקבר רבי נחמן", כותב גמזו.

במכתב מציין פרויקטור הקורונה בפני המנהיג הזר את העבודה כי קיימת תחלואה גבוהה במגזר החרדי: "כפי שאתה יודע, ישראל עדיין מתמודדת עם שיעורים יומיים גבוהים יחסית של אנשים נגועים עם וירוס הקורונה. למרות הצעדים הקשים שננקטים על ידי הממשלה, שיעורי התחלואה נשארים גבוהים, עם שכיחות גבוהה במיוחד של המחלה אצל הקהילה החרדית".

"ברצוני להביע את דאגתי כי קיום שבועיים אינטנסיבים של חגיגות, בלב העיר אומן, בה יחגגו עשרות אלפי אנשים בתנאים צפופים, יגרור באופן בלתי נמנע השלכות קשות לטווח הקצר והארוך, על הקהילה המקומית באומן ומעבר לה, כמו גם למדינת ישראל", הוא טוען במכתב.

הוא טוען כי חסידי ברסלב יהפכו ל"מפיצי מחלות" באוקראינה ובישראל: "התכנסות כזאת, בזמן בעייתי שכזה צפוי לחולל מקרים המוניים של תחלואה אצל תיירים ומקומיים תושבי אוקראינה, שיהפכו לנטל כבד על מערכות הרפואה המקומיות, בעוד שעוד צפויים לחזור לישראל ולהפיץ עוד יותר את הנגיף".

הוא קורא לנשיא למנוע את הקיבוץ השנתי: "לחגיגות השנתיות הללו חשיבות פולקלורית גבוהה, אך אלה זמנים לא שגרתיים שמחייבים אמצעים שונים. אני מאמין שבריאותם ובטיחותם של האוכלוסייה האוקראינית והישראלית צריכה להיות עדיפה על הצורך בביצוע טקסים אלה. אני קורא לך לאכוף איסור על חגיגות אלה השנה, כחלק ממאמץ הקהילה הגלובלית כולה להפסיק את המגפה המחרידה הזאת".

בראיון הערב ל'חדשות 12' הוסיף ואמר בחוסר סמכות כי "אני מודיע, אין טיסות לאומן, נקודה סוף. אני חושב שהממשלה צריכה להנחות את רשות שדות התעופה להפסיק את הטירוף הזה, אומן זה לא חגי תשרי, אומן זה לא דבר קדוש, זה הילולה או מסיבה, לא צריך לעשות את זה, זה יכול לקרב אותנו בעשרות אלפים שהולכים וחוזרים, זה יכול לקרב אותנו לסגר".

"זה הגיוני שכל הממשלה כגוף אחד צריכה להיות נחושה לזכות באימון הציבור ולהגיד לא, להגיד לחסידים – יש שלושה מועדים בשנה שנוסעים לאומן, לא חייבים במועד הזה, אולי החשוב ביותר, אבל גם בשבת חנוכה וגם חג השבועות, תעצרו, תסתכלו על עצמכם, זה לא מסירת נפשכם, זה סיכון נפשות אחרות במדינת ישראל", טען.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רק מזכיר לכם.
מי הראשון שסגר את בתי הכנסת, והטיל סגר על בני ברק

אתם לא מבינים ?
הילד הזה פשוט מכין את הקרקע לסגר
הוא מצא את הסולם לרדת מהעץ הגבוה שהוא טיפס עליו כשאמר שהוא לא יעשה סגר
והנה מצאנו את האשמים
החרדים מפיצי המחלה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture