Gili Yaari/Flash90

בשל עומס על מעבדות הבדיקה לקורונה: רוב מתחמי הדרייב-אין יושבתו ליומיים

בצה"ל אומרים כי כמות הבדיקות עלתה לשיא של 55 אלף דגימות, ואילו המעבדות עומדות רק ב-50 אלף. לכן הוחלט להשבית את רוב מתחמי היבדק וסע שישובו לפעילות ביום שישי, למעט ב-5 ערים שם ימשיכו לפעול. במקביל, בכ-20 בתי אבות בוטלו הבדיקות השגרתיות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

פיקוד העורף הודיע הערב (שלישי) כי כמה מתחמי "היבדק וסע" הפזורים ברחבי הארץ לא יפעלו ביומיים הקרובים, זאת בשל עומס שנוצר על מעבדות הבדיקה, שקרסו מאי ספיקה. בצה"ל הסבירו כי כמות הדגימות היומית הגיעה למספרי שיא של 55 אלף דגימות ביום, אך מעבדות הבדיקה לא מסוגלות לפענח את כולן אלא רק כ-50 אלף מהן.

מדובר צה"ל נמסר כי רוב מתחמי הדרייב-אין לביצוע בדיקות קורונה לא יפעלו מחר (רביעי) למשך יומיים באופן זמני, ויחזרו לפעילות מלאה ביום שישי בבוקר. "המהלך נועד למיקוד בן יומיים במתן תשובות לבדיקות המעבדה שנלקחו עד כה, לאור הביקושים הגבוהים", נמסר.

מפקדת "אלון" של פיקוד העורף, בשיתוף מגן דוד אדום וקופות החולים, מפעילים כיום מעל ל-20 מתחמי דרייב-אין ברחבי הארץ, בהתאם לנתוני התחלואה ברשויות המקומיות. מאז הקמת המפקדה, נרשמה עלייה משמעותית בכמות החוקרים, והודות לשיתוף הפעולה מצד הרשויות המקומיות, האזרחים, מד"א וקופות החולים, עלתה כמות הנבדקים המגיעים להידגם במתחמי הדרייב-אין.

בעקבות זאת, עלתה כמות הדגימות היומית לשיא של יותר מ-55,000 דגימות ביום, עובדה שגרמה לעומס על המעבדות בכל הארץ, אשר קיבולתן המרבית, נכון להיום, עומדת על כ-50,000 בדיקות ליום בכלל המעבדות. הפסקת הבדיקות הזמנית במתחמי הדרייב-אין נועדה איפוא להקל על המעבדות ולאפשר להן ולקופות החולים להחזיר את תוצאות הבדיקות בתוך זמן קצר, במטרה לסייע במאמץ הלאומי לקטיעת שרשרת ההדבקה.

"יודגש כי מיום שישי ולאורך כל תקופת החגים, לרבות בחול המועד ובשבתות, יפעלו מתחמי הדרייב-אין כרגיל", נמסר. עוד אמרו כי "צה״ל ופיקוד העורף בפרט, ימשיכו לעמוד לצד אזרחי מדינת ישראל בתקופה מורכבת זו ויתגייסו לכל משימה אליה יידרשו, כחלק מהמאבק הלאומי בהתפשטות הנגיף קורונה".

בחמש ערים ימשיכו מתחמי הדרייב-אין לפעול גם בימים רביעי וחמישי: פתח-תקווה, נתניה, גבעת שמואל, חולון ואשדוד, זאת לאור רמת התחלואה ברשויות אלה ולנוכח הצורך לפעילות ממוקדת ומיידית לקטיעת התפרצות המגפה בהן. ההפניה למתחמי הדרייב-אין תתבצע לערים אלו דרך קופות החולים או מד"א. לא תינתן בדיקה ללא הפניה מסודרת.

במקביל, קיים גם רצף מדאיג של ביטולי בדיקות קורונה בבתי אבות ודיור מוגן: כמעט 20 בתי אבות ודיור מוגן ברחבי הארץ קיבלו היום הודעות ממד"א על ביטול הבדיקות השגרתיות המתקיימות בהם אחת לשבוע. בדיקות אלה משמעותיות למניעת התפרצויות של הנגיף ומופעלות לפי הנחיות חמ"ל קורונה. לא מדובר בעניין נקודתי, שכן איגוד בתי אבות ודיור מוגן (אב"א) קיבל אינדיקציות מבתי אבות שונים בפריסה ארצית.

מוקדם יותר הבוקר עדכן משרד הבריאות כי אתמול אובחנו 4,973 נדבקים חדשים בקורונה – שיא שלילי חדש, זאת לאחר שבוצעו 47,509 בדיקות במהלך היום, ו-10.8% מהן יצאו חיוביות. מניין מקרי המוות מהנגיף עלה ל-1,141, ומספר החולים במצב קשה עומד על 533 – בהם 140 מונשמים. עד כה נדבקו בישראל 162,273 בני אדם מפרוץ המגפה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בשל העומס החריג בנתב"ג, והצורך בבדיקות לטסים לחו"ל..

זו הכותרת.
זו האמת.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture