Yonatan Sindel/Flash90

מנכ"ל מ' הבריאות: "מי שיסע להתארח בר"ה יצטרך להישאר שם שבועיים"

הפרופסור חזי לוי מדבר על הצורך בסגר: "זה צו השעה צריך לעשות את הדבר הזה כדי לבלום את ריצת האמוק של התחלואה". על מתווה בתי הכנסת: "נענינו לצורך של כלל הציבור לשמוע שופר ולומר 'כל נדרי'." על מערכת הבריאות: "אין קריסה יש עומס עצום"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזוי לוי התייחס בראיון ל'ווינט' להחלטת הממשלה אמש (ראשון) להטיל סגר כללי החל מיום שישי הקרוב ואמר כי "זה לא עניין של קיבלתם מה שרציתם. זה עניין שבאנו והתרענו וחשבנו שראוי כרגע להדק את המגבלות עד כדי סגר. הפרטים הקטנים ייסגרו בישיבות של שרים כדי להביא את זה מחר להצבעה סופית, אבל כן, אנחנו נכנסים לסגר. זה צו השעה. צריך לעשות את הדבר הזה כדי לבלום את ריצת האמוק של התחלואה כפי שאנחנו רואים אותה בתקופה האחרונה".

לוי נשאל האם קיבלו במשרד הבריאות את מה שהם רצו, לדבריו: "זה לא עניין של קיבלתם מה שרציתם. זה עניין שבאנו והתרענו וחשבנו שראוי כרגע להדק את המגבלות עד כדי סגר. הפרטים הקטנים ייסגרו בישיבות של שרים כדי להביא את זה מחר להצבעה סופית, אבל כן, אנחנו נכנסים לסגר. זה צו השעה. צריך לעשות את הדבר הזה כדי לבלום את ריצת האמוק של התחלואה כפי שאנחנו רואים אותה בתקופה האחרונה".

מתווה בתי הכנסת לחגים בלבד, הגבלות תנועה והמעבר לרמזור • ההחלטה המלאה

לאחר שבמשך חודשיים התנגד פרופ' לוי לסגר הוא הסביר מדוע שינה את דעתו: "מאוד לא רציתי שיהיה סגר כי ברור לי ולכולנו מה המשמעות של סגר בהיבט הפרטני, בהיבט הכללי, בהיבט הכלכלי. אבל נשתמש בקלישאה – הגיעה המחלה עד נפש". לוי מסביר מתי נפל לו האסימון: "לאחר העלייה העצומה, הזינוק בתחלואה, הזינוק בחולים הקשים. עם ההתנהגות כמעט אקספוננציאלית של עלייה בחולים קשים, עלייה במונשמים. אותו מקדם הדבקה שהשתדלנו לשמור אותו על 1 כל הזמן טיפס ל-1.2, 1.3. העלייה בתחלואה שמאוד קשה לבלום אותה, העלייה באשפוז בבתי החולים והעומס בבתי החולים היו הנקודות שבגינן היינו צריכים להדק את המגבלות".

"בשביל שנצא מהסגר עוד שלושה שבועות אנחנו רוצים לראות ירידה בתחלואה", הדגיש בראיון ל'כאן רשת ב'. "אנחנו רוצים להגיע ל-500 מאומתים ביום אבל זה לא יקרה מן הסתם בתקופת הסגר, אבל אם נראה ירידה של סביבות 1,000 חולים ביום, ונמשיך לרדת עם התנהגות נכונה, אז זה יכול לבלום את התחלואה. אנחנו בימים אלו נשב ונעצב את הקריטריונים יחד עם פרופ' גמזו, הם יהיו מורכבים מהירידה בתחלואה וממצב בתי החולים".

"הסגר תוכנן כרגע לשבועיים והארכה לעוד תקופה דומה לפחות, כשהיציאה תהיה בהדרגה לשיטת הרמזור ויחולו מגבלות ביציאה על פי שיעור התחלואה באזורים מסויימים", הסביר הפרופסור. "בשונה מהפעם הקודמת, אנחנו בונים עם פיקוד העורף את מערך התחקורים ובלימת התחלואה. יחד עם התנהגות נכונה שלנו ויציאה בהדרגה ומערך מעובה יותר אני מקווה שנוכל לצאת בצורה שונה מאשר הפעם הקודמת".

"אני מקווה שהפעם אנחנו נצא בצורה שונה, הסגר הוא דבר לא פשוט ומאוד קשה למצב הנפשי, המדיני והכלכלי, אבל יחד עם זאת אני מקווה שנצא מהסגר בהדרגה, בהתאם למצב התחלואה במקומות השונים, כשאנחנו ערוכים טוב יותר מבחינת היכולות לקטוע את שרשרת ההדבקה עם פיקוד העורף ושאנחנו ממשיכים לבנות את מערך האישפוז".

לוי התייחס גם לכך שמספר מנהלי בתי חולים אמרו שהם כלל לא לקראת קריסה בעוד שראש הממשלה והפרוייקטור הזהירו מקריסה קרובה במערכת הבריאות: "גם אנחנו לא אומרים שיש קריסה. אין קריסה. יש עומס עצום. יש תפוסה גדולה מאוד במיטות הקורונה ומתחילה להיות גם תפוסה גדולה מאוד במיטות של החולים 'הרגילים' שגם זכאים לטיפול. נכון, בצפון יש יותר תחלואה ואנחנו מווסתים חולים בין בתי החולים בצפון וגם אל המרכז. בירושלים, גם כן, יש עומס רב. לא צריכים להגיע לקריסה כדי להגיד 'קרסנו'. צריך לתכנן צעד אחד קדימה ולראות איך לא קורסים".

מנכ"ל משרד הבריאות הדף את הביקורת נגד מתווה בתי הכנסת: "בבתי הכנסת, ההחרגה היא כזאת שמרבית המתפללים יתפללו בחוץ, תחת כמובן מתווה של 'תו סגול'. בבתי הכנסת ייכנסו ויוכנסו אנשים על פי גודלו תוך הבטחת מרחב של 4 מטר סביב אדם. הדבר הזה באמת נדון בכובד ראש עם הרבה דעות והתלבטויות. ועדיין, אנחנו חגי תשרי. עמדתי הייתה שמאות אלפי מתפללים, לא רק אלה שמקיימים מצוות ביום-יום, ירצו להתפלל וחשבנו איך נוכל לתת להם בכל זאת להתפלל תוך נטילת סיכון סביר".

בנוסף דחה לוי את ההשוואות של המראיינים בין בתי הכנסת, להבדיל אלף אלפי הבדלות המסעדות: "הדבר הזה התקבל לאחר התלבטות. אתם יכולים להתעקש אבל ההבדל הזה נובע מכך שאנחנו נענינו לצורך של כל הציבור לשמוע שופר ולומר 'כל נדרי' וגם שם, מרבית המתפללים יתפללו בחוץ תוך שמירת מרחק".

הפרופ' לוי אמר כי מתווה בתי הכנסת יהיה באחריות הגבאים ותהיה אכיפה בנושא: "אנחנו חושבים שפרנסי בתי הכנסת ומנהלי בתי הכנסת יקפידו על הדבר הזה. תהיה גם אכיפה מדגמית, אנחנו לא מצפים שבכל בית כנסת יעמוד שוטר אבל אני מאוד מקווה שנאמני הקורונה ופרנסי בתי הכנסת יקפידו על הכללים כדי לשמור שגם תתקיים התפילה הכל כך חשובה בחגי תשרי, בכיפורים, בראש השנה, בסוכות וגם יישמר המרחק".

במענה לשאלה האם שוקלים במשרד הבריאות הקמת בתי חולים שדה, אמר: "לא חושב, לא שמעתי שדיברנו על בתי חולים שדה. אני מעדיף שהרופאים, האחיות, הטכנאים, כולם יישארו בבתי החולים ויטפלו שם ולא יטפלו בבית חולים שדה שנקים. חוץ מזה, הבעיה כמו שאני אומר היא לא בעיית המיטות. הבעיה היא צוות כוח אדם מיומן".

לוי התחמק מלקיחת אחריות על הכישלון בגל הנוכחי: "מה זה 'אתם נכשלתם?'. הטיפול בגל השני תלויה בכל אחד מאיתנו. האם התנהגנו נכון בכל חתונות הענק האלה שלצערנו ראינו שגם השתתפו בהם אנשי ממשל? בכל ההליכה הזאת, ההתגודדות, ההתקהלות, המסעדות, בתי קפה, הברים. עם ישראל רצה לחיות. עם ישראל יצא מהסגר. אני לא מאשים את האוכלוסייה. אני חושב שכולנו צריכים להילחם בזה ביחד. אם אתם רוצים שאגיד שכשלנו? אוקיי, כשלנו. אבל בוא נראה מה הייתה ההתנהגות של כולנו ואיך העלינו את התחלואה. גם הסגר הזה לא יצליח להתמודד עם התחלואה אם לא נקפיד ונאכוף את ההתנהגות הנכונה. נכון, תפקידנו היה אולי להסביר יותר, לאכוף יותר, להתמודד יותר טוב עם חתונות הענק ולמנוע אותן אולי עם אכיפה יותר חזקה. ברור שכל אחד צריך למלא את חלקו במשוואה, אבל לא יעזור, היא מתחילה במניעת התקהלות ובהתנהגות נכונה. ואם גם לא נקפיד על זה גם עתה, לא נצא טוב גם מהסגר הזה".

הפרופ' לוי הזהיר כי: "אנשים שיצליחו להגיע ביום שישי לפני השעה 14:00 למשפחה המורחבת שלהם שלך כנראה יצטרכו להישאר שם שבועיים, כי לא תהיה תנועה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כבר הפסיקו לשמוע הציבור לא מאמין לנוכלים

צודק

ואיך בחורי הישיבות יחזרו הביתה????

לא יקום ולא יהיה הוריי צריכים את עזרתי בחג ואני לא אמור להיות כלוא שם שבועיים

פעם אחת היתה אוניה של יהודים שנסעה בים ופתאום היה טיפה גלים גבוהים והחכמי חלם האלה חששו שאולי אולי תכף יתכן שיכול להיות קריסה אז קבינט הספינה החליט שחייבים לזרוק משהו ישבו וחשבו מה אפשר לזרוק את הכסף הרי צריכים את זה את האוכל הענק שהביאו מה יאכלו אז אולי את כל העיתונים והשטויות והמשחקים שהם הביאו כדי שלא יהא משעמם הרי צריכים את זה בשביל בריאות הנפש וכו' וכו' ובסוף החליטו שאפשר לזרוק את הגמרות והטלית והתפילין כי אין מה לעשות וזה מאוד כואב ואין ברירה

תירגעו.
כולם יחזרו הביתה לשלום…

משגעים את הציבור סתם . אני כבר לא מאמין לשום מילה של אנשי המימסד בכלל. אים משיח לא יבוא בקרוב אוי ואבוי מה שהם יעשו לציבור בסיבוב השלישי והרביעי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture