Olivier Fitoussi/Flash90

דיון סוער • אלקין תקף את גמזו: "זגזגת כל הזמן"; אקוניס: "זה ריסוק מהודק"

השר אלקין בישיבת הממשלה: "גם היום לא שמים קריטריונים ברורים מתי יוצאים מסגר מלא". שר האוצר כ"ץ: "משרד הבריאות לא נערך כראוי למרות שקיבל את כל המשאבים הנדרשים". השר שטייניץ: "את הדגל האדום הזה הייתם צריכים להניף כבר לפני חודשיים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

השר זאב אלקין, תקף בישיבת הממשלה הנערכת כעת את ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו ואמר כי "אתה זגזגת כל הזמן. מתוכנית הרמזור לפני שבועיים, להצעה של סגר מלא היום. כל הזמן המומחים משנים את ההמלצה שלהם לא בצורה שיטתית ובלי פרמטרים ברורים. גם היום לא שמים קריטריונים ברורים מתי יוצאים מסגר מלא ועוברים לשלב השני".

"אי אפשר להשלות את עצמנו", הוסיף השר אלקין בדיון הסוער על הסגר. "בקבינט הקורנה הסבירו שכדי שסגר יהיה אפקטיבי הוא צריך להמשך 4-3 שבועות ולא שבועיים, וצריך לומר זאת ביושר לציבור". עוד מתח אלקין ביקורת על כך שפרופ' גמזו צפוי לסיים את תפקידו ב-1 בנובמבר, תאריך שבו המשבר עלול להחריף בשל הגעת החורף.

השר אקוניס הביע את עמדתו נגד הסגר: "סגר כללי מלא הוא אסון לכלכלת ישראל. זה לא ריסון מהודק, זה ריסוק מהודק. צריך למצוא איזון לבין צרכי הכלכלה לצרכי הבריאות, ולכן מיד לאחר החג, צריך לאפשר למשק לחזור תחת מגבלות, כולל מסחר, מסעדות, מלונאות וצימרים וכמובן לבטל את מגבלת 500 המטרים חסרת ההגיון. אם הצעת משרד הבריאות לא תשתנה, לא אתמוך בהצעה על סגר מלא".

שר האוצר ישראל כ"ץ מתח ביקורת במהלך הדיון על כך שאנשי משרדו לא קיבלו הזדמנות לדבר על ההשפעות הכלכליות של הצעדים שיאושרו: "מוזר שלא נתתם לאנשי האוצר להציג את השלכות הסגר". לאחר מכן קיבלה מנכ"לית משרדו קרן טרנר את זכות הדיבור: "צריך להשאיר מקומות עבודה פתוחים במגזר הפרטי והעסקי".

כ״ץ הביע בדיון התנגדות לעמדת משרד הבריאות ואמר שסגר כללי על המשק יגרום לנזק כבד לעסקים ולמאות אלפי מובטלים נוספים. "משרד הבריאות לא נערך כראוי למרות שקיבל את כל המשאבים הנדרשים להתמודדות עם תחלואה בהיקפים גדולים בהרבה מאלה", תקף כ"ץ. "לכן אנחנו צריכים כעת לקבל החלטות קשות. יש צורך לייעל את מערכת האכיפה, כדי למנוע הפרות ולאפשר למשק להמשיך ולפעול".

שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ ביקר דווקא את מערכת הבריאות ותמך סגר: "את הדגל האדום הזה הייתם צריכים להניף כבר לפני חודשיים. היה ברור שנגיע לכאן כשנתוני התחלואה הגיעו ל-500 חולים ביממה. אם לא נצליח להוריד את נתוני התחלואה, אנחנו מדברים על מיליון וחצי חולים, לפחות 12 אלף מתים וכשישה מיליון ישראלים שייכנסו לבידוד. אנחנו חייבים עכשיו להטיל סגר ולמנוע דשדוש של עוד חודשים רבים שיפגע גם בכלכלה". בהקשר זה ציין השר כי עדיף לספוג נזק של שבועיים עם סגר נושם מאשר להמשיך ככה לאורך שנה.

כמה ממנהלי בתי החולים נתנו סקירה בפני השרים. מנהלי בתי החולים רמב"ם ושערי צדק אמרו לשרי הממשלה כי הם מתקרבים למצב של אי ספיקה ונאלצים להתחיל להעביר חולים לבתי חולים אחרים. לעומתם, מנכ"ל בילינסון והמשנה למנכ"ל שיבא תל השומר אמרו כי לא קרובים לקריסה ושאין צורך בסגר בשלב זה.

גמזו אמר בישיבה כי "הגענו כבר ל-60 יישובים אדומים. זו גם אוכלוסייה כללית ולא רק יישובים ערביים וחרדיים. תכנית הרמזור כבר לא אפקטיבית". ראש קבינט המומחים של תוכנית "מגן ישראל", פרופ' רן בליצר, אמר בישיבת הממשלה כי "אם מדברים על הגבלות של חודש עכשיו זה הזמן כי אנחנו מאבדים שליטה – צריך לקבל החלטות. איבדנו את השליטה על ההדבקות בכל האזורים".

מסתמן: הלימודים יימשכו עד יום שישי; מנהלי בתי חולים לשרים: "אין קריסה"

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין אמר בפתח ישיבת הממשלה כי "מכניסתי לתפקיד הובלתי יחד עם ראש הממשלה לפתיחת המשק תוך התוויית "תו סגול" בהידברות עם ענפי המשק השונים. אבל בד בבד דרשתי לקיים אכיפה אגרסיבית, אפקטיבית ובלתי סלחנית. לצערי, זה לא קרה. עכשיו אין מנוס מקיום סגר. הבאנו הצעה. ממש לא אהיה מאושר כשהיא תאושר. זהו יום קשה מאוד למדינה. אבל היא הצעת אין ברירה".

"ולכן אני מבקש שיהיה ברור – מלבד שינויים קוסמטיים כאלה ואחרים, לא אאפשר משא ומתן על התכנית. אני אומר כבר בתחילת הדיון בצורה ברורה – אם התכנית לא תתקבל אמשוך אותה ולא אביא תכניות חלופיות. הקורונה היא לא עניין פוליטי ולא עניין לפופוליזם. היא עניין של חיים ומוות. אני מציע לכל מי שטוען שאפשר אחרת, לעשות סיורים בבתי החולים, במחלקות הקורונה, ולראות את המצב".

"ביקשתי ממזכיר הממשלה שטרם הבאת הצעת משרד הבריאות להצבעה בממשלה שיתייעץ איתי. אם יהפכו את התכנית לגבינה שוויצרית אמשוך את ההצעה. המשמעות תהיה שהחל מיום שלישי הקרוב לא תהיה כל הגבלה על הציבור. זו תהיה אמירה של הממשלה שהיא בוחרת בדוקטרינת "הידבקות העדר". המחיר יהיה כמה אלפי מתים. לא אתן יד לכניעה ללחצים רק כדי למצוא חן בעיני אנשים כאלה ואחרים", דברי השר אדלשטיין.

המתווה המסתמן לסגר: מערכת החינוך תיסגר ברביעי, הסגר יחל בשישי בבוקר

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שיחזירו את גני הילדים.!!!! מה אשמים ילדים רכים שרוצים מסגרת של שפיות???

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture