שופרות וד' מינים: במלוניות נערכם להסדרת צרכי החולים החרדים בחגי תשרי

במשרד הביטחון החליטו למנות את העסקן הרב אליהו ארנד לפרויקטור עבור הציבור החרדי. בסיור שהתקיים במלונות הקורונה בצפון הארץ, בירושלים, במרכז ובדרום הנחו את מנהלי המלונות להיערך לכל צרכי הציבור החרדי החל מראש השנה, יום כיפור וסוכות. מנהלי המלונות קיבלו הנחייה להיערך באולמות נפרדים למניינים לכלל העדות והחוגים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בפיקוד העורף ממשיכים להילחם בנגיף הקורונה תוך הוצאות מאות חולים למלונות החלמה כדי לעצור את שרשרת ההדבקה בתוך הערים ברחבי הארץ. בשבוע האחרון נערכים במלונות הקורונה לקליטת חולים בחגי תשרי.

העסקן הרב אליהו ארנד שמונה על ידי משרד הביטחון לפרויקטור מלונות הקורונה בציבור החרדי ויהודה אבידן, שליווה בחודשים האחרונים את מלונות הקורונה, סיירו השבוע יחד עם מפקד המלונות עמי דהן, וצוות מיוחד כדי להסדיר את צרכי הציבור החרדי בחגי תשרי. בסיור שהתקיים במלונות הקורונה בצפון הארץ, בירושלים, במרכז ובדרום הנחו את מנהלי המלונות להיערך לכל צרכי הציבור החרדי החל מראש השנה, יום כיפור וסוכות. מנהלי המלונות קיבלו הנחייה להיערך באולמות נפרדים למניינים לכלל העדות והחוגים.

משרד הביטחון הנחה את פיקוד העורף להקצות תקציב מיוחד לשופרות מהודרים, לסעודות חג כיד המלך לצד שמירת מנהגי המאכלים בימים הנוראים ולסיוע בכל צרכי הציבור החרדי. במהלך הביקור הועלה הצורך להקצות מקוואות לגברים לטבילה בערב ראש השנה ויום הכיפורים, כאשר מנהלי המלונות קיבלו על עצמם להסדיר את העניין.

כמו כן בכל מלונות הקורונה יבנו מספר סוכות רחבות ידים שיועמדו לטובת החולים גם לשינה וגם לסעודות חג הסוכות וכן יערכו לאספקת ד' מינים בהידור למי שלא יוכל להביא מביתו, לצד אספקת ערבות במהלך החג ובהושענא רבה וכן היערכות לשמחת תורה.

היערכות נוספת תתקיים בסמיכות לחג כדי לוודא שלכל החולים יש את הצרכים שנהגו מקדמת דנא וכל חולה יוכל לשמור על הלכות החג בצורה המהודרת ביותר. במהלך הביקור ציינו לשבח את כל פעילות הקורונה בערים החרדיות המנוהלים בצורה מקצועית ופועלים מתוך שליחות להורדת תחלואה בערים החרדיות.

יצוין כי במרכז השליטה המרכזי בפיקוד העורף בראשות המפקד ניר בר און, ממשיכים בימים אלו לסייע לכלל העיריות בערים החרדיות להוצאת החולים למלוניות, כאשר הוקצו חדרים מיוחדים לכלל הפעילות החל מדיווח קופות החולים על הצורך בפינוי, תשאול החולים על המצב בו הם נמצאים ועד להסדרת הפינוי עצמו על ידי צוות מיוחד המטפל בהסעות של פיקוד העורף המפנה בפועל את החולים מביתם עד למלונות הקורונה. לצד המערך המקצועי הונחו כל הצוותים לדאוג לצרכים הרוחניים של המפונים, במלונות הקורונה המיועדים לציבור החרדי נותקה האפשרות לצפות בתקשורת פסולה וכן הוסדר פינוי תלמידי ישיבות למלון ייעודי ללא משפחות.

ההיערכות המיוחדת מגיעה, לאחר שבחודשים האחרונים הצטברו פניות רבות של ראשי ישיבות ורבנים שהגיעו ללשכת שר הביטחון בני גנץ על הצורך בהתאמת מלוניות הקורונה עבור הציבור החרדי תוך שמירה על שגרת החיים הרוחניים ומניעת מכשלות רוחניים.

במשרד הביטחון החליטו למנות את הרב אליהו ארנד לפרויקטור עבור הציבור החרדי. הרב ארנד נכנס לפני המינוי להתייעצות במעונו של רבנו מרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין שליט"א שברכו בברכת הצלחה וסייעתא דשמיא.

הרב ארנד ציין לשבח את צוות הקורונה המיוחד למתווה הישיבות של "ועד הישיבות" בראשות רוני נומה וצוות נרחב בו חברים הרב בנימין כהן והרב ד"ר ציון שלוסברג, כאשר בישיבות רבות הוקצו מתחמים מיוחדים לתלמידים חולים ולתלמידים הנדרשים להיות בבידוד. עם זאת במקומות בהם אין באפשרות הישיבה לאכלס את התלמידים יועדו מלונות קורונה מיוחדים לתלמידי הישיבות שחלו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture