Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו דן עם ליצמן ודרעי בתפילות החג – המל"ל מציע עד 10 בשטח סגור

ראש הממשלה נפגש עם ראשי המפלגות החרדיות לדון בתפילות בחגי תשרי. דרעי וליצמן הציעו להתייחס לכל בתי הכנסת כאילו הם שייכים לאזורים כתומים. שרים בקבינט וגמזו מתנגדים: "מדוע צריך לסגור לגמרי חנויות ועסקים, ובמקביל לאפשר התקהלויות בבתי הכנסת", עפ"ל

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (חמישי) במהלך ההפסקה של דיוני הקבינט עם ראשי המפלגות החרדיות שר הפנים אריה דרעי ושר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן בכדי לדון בסוגיית התפילות בבתי הכנסת בחגי תשרי ולגבש מתווה ייחודי לנושא. דרעי וליצמן הציעו להתייחס לכל בתי הכנסת ברחבי הארץ, מבחינת מספר המתפללים האפשרי, כאילו הם שייכים לאזורים כתומים.

ב'חדשות 12' דווח כי שרים בתוך הקבינט, כמו גם פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו, מתנגדים להצעה שכזו. מהדיווח עולה כי למרבה הבושה יש שרים בממשלת ישראל שאינם מבינים את ערך התפילה בימים נוראים. "חלק מהנוכחים בדיון זעמו, ותהו מדוע צריך לסגור לגמרי חנויות ועסקים, ובמקביל לאפשר התקהלויות בבתי הכנסת", נאמר בדיווח, תוך השוואה מזעזעת ומגוחכת.

במהלך הישיבה, ראש המל"ל מאיר בן שבת העלה הצעה למתווה בתי הכנסת לתקופת החגים – שלפיו יוכלו להתכנס 10 מתפללים בפנים, ועוד 20 בשטח פתוח. השר ליצמן מנסה לעלות את המספר.

ליצמן ביקר את נתניהו בישיבת קבינט הקורונה שנערכה מוקדם יותר בעקבות הכוונה להטיל סגר בחגים ואמר לו: "אתה הורס את החגים". הוא הוסיף כי "עדיף להמשיך עם הסגר הלילי ביישובים האדומים". ראש הממשלה השיב לו ואמר: "אני לא הורס את החגים אלא פועל לפי המוח למנוע תחלואה קשה ותמותה קשה. לא משנים החלטות – קבענו סגר, קבענו רמזור, הכל ממשיך".

נתניהו אמר במהלך הדיון: "קיבלנו היום דגל אדום מבתי החולים. אנחנו בעליית תחלואה גאומטרית. ראינו מה קרה במדינות אחרות, אנחנו רוצים לעצור את זה לפני כן". נתניהו הוסיף: "אנחנו חייבים לפעול". שר הבריאות יולי אדלשטיין והשר לביטחון פנים אמיר אוחנה הביעו אף הם במהלך הישיבה תמיכה בסגר מלא וחריף יותר מהמתווה שהציע גמזו.

נתניהו פרסם סרטון בזמן ההפסקה בדיוני הקבינט ואמר כי "פרופ' גמזו וראשי בתי החולים באו לקבינט הקורונה היום והניפו דגל אדום. הם אמרו שעל אף שמספר החולים הקשים בישראל עדיין נמוך יחסית, זה יכול להשתנות בבת אחת, ואז בתי החולים לא יוכלו לטפל בהם ויהיו הרבה חולים קשים והרבה מתים".

"הם אומרים שצריך לנקוט פעולה – אבל אנחנו צריכים לנקוט את הפעולה בשום שכל, לא לקבל אותה בפזיזות, ולכן זה לוקח הרבה שעות, ומנגד לקבל אותה מספיק מוקדם כדי שכולנו נוכל להתארגן לחגים, ליום כיפור ולפני כן כמובן לראש השנה. אני מניח שאנחנו נמצא פיתרון שיעצור את התחלואה וייתן לנו לצאת מההגבלות בצורה מדורגת ואחראית", דברי נתניהו.

ב'חדשות 12' דווח כי שר הביטחון גנץ הורה לרמטכ"ל כוכבי ולצה"ל להיערך לקראת כניסה אפשרית של המגבלות המחמירות לתוקף כבר ביום שלישי הקרוב. המשמעות מבחינת מערכת הביטחון: גיוס כוחות מילואי, הקצאת חיילים לסיוע למשטרה, חלוקת מזון לנזקקים, כניסה למוסדות רווחה ופעילות באזורים הכתומים והאדומים. הדבר דרוש שינוי של החלטת ממשלה בנושא.

עם סיומה של ישיבת הקבינט, ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש מהיועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת וממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו להכין תכנית ליציאה משלושת השבועות של הסגר, ומעבר למתווה מרוכך יותר, שאותה יציגו בישיבת הממשלה בהמשך הערב. "עוד לא התקבלה בכלל החלטה על סגר, אבל נתניהו כבר נותן הנחיות כאילו התקבלה החלטה כזו", אמר גורם שמעורה בתכני הישיבה שצוטט ב'וואלה'.

במהלך ישיבת הקבינט הביע שר הביטחון בני גנץ חוסר שביעות רצון מכך שהדיון ממוקד כבר מראשיתו בהטלת סגר מלא, ולא באמת דנו בחלופות יותר מרוככות. שר המדע יזהר שי הציע להטיל סגר לילי בכל הארץ למשך תקופה ממושכת כדי למנוע התקהלויות במקומות בילוי, אירועים וחתונות, וזאת כתחליף לסגר מלא. השרים ישראל כץ, עמיר פרץ ויעקב ליצמן תמכו בהצעתו.

פרופ' גמזו המליץ בקבינט הקורונה להטיל סגר כמעט מוחלט למשך חודש, ולאחריו סגר מרוכך לשבועיים לפחות. לפי מתווה "הריסון המהודק", מיום חמישי הבא ועד 12 באוקטובר יוגבל המעבר בין ערים בימי החגים, ההתקהלויות ברחבי הארץ יוגבלו בהתאם להגדרת היישובים האדומים ומערכת החינוך תיסגר לאורך כל התקופה מלבד למידה מרחוק.

לטענת גורמים המעורים בנושא, ממונה הקורונה, פרופסור רוני גמזו, סבור שסגר לילי לא יהיה מספיק במצב התחלואה הנוכחי, ולכן הנטייה היא לאשר את המודל המחמיר יותר – ייתכן שתחת פתרונות למגזרים ולבתי עסקים שייפגעו ממנו. גורמים מקצועיים העלו בדיונים חשש שעוצר בחגים יביא למרד אזרחים שלא ייענו להנחיית הממשלה. גם שרים בממשלה סבורים שאין לציבור אמון בדרך קבלת ההחלטות.

ממלא מקום המפכ"ל, ניצב מוטי כהן, אמר היום לקבינט הקורונה כי הוא מעריך שבחלק מהאוכלוסייה תהיה מורכבות בטיפול ובאכיפה. "הסגר לא יכול להשען רק על אכיפה, יש צורך בהסברה רחבה", הוא הוסיף. לדבריו, "ההגבלות צריכות להיות מובנות לציבור ומנוסחות באופן שיהיה ניתן לאכוף אותן". בין היתר התכוון ממלא מקום המפכ"ל לבעייתיות בהגבלות הנוכחיות בעוצר הלילי, כמו האפשרות של תושבים מאזורים לא אדומים להיכנס לכאלה. כמו כן, כהן המליץ על החלת סגר קצר שאחריו תתקיים הערכת מצב נוספת.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אוי אוי
אם ליצמן היה אומר לו
אנו מצפצפים עליך
כל בית כנסת יהיה מינימום 1000 איש
הכל היה מתבטל כעפרא דארעא!!

הם פטורים ממסכות???
אה…
הקורונה לא פוגעת בעולם הפוליטי…

שימו לב לכל אלו ששאלו, בחופש הגדול לא היתה קורונה. היא הגיעה השבוע ביישובים האדומים רק בלילה ובכל הארץ החל מיום שישי הבא….

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture