צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

גנץ בממשלה: "זכות ההפגנה היא זכות יסוד וחובה לשמור עליה – גם על הזכות לתפילה"

ראש הממשלה החליפי אמר בדיון כי "ההפגנות בבלפור יכולות וראויות להתקיים במסגרת החוק. אני סומך על הייעוץ המשפטי והמשטרה שיאכפו ויטפלו". קרא לאשר תקציב: "במקום לכסות כל פעם את הפערים בפלסטר - עלינו לאפשר ודאות ויציבות לאזרחי ישראל ולאשר תקציב לשנת 2021"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ אמר בישיבת הממשלה שהתקיימה אתמול (שני) כי "זכות ההפגנה היא זכות יסוד וחובה לשמור עליה, כמו גם על הזכות לתפילה. ההפגנות בבלפור יכולות וראויות להתקיים במסגרת החוק. אני סומך על מערכת הייעוץ המשפטי והמשטרה שיאכפו ויטפלו בנושא, לפי המתווה שאושר וקורא לציבור לנהוג לפי ההנחיות".

בנוגע לתוכנית הכלכלית שאושרה אמר כי "אני מברך על אישור התמריצים הכלכליים, ואמרתי זאת לשר האוצר ולראש הממשלה. בצד זאת, במקום לכסות כל פעם את הפערים בפלסטר – עלינו לאפשר ודאות ויציבות לאזרחי ישראל ולאשר תקציב לשנת 2021 בהקדם בכדי לסייע לעצמאים, למובטלים ולמשק הישראלי כולו".

עוד הוסיף כי "התחלואה הולכת וגדלה, ובהתאם לכך אנחנו מרחיבים את הפעולות שנוקטת מערכת הביטחון: אנחנו מגדילים את כמות החוקרים האפידמיולוגיים. אנחנו מרחיבים את פעילות המלוניות והנוכחות ברשויות המקומיות. היום הנחיתי את מערכת הביטחון לבחון את האפשרות להקמת בית חולים שדה שיסייע להפחתת העומס בבתי החולים, בהתאם לצורכי מערכת הבריאות".

גנץ יצא נגד ההצעה של שרי הליכוד לקצץ בשכר השופטים: "אנחנו צריכים לתת דוגמה אישית. אני מציע לא לעשות עליהום, לא לרדוף אחרי גופים אחרים, לקחנו על עצמנו גזירה וטוב שאנחנו עושים את הדבר הזה ואפשר ליצור חבילה נפרדת למגזר הציבורי. לא לשפוך את התינוק עם המים עם הצעה כזאת או אחרת".

נתניהו התייחס במהלך ישיבת הממשלה ליועציו שחשודים בהפרת הבידוד ואמר: "כולם צריכים ללמוד את ההנחיות של משרד הבריאות, להקפיד עליהן ולאכוף אותן בצורה שוויונית. עכשיו פתאום כולם מתעוררים מול אדם אחד. כל מי שהפר בידוד צריך לשלם קנס, אבל אסור שתהיה אכיפה בררנית". עוד הוסיף כי "אסור שתהיה אכיפה בררנית בין חרדים לחילונים".

כזכור, שר הביטחון בני גנץ קיים אתמול הערכת מצב בנושא הטיפול בקורונה במערכת הביטחון ובהתאם לסקירה שהועברה בראשות מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (במיל') אמיר אשל, סגן הרמטכ"ל, אלוף אייל זמיר, מפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין, וקצין רפואה ראשי, תא"ל פרופ' אלון גלזברג החליט כי על צה״ל להיערך מיידית להקמת בית חולים שדה בהתאם לצורכי מערכת הבריאות.

בתום סקירת חיל הרפואה, הנחה גנץ להתחיל בעבודת המטה הנדרשת להקמת בית חולים שדה שיכיל כ-200 מיטות על בסיס הקצאת רופאים, אחיות ופראמדיקים מצה"ל. ההיערכות תתבצע מול משרד הבריאות ותמומש אך ורק בהתאם לצורך דחוף של מערכת הבריאות. עוד הורה בני גנץ למערכת הביטחון להתחיל לעבוד על אסטרטגיית יציאה מהסגר וכן להיערך לתגבור נוסף של כוחות המשטרה במקרה של הימשכות או הרחבת הסגר.

לפי הערכות גורמי המקצוע, הקמת בית חולים שדה תהיה יעילה יותר מבחינת ניהול הכוחות והכשרתם מאשר פיזור כוח אדם רפואי במחלקות שונות כאשר מחלקת הקורונה שתיפתח תתמקצע בסוג חולים אחד. לצורך כך תידרש הכנה של הכוחות והיערכות ביחידות השונות לירידה בסד"כ הרפואי. היערכות כזו תיקח מספר שבועות והיא בעלת משמעויות לצה"ל, ולכן, הורה גנץ להתחיל בעבודת המטה, בכדי שהמימוש יחל לפני החורף, ככל שיהיה בכך צורך דחוף של מערכת הבריאות.

בתוך כך מדובר צה"ל נמסר כי בתום עבודת מטה שבוצעה בהובלת סגן הרמטכ"ל, אלוף אייל זמיר ומפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין אישרו לפני זמן קצר שר הביטחון, בני גנץ והרמטכ״ל, רב-אלוף אביב כוכבי, את הקמת יחידת ׳אלה׳ לחקירות אפידמיולוגיות. משימת היחידה להרחיב את מערך החקירות האפידמיולוגית תחת המפקדה המשימתית ׳אלון׳ בפיקוד העורף.

עוד נמסר כי "לטובת פעילות זו, יוסטו מתפקידם כ-600 חיילי סדיר בנוסף לעשרות חיילי מילואים. זאת, בנוסף למאות חוקרים שעתידים להתווסף בשבועות הקרובים ברשויות המקומיות. פעילות יחידת ׳אלה׳ מתווספת לאלפי חיילי פיקוד העורף הפועלים בערים השונות במאמצי קטיעת שרשרת ההדבקה, בדיקות, הפעלת מלוניות, חלוקת מזון והסברה".

 

אושר בממשלה: שכר השרים והח"כים יקוצץ ב-10% – ייבחן קיצוץ שכר לבכירים נוספים

נתניהו בדיון בממשלה: "אסור שתהיה אכיפה בררנית בין חרדים לחילונים"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תראו מה שנאה לנתניה יכולה לעשות!!
הרי הרצון לאפשר הפגנות הוא כדי שימשיכו להפגין נגד נתניה ורק זה מה שגורם לציבור להפר את הסגר כי אם הפגנות מותר, אז סימן שהספר לא כל כך דחוף ובוודאי שתפילה יותר חשובה
על זה נאמר הקנאה מוציאה מן העולם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture