Olivier Fitoussi/Flash90

בדרך להגבלות נוספות? דיוני השרים יימשכו היום – הקבינט יתכנס מחר

השרים ובכירי משרד הבריאות צפויים לדון היום ומחר בהגבלות חדשות שככל הנראה ייכנסו לתוקף רק אחרי יום כיפור. הממשלה תצביע מחר על תוכנית הסיוע הכלכלי. שינויים שנשקלים: צמצום העבודה במגזר הפרטי, בשווקים ובמוקדי התקהלויות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

צוות השרים המצומצם בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו ידון היום (שני) באפשרות להדק עוד יותר את הגבלות הסגר, כשעל הפרק עומדת האפשרות להגביל את מקומות העבודה הלא חיוניים במגזר הפרטי. קבינט הקורונה יכונס לבסוף רק ביום שלישי, ובמהלך הישיבה ידונו השרים באפשרות להדק עוד יותר את הסגר הקיים.

המהלכים שיובאו לדיון הם צמצום העבודה במגזר הפרטי והמשך סגירת מערכת החינוך, כשגם שאלת האכיפה בבתי הכנסת ולהבדיל בהפגנות נמצאת על השולחן. צפויה מחלוקת בעניין מקומות העבודה בין משרד הבריאות לאוצר. שר האוצר ישראל כ"ץ צפוי להתנגד להצעה, ויציע לשלול את פיצויי הקורונה מעסקים שייתפסו פועלים בניגוד להנחיות.

באשר למערכת החינוך – נראה שכרגע היא תיוותר סגורה לפחות לשלושת השבועות הקרובים. במקביל, מופעל לחץ לפתוח את הגנים לגילאי 3-0. בשיחות סגורות ביממה האחרונה אומר ראש הממשלה שאם הולכים להגבלות חריפות יותר על המגזר הפרטי, אזי גם מסגרות החינוך יישארו סגורות. הצעדים שצפויים לדון בהם ייכנסו לתוקף ככל הנראה רק אחרי יום כיפור.

גמזו נגד החמרה בסגר: "לא נכון להטיל סגר שחונק אנשים – רוצה לתת צ'אנס"

שר בממשלה צוטט אומר ב'כאן חדשות' כי "הסגר 'מחורר', חייבים להחמיר בו אם רוצים לראות תוצאות". ישנה מחלוקת בין השרים בנוגע להגבלות נוספות – חלקם טוענים שבהיעדר אמון בציבור הישראלי בסגר שכבר כעת בתוקף – לא ניתן להביא להגבלות נוספות.

שרי כחול לבן שוקלים את העניין וממתינים לקבלת עדכונים מהמשטרה, מהצבא ומבתי החולים על תמונת התחלואה ועל הציות לסגר ואז יחליטו. פקידים בכירים אומרים כי "המחשבה היא שבסוכות גם ככה יש ירידה של עבודת המשק בגלל ימי העבודה המצומצמים בגלל החגים ואם יש זמן להקשיח זה עכשיו כי תהיה פחות פגיעה במשק".

שר הבריאות אדלשטיין סבור שיש צורך בהחמרת הסגר בזמן הקרוב. גורם בכיר במשרד הבריאות הוסיף: "צריך לעקוב ולראות מה קורה בהתנהגות הציבור ובתחלואה. כמובן שלא נראה מיד תוצאות. החמרה בסגר היא בהחלט אפשרות, אם לא תהיה התנהגות ציבורית שתוריד את התחלואה". מנגד, במשרד האוצר מתנגדים להחמרת המגבלות על הציבור.

הסגר וההחרגות: משרד הבריאות עושה סדר בהנחיות שנכנסו לתוקף לפני החג

בתוך כך, הממשלה תתכנס היום לישיבתה השבועית – שבמהלכה יובאו לאישור צעדי הסיוע הכלכלי שעליהם דובר בהצהרות ביום חמישי שעבר. התוכנית של ראש הממשלה נתניהו ושל שר האוצר ישראל כ"ץ נועדה להקל על בעלי עסקים בתשלומים השוטפים שלהם וכן לנסות לשמר כמה שיותר כוח אדם במקומות העבודה.

ב'חדשות 12' דווח כי על פי התוכנית הצפויה, יופשרו כספים מוקפאים של בעלי עסקים שנמצאים במחלוקת מול רשות המיסים בהיקף של חצי מיליארד שקלים. בנוסף, הרף לקבלת המענקים בעלי העסקים ירד מ-40% ל-25% פגיעה במחזור החודשי. הממשלה תצביע מחר גם על הצעת החלטה לקיצוץ של 10% משכר הח"כים והשרים.

שר האוצר ישראל כץ אמר אמש כי "מקומות העבודה הפרטיים שאינם מקבלים קהל -חייבים להשאר פתוחים- כפי שנקבע בהחלטת הממשלה, כדי לאפשר את פעילות המשק. האתגר המשותף של הממשלה, עם צמרת המגזר העיסקי ועם מנהלי המפעלים והעסקים ועם כוחות האכיפה, הוא לוודא קיום קפדני של הנחיות הבריאות והתו הסגול במקומות העבודה, כדי למנוע הדבקות".

"מקום עבודה שלא יקפיד, יסגר – ללא קבלת סיוע כלשהו מהמדינה. אכיפת המגבלות בשאר התחומים חייבת להעשות ללא פשרות ובמלוא העוצמה, כתנאי לירידה בתחלואה. מי שמקיים בזדון ובניגוד להוראות אירוע בעל סיכון הדבקה, כמו חתונה, או מסיבה, חייב להעצר בהאשמה של סיכון חיים, ולעמוד לדין. אחרי 10 מעצרים האירועים האלה יפסקו".

"רשת הבטחון הכלכלית שפרשנו למשך שנה שלמה לשכירים, לעצמאים ולבעלי העסקים, עובדת מצויין, וכעת לקראת הסגר אביא לממשלה מחר את התוכנית המשלימה עליה הכרזנו, כולל הורדת שכר השרים והחכי״ם, הגמשת הקריטריונים והורדת הרף ל-25% לקבלת מענקים והחזרי ארנונה, כדי לאפשר לעוד עסקים לקבל סיוע. כמו כן, קבענו תמריץ לשימור עובדים, לעסקים שישארו פתוחים וישמרו את העובדים במקום עבודתם".

"נשלם מקדמות, נדחה תשלומי מע״מ, פנינו לבנקים לדחות פרעון הלוואות והחזרי משכנתאות, כדי להקל על אזרחי ישראל ובעלי העסקים. עם משמעת עצמית וגילוי אחריות לאומית, אפשר לעבור את גל הקורונה בשלום ולאפשר החזרת החיים הכלכליים במדינת ישראל לפעילות כמעט מליאה – עד להשגת החיסון והחזרה לשיגרה מלאה", דברי שר האוצר כץ.

המשטרה: 38 מחסומים יוותרו במרחב הבינעירוני במתכונת של מחסום נושם

לפי צוות המומחים של האוניברסיטה העברית, אלף בני אדם נוספים צפויים למות בישראל מנגיף הקורונה עד חודש נובמבר, והמספר יוכפל אם הסגר לא יתהדק. על פי מסמך שהצוות הפיץ, תוך שבועיים צפויים להיות בישראל כ-250 חולים מונשמים – כשכיום ישנם 170 חולים מונשמים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture