צילום: קובי גדעון / לע"מ

קבינט הקורונה הנחה: "להכין תוכנית לריסון מהודק – מגבלות ארציות כוללות"

החלטות קבינט הקורונה: המלאים הכוללים את רשימת הערים וההגבלות בהן יגובשו עד ליום ראשון, הפעלת המגבלות תהיה לכל המאוחר ביום שני. בישיבה הוחלט על רשימת ערי ישראל לפי סיווגן כאדומות, כתומות, צהובות וירוקות, כמפורט במודל הרמזור שייכנס לתוקף ביום ראשון הקרוב

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בהודעה משותפת ממשרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות נמסר כי "לאור תמונת מצב התחלואה והמגמות שהוצגו, ובמטרה לבלום את העלייה בתחלואה החליט קבינט הקורונה על הצעדים הבאים:

1. להפעיל בערים האדומות את ההגבלות כמפורט בהצעת הממונה הלאומי למאבק בקורונה. הפרטים המלאים הכוללים את רשימת הערים וההגבלות בהן, יגובשו עד ליום ראשון, 6.9.20.

2. הפעלת המגבלות תהיה לכל המאוחר ביום ב׳ ה-7.9.20. עד אז תושלם ההיערכות הנדרשת וכן ההחלטות המנהלתיות וההיבטים המשפטיים.

3. שר הבריאות והממונה על המאבק בקורונה, בסיוע משרד הביטחון, המשרד לביטחון פנים, משרד הפנים והמל״ל, וכל גורמי הממשלה הרלוונטיים, יכינו תוכנית לריסון מהודק ארצי (מגבלות ארציות כוללות) שבמידת הצורך ניתן יהיה להפעילה.

4. מלבד עניין הסגרים, בישיבה הוחלט על רשימת ערי ישראל לפי סיווגן כאדומות, כתומות, צהובות וירוקות, כמפורט במודל הרמזור שייכנס לתוקף ביום ראשון הקרוב 6.9.20.

מוקדם יותר דווח כי קבינט הקורונה החליט היום על הטלת סגר על כ-30 יישובים אדומים, החל מיום שני. זאת, לנוכח הגידול המהיר בהיקף התחלואה. בין המגבלות שיוטלו הערים והיישובים: מגבלת תנועה של 500 מטרים מהבית רק לצרכים חיוניים, סגירת עסקים למעט ממכר מזון ותרופות, מערכת חינוך סגורה והגבלת התחבורה הציבורית.

בדיון בקבינט הציג פרופ' גמזו את הרשויות שמוגדרות "אדומות בוהקות" בעיניו: בני ברק, טירה, בית שמש, כפר קאסם, אום אל-פחם, אלעד, ביתר עילית, לקיה, דליית אל-כרמל, מעלה עירון וטייבה. לפי שעה, השרים עדיין לא החליטו על רשימה עדכנית וסופית, שתגובש רק ביום ראשון. השרים החליטו כי הקריטריון להסרת עיר מרשימת הערים ה"אדומות מובהקות" הוא שיעור תושבים חולים נמוך מ-1%.

הסגר בערים האדומות ביותר יכלול סגירת מוסדות לימוד, הגבלת 500 מטר, ופתיחת מסחר חיוני בלבד. עוד יכלול הסגר גם איסור יציאה וכניסה מהערים. ביישובים האדומים האחרים תהיה הגבלת יציאה מהבית במהלך הלילה, מערכת החינוך תהיה סגורה למעט גנים וחינוך מיוחד, ועסקים ייסגרו. לא תהיה הגבלת תנועה בשעות היום והכניסה והיציאה מיישובים אלה לא תוגבל.

גורם שהשתתף בישיבת קבינט הקורונה אמר כי במידה והמשטרה תגיד שהיא לא מצליחה להיערך להטלת סגר ביום שני על 30 הערים והיישובים האדומים ביותר, אז יסתפקו בשלב ראשון בעשרה היישובים בהם המצב הוא החמור ביותר מבחינת תחלואה. המשטרה העריכה בישיבת הקבינט כי תשלים את ההכנות לסגר עד יום שני בכל 30 הערים והיישובים האדומים ביותר.

השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן התנגדו להחלטה. דרעי ציין כי "כל המומחים אומרים שסגרים על ערים אדומות לא יביאו פתרון וישאירו את מספר החולים על כ-2,000 ביום. אין היגיון". השר ליצמן האשים את גמזו בקבינט שהוא פועל נגד החרדים: ״אני לא מוכן שתעסוק באומן דורש שתתנצל על המכתב ששלחת בחוסר סמכות לאוקריאנה״.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתום קבינט הקורונה: "במשך חודש שלם היינו ברמה של תחלואה גבוהה, אפילו גבוהה מאוד, אבל יציבה. בימים האחרונים חלה עלייה, ועלייה דרמטית מאוד אתמול. אנחנו החלטנו היום בקבינט הקורונה לעשות מאמץ בלימה מיידי נגד העלייה הזאת בתחלואה. קיבלנו החלטה להפעיל סגרים על הערים האדומות – משם יוצאת הדבקה גם בתוך הערים עצמן וגם ליתר אוכלוסיית ישראל. אני מבקש את שיתוף הפעולה של כל אזרחי ישראל על מנת לבלום את התחלואה הזאת. זה חשוב לבריאות של כל אחד ואחת מכם".

שר הביטחון בני גנץ אמר אחרי הדיון כי "אני לא מוכן שהציבור יכנס לפזצטא אחרי כל החלטה שלנו. התעקשתי שכל החלטה שלא תעבור, תיושם מיום שני, כדי שיהיה לציבור זמן להיערך. סגר כללי הוא המוצא האחרון, יש עוד כלים בארסנל. ‏כמו תכנית הרמזור שתכנס לפעולה בשבוע הבא והסגר הנקודתי בערים האדומות. מערכת הביטחון תגביר את הפעילות בערים הכתומות והאדומות. אנחנו נסייע למשטרת ישראל ולכלל הגופים. נדאג למזון, למלוניות ולכל צרכי האוכלוסייה. שיתוף הפעולה שלכם הכרחי, שמעו להנחיות ושמרו על עצמכם".

שרי קבינט הקורונה התעמתו בדיון, כאשר שר החינוך יואב גלנט טען שפתיחת בתי הספר אינה קשורה לעלייה בתחלואה, משום שהזינוק במספר הנדבקים התרחש עוד לפני החזרה ללימודים. מנגד, השר להשכלה גבוהה זאב אלקין אמר כי "במגזר החרדי התחילו כבר ללמוד ועכשיו רואים את התוצאה". שר הפנים אריה דרעי אמר בתגובה כי "אלה סתם דעות קדומות".

השר יובל שטייניץ אמר בקבינט על הסגר: "אנחנו מדינה כמעט מצורעת. אין מה לדבר על בלימה. האשליה מתנפצת על רקע העובדות". שר הבריאות יולי אדלשטיין והממונה גמזו אמרו לשרים: "אם לא תהיה ירידה דרמטית בתחלואה בתוך שבועיים-שלושה, ככל הנראה לא יהיה מנוס מהגבלות כלל ארציות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture