Yonatan Sindel/Flash90

דיווח: רה"מ נתניהו שוקל לסגור את בתי הכנסת – ייתכן שעוד לפני יום כיפור

עוד נשקל בדיון הסוער אצל ראש הממשלה: לסגור עוד מקומות העבודה במגזר הפרטי וכן סגירה מוחלטת של כלל השווקים. גמזו העריך בדיון כי הסגר יביא ל"התייצבות וירידה מסוימת. נרד אולי ל-3000-4000 ולא יותר מזה". נתניהו הגיב בזעם: "הסגר הופך בדיחה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

במהלך הדיון הסוער היום אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו עלתה האפשרות להביא ביום שני בשבוע הבא לאישור הממשלה הצעה לסגור לחלוטין את בתי הכנסת, לא ברור האם לפני או אחרי יום כיפור – כך דווח ב'חדשות 12'. על פי הדיווח, בדיון הוצע גם לסגור עוד מקומות העבודה במגזר הפרטי והשארת מקומות עבודה חיוניים במגזר הציבורי בלבד, וכן סגירה מוחלטת של כלל השווקים ברחבי הארץ.

ב'ווינט' דווח כי כל משתתפי הדיון סברו שלא יספיקו להחמיר את התקנות עד החג מחר, אבל קבעו שאין מנוס מצעדי החמרה מיד אחרי החג – החל ביום שני. בין היתר עומדים על הפרק סגירת השווקים, סגירת העסקים, סגירת בתי הכנסת ואפשרות גם לביטול מתווה התפילות ביום כיפור. ייתכן שיתאפשר לקיים מניינים עם הפרדה מחוץ לבתי הכנסת, אך התפילה במבנים תיאסר.

הממשלה אישרה: ד' מינים ו'כפרות' – גם מחוץ ל-500 מטר; תפילה רק ליד הבית

בדיווח של ירון אברהם נחשפו חילופי דברים בדיון בין נתניהו לפרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו. בדיווח הוגדר הדיון כ לחוץ ומורט עצבים. בפגישה נכחו מספר שרים מצומצם, בהם שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר הביטחון בני גנץ והשר לביטחון הפנים אמר אוחנה, ובמהלכה נתניהו ביקש ללכת לסגר יותר חמור ויותר מהודק.

על פי הדיווח, גמזו אמר לנתניהו כי "אני לא חושב שסגר ארוך טווח הוא התשובה לקורונה. אם היינו ב-2000 נדבקים ביום ולא היינו בתקופת החגים, לא הייתי נוקט בשום צעד כזה אלא רק במודל ה'רמזור'. הציבור לא איתנו, חייבים לקחת בחשבון גם את הכלכלה. גם אם אני אצא לציבור ואגיד שכל שבוע יהיו לנו 1000 מתים זה לא ישכנע את הציבור. הציבור לא שם"

"אני כולא את האזרח בבית מבלי שזה מביא תועלת?", תהה נתניהו בתגובה. גמזו הגיב כי "מה שהיה במרץ-אפריל זה לא ספטמבר. כולנו שבויים בתפיסה שאנחנו נסגור אותם והם ישבו בבית. אנחנו עכשיו במהלך פסיכולוגי, הדהוד לאזרחי ישראל שסגרנו הרבה עסקים והכנסנו מגבלת תנועה. זה ימנע את גידול התחלואה"

נתניהו שאל את גמזו: "במצב שאנחנו הולכים אליו, מה נשיג?". אך זה סיפק תשובה פסימית: "אני משער שנראה התייצבות וירידה מסוימת. נרד אולי ל-3000-4000 ולא יותר מזה". רה"מ הגיב: "אז מה יהיה אחר כך? הבנתי את הקשיים, מה נגיד אחר כך אחרי שנביא תוצאה של 3000 חולים אחרי הסגר הזה?". גמזו השיב: "צריך לעשות תיאום ציפיות מול הציבור. אי אפשר לשכפל את מצב הרוח הציבורי של מרץ אפריל"

שר הבריאות אדלשטיין אמר בדיון כי "לא יהיה מנוס ממגבלות רציניות. כיוונו לחגים כדי לחיות עם זה יותר טוב. הגענו לסגר מחורר עם הגבלות שמעלות תחושה קשה. הציבור שואל מה יהיה אחרי הסגר ואנחנו מדקלמים את התשובה של קטיעת שרשראות ההדבקה, אבל אנחנו לא שם ולא נשלוט ב-2000 או ב-3000 נדבקים ליום". נתניהו תקף: "הסגר הופך בדיחה, לא סגר לייט אלא סגר יוק. אם תרד מגבלת 500 המטרים, לא יישאר הרבה".

אשר הודיע: הממשלה הסכימה להרחיב את מגבלת היציאה מ-500 מטר לקילומטר

ב'חדשות 13' דווח כי בקבינט הקורונה נשקלת הערב האפשרות להכריז על אירוע חירום אזרחי – מה שכונה בעבר "אירוע אסון המוני". המל"ל דוחף לקראת הכרזה כזאת, בעקבות נתונים חריפים על עומס כבד על מערכת הבריאות. המשמעות של הכרזה כזו היא העברת הסמכויות למערכת הביטחון ולמשטרה, והמשק יוכל להיכנס למצב לשעת חירום – דבר שנמנעו מלעשות עד כה. במצב כזה אפשר לסכל כל התכנסות וכן למנוע הפגנות.

במקביל, בכירי במערכת הבריאות אומרים שאם הסגר הנוכחי לא יפחית את התחלואה – ישראל תלך לעוצר או לסגר כפי שהיה בפסח. נתוני התחלואה השתנו דרמטית כשמדברים על מספר החולים הקשים – היום יש כ-90 חולים קשים ביממה, וגם אתמול נצפתה עלייה דומה. לפי התחזיות מספר החולים במצב קשה יגיע ל-700-600 כבר בשבוע הבא.

 

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
9 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שום סגר לא יעזור כשאבירי הדמוקרטיה עושים מסיבות הדבקה המוניות מול בלפור ואין פוצה פה

בטח…
אחרי שהוא שמע שישוו את מספר המפגינים למספר המתפללים.. אז הוא רוצה לסגור את התפילות לגמרי… 😆

איזה מתומתם גמזו וביבי שתי סתומים

איזה מטומטם גמזו וביבי שתי סתומים

חכם בלילה מה הוא מפגר אם הוא אומר שזה לא יעשה כלום אז שלא יעשה את הצער הזה לכל המדינה "שהוא כל אוהב"

רק שלא יאסרו לנו את ההפגנות

ליסגור בית כנסת ביום כיפור זה נורא אוי ואבוי מה ניראה להם

שנתניהו יחשוב טוב לפני החלטה כזו כי משמעותה גט כריתות עם הציבור החרדי. זה אני כותב כאוהד של נתניהו בכל מחיר אבל עד כאן….

חלאאאאאאס אין עלייה בתחלואה הנתונים מזויפים . תתחילו להפנים שאין קורונה יש כאן טרור ביולוגי שנגם בגלל שילוב אוטיסטים בחברה הישראלית ובגלל שמסרבים לחסל את סין אז תשתקו כבר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture