לוק מאוחרי נתניהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יועצו של נתניהו למקורביו: "הייתי צריך להקפיד יותר – אשלם מיוזמתי את הקנס"

יועץ הניו מדיה של ראש הממשלה הגיב לכך שצולם מפר את הבידוד בו הוא חיוב בעקבות הצטרפותו למסע המדיני בוושינגטון: "ההנחיות שקיבלתי השתנו מספר פעמים אבל עם זאת הייתי צריך להקפיד יותר. מתנצל שהפכו אותי לכלי ניגוח בראש הממשלה". נתניהו: "כולם מתעוררים מול אדם אחד"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

טופז לוק, יועץ הניו מדיה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגיב הערב (שני) בשיחה עם מקורביו לכך שצולם אמש מפר את הבידוד בו הוא חיוב בעקבות הצטרפותו למסע המדיני בוושינגטון: "ההנחיות שקיבלתי השתנו מספר פעמים אבל עם זאת הייתי צריך להקפיד יותר. אני מתנצל שהפכו אותי לכלי ניגוח בראש הממשלה ובכל מקרה אשלם מיוזמתי את הקנס", אמר לוק.

נתניהו התייחס מהלך ישיבת הממשלה ליועציו שחשודים בהפרת הבידוד ואמר: "כולם צריכים ללמוד את ההנחיות של משרד הבריאות, להקפיד עליהן ולאכוף אותן בצורה שוויונית. עכשיו פתאום כולם מתעוררים מול אדם אחד. כל מי שהפר בידוד צריך לשלם קנס, אבל אסור שתהיה אכיפה בררנית". עוד הוסיף כי "אסור שתהיה אכיפה בררנית בין חרדים לחילונים".

כזכור, אמש הופץ תיעוד ברשתות החברתיות שם נראה לוק, יחד עם דובר משפחת נתניהו עופר גולן, כשהם צועדים יחדיו ברחוב בלפור בירושלים סמוך למעון ראש הממשלה. לוק, היה יחד עם נתניהו בטקס חתימת הסכם השלום עם איחוד האמירויות ובחריין בשבוע שעבר, וכעיקרון הוא אמור להיות בבידוד כמו יתר חברי המשלחת. עו"ד גונן בן יצחק מראשי המפגינים נגד רה"מ הגיש תלונה למשטרה על הפרת בידוד כנגד לוק.

מהליכוד נמסר בתגובה: "טופז לוק הגיע לבצע בדיקת קורונה בירושלים על פי ההנחיות שקיבל ממשרד הבריאות עם שובו מהמשלחת לוושינגטון, ולאחר מכן שב לביתו. בניגוד לפרסומים, עופר גולן לא נמצא בבידוד".

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "כל חברי המשלחת חייבים לשהות בבידוד עד יום שני. אתמול נערכה ללוק בדיקה לאבחון קורונה, כפי שנעשתה לרבים מחברי המשלחת. הובהר להם שרק לאחר שיתברר כי איש מהמשלחת לא נדבק – הם יורשו לצאת מהבידוד".

ב'כאן חדשות' דווח כי המשטרה פתחה הבוקר בבדיקת האירוע שבמהלכו הפר לכאורה יועץ הניו מדיה של ראש הממשלה, טופז לוק, את תנאי הבידוד, כשהגיע אמש להפגנה ברחוב בלפור. גורמים המעורבים בבבדיקה אמרו כי בירור ראשוני מול משרד הבריאות העלה שיש אינדיקציות שלוק אכן הפר את התנאים. הענישה המקובלת במקרים דומים היא קנס של 5,000 שקלים.

עוד דווח כי מנתוני הצילומים והסרטונים של מפגינים אמש סמוך למעון ראש הממשלה בירושלים, לוק שהה באזור ההפגנה בסביבות השעה 22:30, כשהוא אוחז במצלמה. לפי הדיווח של גילי כהן, לוק ביצע את בדיקת הקורונה, שנדרשה מכל חבר במשלחת לוושינגטון אתמול סביב השעה 21:30, ושהה בהפגנה לאחר מכן.

גם ראובן עזר, סגן ראש המל"ל ויועצו המדיני של ראש הממשלה בנימין נתניהו, נצפה ביום שישי האחרון בשעה 11:35 תוך כדי שהוא עורך קניות בסופרמרקט במבשרת ציון, בעוד שרק היום צפויה להסתיים תקופת הבידוד לחברי המשלחת שטסו עם ראש הממשלה לוושינגטון בכפוף לקבלת תוצאות שליליות בבדיקות קורונה.

יצוין, כי מדובר בפעם השנייה בתוך שבוע שעזר מפר את הכללים. בפעם הקודמת זה היה לאחר נחיתת המשלחת הישראלית בוושינגטון, אז, עזר נצפה כשיצא לריצה ברחובות וושינגטון, אף שחברי הפמליה נדרשו להישאר במלון ולשמור על קפסולה אחת. אז נמסך כי הוא ננזף על ידי הממונים עליו.

במשרד ראש הממשלה אמרו כי נערך בירור מול עזר. "הוא ציין כי הודעת משרד הבריאות על שינוי הכללים ומעבר לבידוד הגיעה בשעת לילה מאוחרת ביום חמישי, והוא מצר על כך. הוא נקרא לסדר על-ידי הממונים עליו על מנת שמקרים כאלה לא יישנו".

עזר נחשב דיפלומט מקצועי ומוערך מאוד, הוא אף שימש בעבר כציר בשגרירות ישראל בוושינגטון. הוא איש משרד החוץ והוא 'מושאל' למל"ל ולמשרד ראש הממשלה.

פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו התייחס בראיון ל'ווינט' להפרת הבידוד על ידי יועצי ראש הממשלה ואמר כי כי הוא ואנשי משרד הבריאות מתכוונים לאכוף ולהעניש ככל שיידרש. "זה לא משנה מי הבן אדם. הפרת בידוד זו הפרה חמורה מאוד, אולי אפילו הפצת מחלה", אמר. "יש על זה גם עונש פלילי. לא תהיה כאן הנחה. אנשי ציבור ככל העם – כולם אותו דבר. בידודים, הסתגרות בבית, ענישה, אכיפה וגם ענישה פלילית אם צריך. לא צריך לעשות כאן שום הנחה. לא למשלחת ולא לכל מי שהפר את הבידוד".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture