Yonatan Sindel/Flash90

המתווה המסתמן לסגר: מערכת החינוך תיסגר ברביעי, הסגר יחל בשישי בבוקר

לפי ההצעה שתובא מחר לאישור הממשלה, בשלב ראשון יוטל סגר מלא, ככל הנראה למשך שבועיים, ולא תתאפשר יציאה למרחק של יותר מ-500 מטרים מן הבית. המגזר הציבורי והמגזר הפרטי יושבתו. המעבר בין השלבים ייעשה בהתאם לתמונת מצב התחלואה. דיווח: ייתכנו שינויים • המסמך המלא

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

משרד הבריאות סיים לגבש את התוכנית הרב-שלבית לבלימת העלייה בתחלואה, והיא תעלה מחר (ראשון) להצבעה בממשלה. לפי המתווה שגובש, השלב הראשון – שיימשך לפחות שבועיים – יכלול סגר כללי שייכנס לתוקף ביום שישי בשעה 6:00, והגבלת תנועה של 500 מטרים מהבית. מערכת החינוך תושבת כבר ביום רביעי הקרוב, למעט מוסדות החינוך המיוחד.

מתווה התפילות בחגים: 2 קפסולות לכל כניסה – 10 איש בקפסולה באזור אדום

ההצעה כוללת סגירה מלאה לציבור של כלל העסקים מקבלי הקהל, המסחר, התרבות, בילוי ופנאי ותיירות פנים, למעט שירותים חיוניים, מקום למכירת מזון, בית מרקחת, מכון אופטיקה או חנות שעיקר עיסוקה מכירת מוצרי הגיינה, חנות למוצרים חיוניים לתחזוקת הבית, מוצרי תקשורת, שירותי תקשורת ואביזרים רפואיים. תתאפשר מכירת מזון בבתי אוכל לצריכה מחוץ לבית העסק בשירות משלוחים.

לגבי מקומות העבודה הפרטיים הוחלט כי בכל עת לא ישהו במקום העבודה יותר מ-10 עובדים או 30 אחוזים ממצבת העובדים שנוכחת דרך כלל במקום העבודה, לפי הגבוה מבניהם ותוך המשך פעילות של מקומות עבודה חיוניים. בנוסף הוחלט לצמצם פעילות עבודה במגזר הציבורי ל-30% ממצבת כח האדם שנוכחת דרך כלל במקום העבודה בכפוף לחריגים שיקבעו באופן שיאפשר שמירה של פעילות חיונית.

עוד נכתב בהצעת ההחלטה כי פעילות התחבורה הציבורית בכל אחד מהשלבים כאמור, תצומצם ותותאם להיקף הפעילות במשק לפי אותו שלב כך שימנע מעבר אנשים ממקום למקום, למעט הגעה וחזרה של עובדים למקומות עבודה חיוניים ומקומות עבודה שפעולתם מותרת.

עוד נכתב כי "ההגבלות לפי כל אחד מהשלבים כאמור, יעמדו בתוקף לתקופה של שבועיים לכל הפחות. המעבר משלב לשלב ייעשה בהתאם לתמונת מצב התחלואה, ולפי החלטת ועדת השרים לעניין ההתמודדות עם משבר הקורונה והשלכותיו".

השלב השני של התוכנית, הצפוי להתחיל בחג הסוכות, יהיה דומה לשלב הראשון: הגבלות התנועה, ההגבלות על תפילות וההגבלות על עבודה במגזר הציבורי יישארו כפי שהן, כשגם מערכת החינוך והעסקים יישארו סגורים. המשק יתחיל לחזור לפעילות מסוימת רק בשלב השלישי, כשההגבלות שבו ייקבעו בהתאם לתוכנית "הרמזור". בשונה מהשלב הראשון, תותר יציאה מעבר ל-500 מטרים מהבית – אך כנראה שלא יותר מעבר בין הערים.

בשלב השלישי, כאמור, ישראל תחזור לתוכנית הרמזור של הפרויקטור פרופ' רוני גמזו, שרק החלה לפני פחות משבועיים. בכל מקרה, מעבר משלב לשלב ייעשה לאחר הערכת מצב ובכפוף לכך שתמונת המצב תצביע על מגמה מתמשכת מובהקת של ירידה בתחלואה.

עם זאת, פקיד בכיר שצוטט ב'וואלה' הדגיש הערב כי עוד ייתכנו בה שינויים. "ההצעה שהופצה לתקשורת היא טיוטה. במוצאי שבת צפויות פגישות והתייעצויות עם גורמים המקצוע וצפויים שינויים בנוסח", אמר.

ב'חדשות 13' דווח כי לגבי מגבלת ה-500 מטרים, מסתמן קרב בממשלה. חלק מהשרים מעוניינים לבטל את המגבלה הקשה הזו גם בשבועיים הראשונים של הסגר, אבל פקיד בכיר הסביר כי יש לה אפקט מרכזי על התודעה הציבורית: ״לנו זה חשוב, כי ההחלטה על סגר תגביר את המשמעת״. בכל מקרה, בערבי החג והחגים עצמם, מסתמן שהמגבלה תחול.

ב'חדשות 12' דווח כי ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו מתנגד למגבלת 500 המטרים והיא נכפתה עליו מהדרג הפוליטי שמאמין שבלעדיה לא יהיה ניתן לאכוף את ההגבלות. מדובר כנראה בהגבלה פסיכולוגית-תודעתית שנועדה לוודא את ציות האזרחים מאשר נחיצות בריאותית.

בהצעה צוין עוד כי משרד האוצר יפעל יחד עם משרד ראש הממשלה וראש המועצה הלאומית לכלכלה לגיבוש רשת ביטחון כלכלית לבעלי עסקים ולאזרחים הצפויים להיפגע כלכלית כתוצאה מהמתווה הנ"ל. אגף הכלכלנית הראשית במשרד אוצר אמד את הפגיעה הכלכלית בתוצר בישראל, כתוצאה משבועיים של סגר ולאחר מכן של "ריסון מהודק", בכ-18-19 מיליארד שקלים. באגף אמרו כי כל הארכה של משך זמן הסגר, או של הריסון המהודק, תגדיל את עלות הפגיעה בתוצר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture