Olivier Fitoussi/Flash90

מחלוקת בין נתניהו לגמזו: קבינט הקורונה ידון על הידוק הסגר – אחרי יום כיפור

ראש הממשלה וראשי משרד הבריאות טוענים כי יש לעלות מדרגה בהגבלות, אך הפרויקטור סבור כי יש לתת הזדמנות לסגר הנוכחי. הערכה: אם יאושרו צעדים – הם ייכנסו לתוקף אחרי יום כיפור. מסתמן: בתי הכנסת לא ייסגרו. גמזו: "כמות החולים הקשים תוכפל בתוך שבועיים עד חודש"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

משרד הבריאות יבקש בדיון שיתקיים היום (שלישי) בקבינט הקורונה להחמיר את מדיניות הסגר – אפילו עד כדי עוצר מלא, כך דווח ב'כאן חדשות'. על פי הדיווח, בין השאר נבחן צמצום העבודה במגזר הפרטי ל-30% ואף יותר מכך, מעבר במגזר הציבורי למתכונת חירום, צמצום נוסף של ההתקהלויות ואף עוצר במתכונת שהייתה בליל הסדר.

אם יאושרו הצעדים, הכוונה היא שהם ייכנסו לתוקף רק לאחר יום הכיפורים. על פי הדיווח של גילי כהן, הנטייה היא להמתין ולראות אם לסגר הנוכחי יש השפעה בצמצום נתוני התחלואה. לפי המידע שנאסף עד כה, כלל לא ברור שזה יקרה. כמו כן, יש דרישה להגביר את האכיפה ביישובים בהם יש תחלואה גבוהה.

ב'חדשות 12' דווח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו וראשי משרד הבריאות טוענים כי יש לעלות מדרגה נוספת בהגבלות, אך הפרויקטור רוני גמזו סבור כי יש לתת הזדמנות לסגר במתכונתו הנוכחית. עוד נטען לגבי מתווה בתי הכנסת כי לפי שעה, בתי הכנסת לא ייסגרו ומתכונת הקפסולות תימשך. הישיבה מחר לא צפויה להביא להגבלות חדשות על בתי התפילה והמלצתו של גמזו צפויה להתקבל.

בישיבת הממשלה שהתקיימה אתמול אמר ראש הממשלה נתניהו כי "מאז שקיבלנו את ההחלטה על הסגר יש עלייה תלולה במספר החולים הקשים ולכן מחר בקבינט הקורונה נדון בצעדים נוספים. כעל מי שזלזל בהנחיות או גרוע מזה – שדילל אותן בכנסת, שלא ישאל איך התחלואה עלתה שלא יבוא בטענות. הסיבה לתחלואה היא התקהלויות ואי עטיית מסכה".

הממונה על המאבק בקורונה פרופ' רוני גמזו התייחס אתמול לזינוק בנתוני התחלואה, והצהיר: "כמות החולים הקשים במדינת ישראל תוכפל בתוך שבועיים עד חודש. אם לא תהיה ירידה דרסטית בתחלואה אנחנו נעמוד על 1,300-1,200 חולים קשים ביום. בתי החולים כרגע נערכים". את הדברים אמר במהלך ביקור בבית החולים וולפסון.

כזכור, שר הביטחון בני גנץ קיים אתמול הערכת מצב בנושא הטיפול בקורונה במערכת הביטחון ובהתאם לסקירה שהועברה בראשות מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (במיל') אמיר אשל, סגן הרמטכ"ל, אלוף אייל זמיר, מפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין, וקצין רפואה ראשי, תא"ל פרופ' אלון גלזברג החליט כי על צה״ל להיערך מיידית להקמת בית חולים שדה בהתאם לצורכי מערכת הבריאות.

בתום סקירת חיל הרפואה, הנחה גנץ להתחיל בעבודת המטה הנדרשת להקמת בית חולים שדה שיכיל כ-200 מיטות על בסיס הקצאת רופאים, אחיות ופראמדיקים מצה"ל. ההיערכות תתבצע מול משרד הבריאות ותמומש אך ורק בהתאם לצורך דחוף של מערכת הבריאות. עוד הורה בני גנץ למערכת הביטחון להתחיל לעבוד על אסטרטגיית יציאה מהסגר וכן להיערך לתגבור נוסף של כוחות המשטרה במקרה של הימשכות או הרחבת הסגר.

לפי הערכות גורמי המקצוע, הקמת בית חולים שדה תהיה יעילה יותר מבחינת ניהול הכוחות והכשרתם מאשר פיזור כוח אדם רפואי במחלקות שונות כאשר מחלקת הקורונה שתיפתח תתמקצע בסוג חולים אחד. לצורך כך תידרש הכנה של הכוחות והיערכות ביחידות השונות לירידה בסד"כ הרפואי. היערכות כזו תיקח מספר שבועות והיא בעלת משמעויות לצה"ל, ולכן, הורה גנץ להתחיל בעבודת המטה, בכדי שהמימוש יחל לפני החורף, ככל שיהיה בכך צורך דחוף של מערכת הבריאות.

בתוך כך מדובר צה"ל נמסר כי בתום עבודת מטה שבוצעה בהובלת סגן הרמטכ"ל, אלוף אייל זמיר ומפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין אישרו לפני זמן קצר שר הביטחון, בני גנץ והרמטכ״ל, רב-אלוף אביב כוכבי, את הקמת יחידת ׳אלה׳ לחקירות אפידמיולוגיות. משימת היחידה להרחיב את מערך החקירות האפידמיולוגית תחת המפקדה המשימתית ׳אלון׳ בפיקוד העורף.

עוד נמסר כי "לטובת פעילות זו, יוסטו מתפקידם כ-600 חיילי סדיר בנוסף לעשרות חיילי מילואים. זאת, בנוסף למאות חוקרים שעתידים להתווסף בשבועות הקרובים ברשויות המקומיות. פעילות יחידת ׳אלה׳ מתווספת לאלפי חיילי פיקוד העורף הפועלים בערים השונות במאמצי קטיעת שרשרת ההדבקה, בדיקות, הפעלת מלוניות, חלוקת מזון והסברה".

גמזו: "משוגעים, תרדו מהגג – אנשים פה חולים, גודשים את בתי החולים ומתים"

משרד הבריאות הנחה את בתי החולים: להפסיק טיפולים רפואיים לא דחופים

דוח אמ"ן: "עלייה בתחלואה בכלל האוכלוסייה – בולטת בעיקר במגזר החרדי"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture