Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו בבי"ש: "נעביר סמכויות לראשי הערים כדי שיקבלו החלטות ספציפיות" • צפו

ראש הממשלה ביקר בעיר שהוכרזה כאזור מוגבל, ושבכמה משכונותיה יחולו הגבלות תנועה בשעות הלילה, ברקע הביקורת מצד העירייה על הצעד: "אני יודע שאנחנו עוברים זמנים לא קלים, אבל נעבור את זה יחד אם נפעל יחד". ראש העיר אמרה לנתניהו: "הסגר לא מועיל וצריך לבטל אותו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש הממשלה קיים דיון מיוחד בהשתתפות יו״ר הכנסת יריב לוין, השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, ראשת העיר בית שמש עליזה בלוך, ראש המל״ל מאיר בן שבת, מנהל ״מגן ישראל״ פרופ׳ רוני גמזו, ח״כ קטי שטרית, ר׳ הסגל בלשכת רה״מ אשר חיון, המזכיר הצבאי של רה״מ תא״ל אבי בלוט, מפקד מחוז ירושלים והמרכז בפיקוד העורף אל״ם איתי לוי וגורמים נוספים.

נתניהו אמר בהצהרה בתום הביקור: "אני חייב להגיד שאין תחליף לירידה לשטח. באתי לכאן עם השר אמיר אוחנה, עם יו"ר הכנסת ועם ח"כ קטי שטרית, תושבת המקום, ופגשתי כאן את מנהיגי העיר, את סגן ראשת העיר, את משה שטרית וחברי המועצה. אתה שומע את הדברים מאנשים שעובדים כאן יחד עם נציגי פיקוד העורף ואחרים".

"באתי לשטח, לבית שמש, שהוגדרה כעיר אדומה, ובעצם דיברנו על דבר אחד – איך להחזיר אותה להיות עיר ירוקה במהלך הקורונה, איך לטפל בבעיות שלהם גם אחרי שנתגבר על הקורונה. יש פה צוות יוצא מן הכלל – חד, ברור ומחויב בכל נימי נפשם של האנשים לקידום העיר. זה מאוד מרשים אותי, זה גם מאוד מניע אותי ואת חבריי לעזור בכל דרך. באתי לכאן לחבק ולחזק את התושבים. אני לא יכול לחבק אותם פיזית, צריך כאן כמובן לשמור על מרחק, אבל אני באתי לחבק אתכם וגם את כל אזרחי ישראל. אני יודע שאנחנו עוברים זמנים לא קלים, אבל אנחנו נעבור את זה יחד, אם נפעל יחד".

"למה אנחנו עושים את כל הדברים האלו? מאיזו סיבה? כי לכאורה, לפחות במדדים העיקריים שאנחנו רצינו לטפל בהם, שזו השאלה של החולים הקשים, הנפטרים והפגיעה בכלכלה, אנחנו לכאורה יכולים להסתדר עם הדברים הללו ברמות סבירות בלי להידרש לצעדים הללו, אף על פי שכואב על כל אחד שנפטר".

"אנחנו באמת קיבלנו החלטות נכונות בכלכלה. כתוצאה מזה כלכלת ישראל, עם כל הקשיים, התכווצה כחצי מכלכלות אירופה שהתכווצו כפליים. ישראל במצב כלכלי הרבה יותר טוב, יחסית למדינות האחרות, אם כי אני מודע לקשיים. אתמול הייתי ברמלה, נכנסתי לשתי חנויות קטנות ושאלתי את האנשים: במה עוד אנחנו יכולים לעזור לכם? ואנחנו הולכים לעזור להם, גם לעסקים קטנים וגם לכל אזרחי ישראל".

"אז בכלכלה מצבנו סביר, עדיין יש הרבה מה לשפר. בבריאות בשני המדדים הללו – בחולים קשים, מצבנו יציב מאוד, ובתמותה יש עלייה, אבל עדיין בהשוואה למדינות אחרות, לפעמים זה 10%, 20% ממה שראינו במדינות מתקדמות במצבה של ישראל. מה שאמרתי עכשיו לא תקף לעד, כי כל העולם כרגע מותקף בגל שני של תחלואה".

"אני שמעתי היום את סגן קצין הרפואה הראשי של בריטניה אומר את הדברים הבאים: "התחלואה אמנם גבוהה, אבל אין לנו חולים קשים, אז למה אנחנו צריכים להוסיף הגבלות?" הוא אומר: "אנחנו צריכים לפעול משום שהיום הצעירים נדבקים, והם אולי אינם חולים קשים כרגע ואפילו אינם חולים, אבל הם מדביקים את המבוגרים, וכשהמבוגרים ידביקו אחד את השני – אז גם התחלואה תעלה וגם התמותה תעלה". אגב, הוא הוסיף שצריך לעשות שני דברים, הוא אמר: "צריך לחבוש מסכות", והוא אמר "צריך להימנע מהתקהלויות". אלה הדברים שנכונים גם לנו, ולכן אמרתי אתמול ואני חוזר ואומר היום – פוליטיקאים חסרי אחריות שקוראים לציבור לא לקיים את ההנחיות, שאומרים לא לציית לכללים שמפיץ משרד הבריאות או שהמשטרה מנסה לאכוף, פשוט מובילים לאנרכיה ולהרבה יותר תחלואה קשה וגם לפטירת אנשים".

"אני אומר את זה לכל המנהיגים, אבל אני אומר את זה קודם כל לאזרחי ישראל: אנחנו חייבים לשמור על הנחיות משרד הבריאות, זה התנאי ההכרחי להצלחה בנוסף לכל הצעדים האחרים שאנחנו עושים, ואנחנו עושים הרבה דברים".

"אתמול הייתי ברמלה במפעל הקיטוע החשוב של פיקוד העורף, מכאן הערב אני הולך לישיבת ממשלה שבה נעביר תקציב נוסף של 11 מיליארד שקל בשבילכם אזרחי ישראל. לאזרחים, לעסקים, למשרדים השונים, לשירותים. מחרתיים אנחנו מקיימים ישיבת ממשלה מיוחדת להיערכות לחגים ולקביעת המתווה להמשך".

"היום שמעתי דבר חשוב שפרופסור גמזו העלה ואנחנו הולכים ליישם אותו – להעביר סמכויות אליכם, לראשי הערים, למנהיגים המקומיים, לתת לכם יותר כלים. אני מקווה שזה יקרה תוך שבוע, כדי שאתם תוכלו לקבל הרבה מן ההחלטות הספציפיות לגבי הערים שלכם".

"בפיקוד העורף אתמול נתתי שתי הנחיות, הנחיה אחת היא להמשיך ולשפר את יכולת הקיטוע, וההנחיה השנייה היא לקדם בדיקות בזק, בדיקות מאוד מהירות בזמן קצר ביותר, שנמדד לא בימים ולא בשעות, אלא בחלקי שעה, על מנת לאפשר לנו יציאה. בשילוב הצעדים הללו שיאפשרו לנו קיטוע ובדיקות מהירות, שיעזרו גם לפתיחת הכלכלה, שליטה הרבה יותר טובה בכל התהליכים הללו של איתור ובידוד, וגם בגלל הידיעות שאני מקבל על התקדמויות לקראת חיסון בהרבה מאוד מקומות, כולל בארץ, אני משוכנע שאנחנו נעבור את הקורונה ונעבור אותה בהצלחה. יחד ננצח. יש הרבה בעיות, יש עוד הרבה שאלות, יהיו עוד הרבה אתגרים. אני מבקש למלא אחר ההנחיות שאנחנו נותנים כי רק כך מנצחים במלחמה. אין דרך אחרת", דברי נתניהו.

ראש עיריית בית שמש, ד"ר עליזה בלוך, אמרה לראש הממשלה נתניהו במהלך הסיור: "הסגר לא מועיל וצריך לבטל אותו. צריך לחזק את הרשויות המקומיות בסמכויות. לצערנו לא מחשבים את החולים בפועל בעיר ולא לפי רישום כתובות. צריך לייעד משאבים לטובת הסברה, תוך הקמת מטה משותף לאומי המשלב נציגים מהשלטון המקומי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture