צילום:Flash90

מנהלי המחלקות מזהירים: "אנחנו במלחמה – הפחתת התחלואה תלויה בציבור"

ברקע ישיבת הממשלה על סגר בתקופת החגים, מנהלי המחלקות הפנימיות בישראל כינסו מסיבת עיתונאים. יו"ר האיגוד לרפואה פנימית: "הפחתת התחלואה תלויה לא רק בנו אלא גם בהתנהגות של הציבור". ד"ר דרור דיקר: "יכולתנו לבצע את עבודתנו נמתחת בימים אלו עד לקצה"

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

מנהלי המחלקות הפנימיות כינסו היום (ראשון) מסיבת עיתונאים לקראת הסגר המסתמן על רקע העלייה בתחלואה בנגיף הקורונה בישראל ובמקביל לישיבה הדרמטית שמתקיימת בממשלה באשר לשאלת הטלת סגר כללי לקראת החגים, מנהלי המחלקות הפנימיות ומחלקות הקורונה בבתי החולים בישראל מקיימים הערב (ראשון) מסיבת עיתונאים – זאת בצל המשבר בו נמצאת מערכת הבריאות אחרי חצי שנה של מאבק בנגיף הקורונה.

יושב ראש האיגוד לרפואה פנימית הפרופ' אבישי אליס, אמר: "אנחנו בעיצומה של מלחמה. לא זו המתנהלת באולפנים, במערכות העיתונים, במדיה החברתית – או ברחוב. אלא מלחמה אמיתית עם נפגעים. עם מתים. אצלנו במחלקות הפנימיות. עד היום קולנו לא נשמע מול הציבור והממשלה באופן ברור: הקול של השטח, הקול ממיטת החולים. היום אנו שוברים שתיקה".

לדבריו "אנחנו מייצגים 111 מחלקות פנימיות שבהם כ-1300 רופאים, וכולנו חיילים במלחמה נגד נגיף הקורונה, הגענו להעביר מסר חד וברור: 'הפחתת התחלואה תלויה לא רק בנו אלא גם בהתנהגות של הציבור'. ניתן לצמצם את התחלואה בהתנהגות אחראית יותר של כולנו".

נראה כי תמימות דעים שוררת בנוגע לרצון הכללי להימנע מסגר מלא, אך אפשרות זו תוכל להיות הגיונית רק במקרה ויווצר שיתוף פעולה אפקטיבי מצד כלל הציבור לדברי ראשי המחלקות. "סגר גורם לפגיעות כלכליות וחברתיות, ואנחנו לא רוצים להגיע למצב הזה", כך הסביר ד"ר גדי סגל מבית החולים שיבא. "לכן, אם כל אחד יעשה סגר לעצמו, יעטה מסיכה ויימנע מהתקהלויות – לא יהיה צורך בצעדים המוניים".

ד"ר דרור דיקר, מנהל מחלקה פנימית קורונה בבית החולים השרון אמר: "יכולתנו לבצע את עבודתנו נמתחת בימים אלו עד לקצה – במספר המיטות ב'פנימיות הקורונה' וביכולת הצוות הרפואי לשאת את המסע הזה לאורך הזמן. היקף החולים השגרתיים לא יורד – אין פחות חולי סרטן או חולי סוכרת ובתי החולים מתמודדים עם אתגר מסובך וקשה".

על פי הנתונים של מערכת הבריאות, המצוקה במחלקות הקורונה מורגשת בימים אלו במיוחד באזורים בצפון הארץ. לדוגמה, בבית החולים רמב"ם הפסיקו לקבל חולי קורונה חדשים, ואלו מופנים לבתי חולים אחרים בארץ, וכך גם בבית החולים 'שערי צדק' בירושלים.

מסיבת העיתונאים הגיעה על רקע הצהרתם של חלק ממנהלי בתי החולים בארץ מוקדם יותר היום בישיבת הממשלה, על כך שסגר מלא אינו נחוץ בשלב זה של המשבר. שר הבריאות אדלשטיין הגיב בכעס לדברים שעלו בישיבה והודיע שאם התוכנית לא תתקבל במלואה – הוא לא יציע תוכנית חלופית במקומה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture