Olivier Fitoussi/Flash90

שרים בממשלה: "מתווה הסגר מטורלל וקיצוני" • אדלשטיין: "לא יהיה מו"מ"

שר הבריאות: "ברגע שנתחיל להעמיד תנאים של תחום זה או אחר, אנחנו נקריס את כל ההצעה, וכתוצאה מכך נקריס את מערכת הבריאות". גלנט מציע: סגירת מוסדות החינוך ביום שישי ופתיחה מחודשת מיד לאחר שמחת תורה. עוד מתנגדים: פרץ, שמולי וזמיר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

כמה משרי הממשלה אומרים כי לא יוכלו להצביע מחר (ראשון) בעד מתווה הסגר שאושר בקבינט, במידה שלא ישונה – כך דווח ב'כאן חדשות'. "ההצעה שהונחה על שולחננו היא הצעה מטורללת וקיצונית שלא תעבור בנוסח הזה", אמרו שרים שצוטטו ב'חדשות 12'. "ההצעה היא פגיעה אנושה בכלכלה, ברווחה ובבריאות".

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר בראיון ל'חדשות 12' כי "אני חתום על ההצעה שתובא מחר לממשלה, ואני אומר חד משמעית – לא יהיה מו"מ. ברגע שנתחיל להעמיד תנאים של תחום זה או אחר, אנחנו נקריס את כל ההצעה, וכתוצאה מכך נקריס את מערכת הבריאות".

אדלשטיין הגיב לקולות שנשמעו מתוך הממשלה שמתנגדים לסגר כפי שהוצע: "אני מעריך את האנשים שמתייצבים בגלוי ואומרים שלא צריך לעשות שום דבר, להחזיק את הכל פתוח, אפשר לחיות עם כמה אלפי מתים, אבל אנשים שמצד אחד לא היו מוכנים לשום הגבלה שום ניהול דינפרינציאלי של המשבר, ועכשיו ימשיכו את הקרב הזה, כל אחד על התחום והציבור שלו, ובסופו של דבר ידרשו להוריד את מספרי החולים והמאושפזים לא יודעים איפה הם חיים. ידוע לי המחיר הכבד ביותר של הסגר, ואני דווקא משום כך, במשך 3 חודשים שאני במשרד, ניסיתי לעשות את הכל כדי למנוע סגר. את אותה מדיניות נקט גם גמזו".

שר החינוך יואב גלנט תקף את הכוונה לסגור את בתי הספר ואמר כי "מערכת חינוך פעילה חיונית לכל ילד ולכל משפחה ומהווה תנאי בסיסי להפעלת המשק בישראל. אסור לגרום לפגיעה בחינוכם של ילדי ישראל. לאור חשיבות הסגר, הצעתי לחבריי לממשלה – סגירת מוסדות החינוך ביום שישי (18/9/20) ופתיחה מחודשת שלהם מיד לאחר שמחת תורה (11/10/20)".

מתווה התפילות בחגים: 2 קפסולות לכל כניסה – 10 איש בקפסולה באזור אדום

שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ הודיע שיצביע מחר בממשלה נגד סגר מלא: "אני תומך בסגר לילי בו כ-80% מהמשק נשאר פתוח. מאות אלפי שכירים ועצמאיים נמצאים בחרדה קיומית. מגפת הקורונה הכלכלית קשה לא פחות מהמגיפה הבריאותית. אבל אם מגבילים – מפצים. פניתי לרה”מ בדרישה להקים באופן מיידי צוות שיקבע את מתווה הפיצוי שיהיה ברור לכולם".

שר העבודה והרווחה איציק שמולי מתנגד לסגירת מוסדות החינוך לגיל הרך ואומר כי "על פחות מחצי אחוז הדבקה במערכת, אין שום סיבה להעניש את ההורים הצעירים ולסגור את הגיל הרך. גם תחת סגר הותרת המעונות פתוחים תאפשר את המשך ההתפתחות התקינה לילדים וגם ונטליציה חשובה ועבודה (מהבית או תחת מגבלות) לכרבע מיליון הורים. סגירת הגיל הרך תהיה החלטה לא צודקת ולא חכמה".

גם שר התיירת אסף זמיר הודיע שיצביע הגד והסביר כי "אין ספק שהעליה הדרמטית בתחלואה מחייבת צעדים דרסטיים. נראה לי שזה ברור לכולם. ועדיין- סגר מלא על כל המדינה בחגים הוא צעד קיצוני מדי ובעל משמעויות כלכליות שתעשיות שלמות לא תתאוששנה מהן. לכן אצביע נגד ההחלטה להטיל סגר מלא מחר בישיבת הממשלה".

"אין סיבה למנוע את פעילות הצימרים שאין בהן כלל הדבקה. אין סיבה למנוע לחלוטין פעילות מלונאית בערים ירוקות בחודש הכי חשוב של השנה. אין סיבה לסגור לחלוטין מסעדות בעוד שמאפשרים התכנסויות בבתי הכנסת ואירועי התרבות שחזרו סוף סוף בקפסולות באויר הפתוח מתנהלות בינתיים למופת".

"יש עוד חלופות מידתיות יותר. המאבק בקורונה הוא פרויקט מתמשך של קניית זמן עד לחיסון ולמידה לחיות לצד הנגיף כל עוד אין חיסון בכדי לא למוטט לאנשים את הפרנסה ואת החיים באופן כללי. סגר מלא עדיף על קריסת מערכת הבריאות- אבל חובה לתת צ׳אנס לרמזור שעבדו עליו כלכך קשה ושהיה כלכך מורכב לאשר אותו לפני שאנחנו פונים לצעדים דרסטיים יותר. לא להיכנע לפוליטיקות הקטנות. חובה עלינו להתרומם מעל לאינטרסים צרים בכדי לקבל החלטות מיטביות עבור הציבור", דברי זמיר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture