צילום: ויקיפדיה

הערכה במשרד האוצר: עלות הסגר למשק – כ-6.5 מיליארד שקל

באגף הכלכלית הראשית צופים כי ההגבלות שאושרו בממשלה למשך שלושה שבועות יפגעו קשות בכלכלה. מנכ"ל איגוד המסעדות תקף: "איננו יכולים לפתוח ולסגור את העסקים שלנו לפי גחמותיה של הממשלה". נשיא התאחדות התעשיינים: "ניתן לאמץ פתרונות חכמים יותר לשגרה לצד הקורונה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

אגף הכלכלנית הראשית במשרד האוצר מעריך כי העלות המשקית של צעדי הסגר עליהם הוחלט בישיבת הממשלה, תעמוד על כ-6.5 מיליארד שקל. עם זאת צוין כי עלות צעדים אלה נמוכה בכ-8 מיליארד שקל מעלותו של סגר למשך אותה תקופה, במתכונת עליה דובר בקבינט בסוף השבוע שעבר. כזכור, צוות בראשותו של שר האוצר יציג תוכנית סיוע כלכלית בהתאם להחלטות שהתקבלו, עד ליום ה׳ ה-17 בספטמבר 2020.

נשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר, שהתנגד בחריפות לסגר השני, מסר בעקבות החלטת הממשלה כי "הסגר הוא כלי חריג בארגז הכלים, ויש להשתמש בו רק כאשר אין כל ברירה אחרת. לצערי הממשלה בחרה לנקוט גם הפעם בצעד הקיצוני, שצפוי להוביל לפגיעה קשה מאוד בכלכלה, ואם לא נחשב מסלול מחדש יהיה גם סגר שלישי שימיט עלינו חורבן מוחלט. על הממשלה לדאוג לפצות את כל העסקים שייפגעו ולשמור עליהם מהתמוטטות".

ד"ר תומר הוסיף כי "אין לצערי ספק כי הממשלה והציבור כשלו יחדיו כשלא השכילו כיצד יש לחיות לצד הקורונה. לכן בשנה הקרובה מוטלת עלינו האחריות להבין שאין לנו ברירה אחרת אלא ללמוד לחיות לצד המגפה, ולדאוג לקיים ולאכוף את ההגבלות הנכונות, מבלי להגיע לסגר. אנו מודים לרה"מ, לשר האוצר ולשר הכלכלה והתעשייה על החרגת מקומות עבודה שאינם מקבלים קהל ומצפים שיחד נפעל לצמצום הנזק, העברת פיצויים מהירים לכל העסקים אשר ייפגעו במהלך הסגר ובנוסף הגברת הרכש הממשלתי של תוצרת הארץ, שיעלה את הביקושים שצנחו ועוד יצנחו בעקבות הסגרים והקורונה".

יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי, אמר על החלטת הממשלה: "בחודש מרץ כשהייינו בפתחו של הסגר הראשון לא היו פרושים בפנינו כלל ההשלכות הכלכליות ההרסניות של הסגר. כיום לאחר שכל הנתונים ידועים לכל, אנו המומים מהעובדה שממשלת ישראל קיבלה החלטה שמשמעותה- פגיעה כלכלית בליבה העסקית של מדינת ישראל".

"אני מעריך את מאמצי שר האוצר במהלך ישיבת הממשלה למזער את הפגיעה במשק, ואנו מגוייסים לעבוד יחד עמו על מנת לגבש תכנית כלכלית ברורה ופשוטה שתיתן מענה הולם, אחראי ומיידי לענפים שיפגעו מהשלכות הסגר. התכנית נדרשת לכלות גם את מרכיב תכנית היציאה מהסגר אשר תייצר וודאות לאורך זמן באמצעות הגברת הביקושים ברכש תוצרת הארץ והאצת תחום התשתיות באמצעות חברות ישראליות, הפסקת מודל החל"ת והחזרת העובדים באמצעות הכשרות והסבות שיובילו בסופו של דבר את החזרה למסלול הצמיחה", דברי אמיתי.

שי ברמן, מנכ״ל איגוד המסעדות, תקף גם הוא את הממשלה. "ההחלטה על סגר היא מכה אנושה נוספת לתעשיית המסעדות והברים. מסעדות ועסקים אינם אקורדיון, כפי שראש הממשלה סבור", כתב ברמן. "איננו יכולים לפתוח ולסגור את העסקים שלנו חדשות לבקרים, לפי גחמותיה של ממשלת ישראל. נדרוש מהאוצר שינוי מהותי בתוכניות הכלכליות השונות, כתנאי לפתיחת העסקים מחדש".

מנכ"ל 'מסעדנים חזקים יחד' הביע את התנגדותו להטלת הסגר. "זוהי החלטה מצערת של ממשלת ישראל. במקום לטפל במדינה על ידי מתווה הרמזור, החליטה הממשלה לשתק את המדינה ובכך לשתק את הכלכלה ואף לרסק אותה", מסר. "השטח רותח והמסעדנים מכל רחבי הארץ ושאר העצמאים מצטרפים לקריאה לשקול את צעדיהם ובסופו של דבר השטח ידבר. אנו כמובן מאחלים בריאות לכל עם ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture