David Cohen/Flash90

מסתמן: הלימודים יימשכו עד יום שישי; מנהלי בתי חולים לשרים: "אין קריסה"

הלימודים בבתי הספר צפויים להימשך עד יום שישי, ולא עד יום רביעי, כפי שנקבע בהצעת המחליטים שהועברה לשרים. מנהלי בתי החולים שמשתתפים בישיבת הממשלה אמרו כי מספרי החולים אמנם עולים, אך שמערכת הבריאות לא קרובה לקריסה. שר האוצר ישראל כץ מתכוון להצביע נגד הסגר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

שר החינוך יואב גלנט ערך שיחות עם רוב שרי הממשלה בניסיון להאריך את הלימודים ביומיים נוספים, כך שמערכת החינוך תפעל ברביעי וחמישי ותושבת עם כל המשק ביום שישי במקום ביום רביעי. על פי דייוחים, בקשתו התקבלה. בכירים בממשלה אמרו כי ההצעה לסגר תצטרך לעבור התאמות. לא רק בחינוך, אלא בכלל.

"מערכת החינוך ותלמידי ישראל הם העתיד והיתרון שלנו, הם לא גורם התחלואה. הבעיות נמצאות במקומות אחרים והגיעה השעה לטפל בהם", כתב השר גלנט. "אדרוש בישיבת הממשלה לקיים את הלימודים עד יום שישי כדי לאפשר לתלמידים רצף חינוכי ולהוריהם יציבות כלכלית".

המתווה המסתמן לסגר: מערכת החינוך תיסגר ברביעי, הסגר יחל בשישי בבוקר

ב'ווינט' דווח כי שר האוצר ישראל כץ מתכוון להצביע נגד הסגר בישיבת הממשלה. "הוויכוח הוא על הטענה שמשרד הבריאות לא נערך כראוי להכנת בתי החולים בהתאם להיקף התחלואה הנדרש של 2,000 מונשמים, למרות שקיבל תקציבים ותוספות גדולות של כוח אדם – 400 רופאים ו-2,000 אחיות. כעת טוען המשרד שסף הקריסה בבתי החולים הוא 800 חולים קשה בלבד ולכן יש להטיל סגר על המשק", הסביר כץ.

"בתי החולים נמצאים בדילמה בין הטיפול השוטף שמייצר להם הכנסות לבין הטיפול בקורונה שמכניס הרבה פחות. הדרך היא להזרים סיוע כדי לכסות את הפער הכספי ולא עם סגר כללי על המשק. קיבלנו את ההחלטות המתאימות אך לצערי החקיקה מתעכבת בשל ויכוחים פוליטיים". עם זאת, כץ הצביע על כך שההסברה והאכיפה נכשלו.

"אילו הייתה אכיפה אפקטיבית על כל בתי העסק, ההתקהלויות והאירועים הפרטיים שרומסים את ההנחיות ברגל גסה, לא היינו מגיעים להיקף תחלואה החמור שבו אנו נמצאים", אמר השר. "הפתרון כעת הוא להסדיר את שתי הסוגיות המרכזיות: ספיקת בתי החולים והאכיפה, וכשלב ביניים להטיל סגר לילי נוקשה בין 05:00-19:00 שייאכף מתוך סולידריות חברתית ותקיפות מערכתית, אבל יאפשר לעסקים לפעול בהתאם לתו הסגול שנקבע".

מתווה התפילות בחגים: 2 קפסולות לכל כניסה – 10 איש בקפסולה באזור אדום

בתוך כך, היום גם דווח שמשרד הבריאות מקשיח עמדות וכי שיחה בין מנכ"לית משרד האוצר למנכ"ל משרד הבריאות התפוצצה. מנכ"לית האוצר טרנר ניסתה להגיע להסכמות על החרגות שיאפשרו לעוד מקומות עבודה להישאר פתוחים אבל לוי סירב. השיחה התקיימה לפני ישיבת הממשלה בניסיון להציג סיכום בישיבה.

במשרד הבריאות טענו בתגובה כי הם מודעים ומכבדים את ההשלכות והשיקולים הכלכליים שבהטלת סגר. "אנו גם מעריכים את העבודה המשותפת עם משרד האוצר. בעת הקשה הזאת, דיון והבעת דעות שונות הינם לגיטימיים והינם חלק מהאיזון הנדרש בין כלכלה ובריאות במהלך הניסיון לעצור את התחלואה".

שרים בממשלה: "מתווה הסגר מטורלל וקיצוני" • אדלשטיין: "לא יהיה מו"מ"

ב'ווינט' דווח כי כמה ממנהלי בתי החולים נתנו סקירה בפני השרים. מנהלי בתי החולים רמב"ם ושערי צדק אמרו לשרי הממשלה כי הם מתקרבים למצב של אי ספיקה ונאלצים להתחיל להעביר חולים לבתי חולים אחרים. לעומתם, מנכ"ל בילינסון והמשנה למנכ"ל שיבא תל השומר אמרו כי לא קרובים לקריסה ושאין צורך בסגר בשלב זה.

ב'חדשות 12' דווח כי מנכ"ל בית החולים בילינסון השמיע עמדה דומה, ולדבריו המגמה אכן השתנתה מאמצע אוגוסט אבל לא מדובר בקריסה של בתי החולים: "יש חרדות מיותרות, לא נדרש סגר מלא". מנגד, מנהל בית החולים רמב"ם בחיפה, ד"ר מיקי הלברטל, הביע בישיבת הממשלה תמיכה בהטלת סגר: "אני לא משתמש במונח קריסה, אבל המצב מחייב סגר מיידי".

אדלשטיין: "אם התכנית לא תתקבל אמשוך אותה ולא אביא תכניות חלופיות"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture