Yonatan Sindel/Flash90

דיווח: משרד הבריאות ידרוש סגר באזורים האדומים – אדלשטיין צפוי לתמוך

בני ברק וביתר עילית בדרך לסגר? דיווחים כי משרד הבריאות ידרוש מקבינט הקורונה שיתכנס בחמישי לאשר סגר מלא באזורים האדומים. במטה גמזו מגבשים מתווה הגבלות למקרה שלא תתקבל החלטה על סגר מלא. בין האפשרויות: עוצר לילי משעות הערב עד 05:00 וסגירה של עסקים ומסחר מלבד עסקים חיוניים. הלימודים בבני ברק יתקיימו כרגיל עד יום חמישי

משרד הבריאות ידרוש מקבינט הקורונה שיתכנס בחמישי לאשר סגר מלא באזורים האדומים – כך דווח ב'כאן חדשות'. בכירים במשרד הבריאות שצוטטו בדיווח אמרו כי שר הבריאות יולי אדלשטיין צפוי לתמוך בהחמרת ההגבלות באזורים אלה.

על פי הדיווח של קטי דור, במטה של ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו ובמשרד הבריאות מגבשים מתווה הגבלות למקרה שלא תתקבל החלטה על סגר מלא בערים. בין האפשרויות: עוצר לילי משעות הערב עד 05:00 וסגירה של עסקים ומסחר מלבד עסקים חיוניים.

כזכור, בעקבות עלייה בקצב ההדבקה בעיר, בני ברק עתידה להפוך לעיר אדומה – כך דווח ב'חדשות 12'. בני ברק הוגדרה עד כה כעיר כתומה בלבד ומוסדות החינוך בה נפתחו הבוקר. נתוני התחלואה בעיר כבר היו גבוהים – אך כעת, בעקבות העלייה בקצב ההדבקה, היא עתידה להיות מסווגת כעיר אדומה.

ראש העיר בני ברק, אברהם רובינשטיין, הגיב ל'חדשות 12' על החלטת משרד הבריאות ואמר: "בני ברק מנהלת מאבק יומיומי עיקש ונחוש בנגיף הקורונה, שהביא לירידה של יותר מ-50 אחוז במספר החולים הפעילים בעיר בחודש האחרון. העירייה פועלת להגברת מספר הנבדקים בעיר, שעומד על מאות ביום, ובהתאם מיקום העיר הוא על הגבול בין כתום לאדום".

רובינשטיין הוסיף: "העירייה תמשיך לפעול בכל האמצעים כדי להקטין את שיעור התחלואה כפי שעשתה עד היום. תימשך הוצאת החולים מהעיר למלוניות, לצד העמקת תוכנית "אנשי חיל" שיזם משרד הביטחון לאכיפת בידוד מוחלט על משפחות חייבי בידוד, תכנית שהוטמעה ופועלת בהצלחה רבה".

ל'כאן חדשות' אמר ראש העיר החרדי כי "אנחנו לא נהיה עיר אדומה". רובינשטיין דורש להגדיל את כמות הבדיקות ולאפשר גם לתושבים א-סימפטומטיים להיבדק. לדבריו, אם יגדל מספר הבדיקות – גם שיעור הנדבקים שיתגלו יהיה נמוך יותר והעיר לא תוגדר אדומה. "נרפא את העיר, אנחנו בשיפור. תנו לנו בדיקות".

עם זאת, על אף החלטת משרד הבריאות, היום הלימודים בבני ברק יתקיימו כרגיל. זאת משום שאמש, עת החליט קבינט הקורונה כי מערכת החינוך לא תפעל ביישובים אדומים, בני ברק לא הוגדרה כעיר אדומה. לפי החלטת קבינט הקורונה אתמול, מערכת החינוך לא תפעל ביישובים אדומים לפחות עד ליום חמישי. על פי הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאושרה פה אחד על ידי השרים, ביום חמישי יתקיים דיון נוסף בנושא.

עם הגדרתה כאדומה תצטרף בני ברק ליתר הערים שהוגדרו אדומות: דאלית אל-כרמל, טירה, עין מאהל, עמנואל, כפר קאסם, עספיא, שער הנגב, כפר כנא, רכסים, זמר, אל בטוף, לקיה, בית ג'ן, אעבלין, מעלה מירון, כפר ברא, ג'לג'וליה, נחל שורק, כעביה טבאש חג'אג'רה, ג'דיידה מכר, אום אל פחם, ג'ת, טבריה וביתר עילית.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו