Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו: "מותר ללכת לכותל רק אם אתה גר קרוב ולבלפור אפשר להגיע מכל הארץ"

רה"מ תקף את ההפגנות: "הפארסה חייבת להיפסק, חייב להיות דין אחד". קבינט הקורונה אימץ את ההצעה של השר אשכנזי לגבש מתווה להפגנות בצוות בין-משרדי. האיום של הח"כים מהליכוד: "לא נתמוך בתקנות ללא ביטול הפגנות". שלח מפתיע: "אין דבר מוצדק מעצירת ההפגנות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא היום (שלישי) בשיבת קבינט הקורונה נגד קיום ההפגנות ההמוניות בירושלים: "במשך זמן רב נמנעתי מלהתבטא בעניין ואחרי ששמעתי את המומחים שטוענים שהתקהלויות הן סכנה עצומה לבריאות הציבור זו חובתי להתייחס. כל הציבור נדרש לקיים הגבלות ורק קבוצה של מפגינים מוחרגת מהכלל".

עוד הוסיף כי "מותר ללכת לכותל רק אם אתה גר במרחק 1000 מטר משם, אבל לבלפור אפשר להגיע מכל רחבי הארץ. בכותל מותר רק בקפסולות של 20 – ובהפגנות הכל מותר. הפארסה הזאת חייבת להיפסק, כולם מבינים זאת – גם בשמאל. אנחנו בשעת חירום. חייב להיות דין אחד גם לתפילות וגם להפגנות ולכל ההתקהלויות באשר הן. אחרת הציבור לא ישמע להנחיות ונגביר את התחלואה למימדים איומים".

הדיון בקבינט הקורונה הסתיים ללא החלטות – יתכנס שוב מחר

גורמים בכחול לבן ציינו בתום הדיונים כי הם מתעקשים לאפשר את קיום ההפגנות גם אם במגבלות מסוימות וגם אם זה אומר דין אחיד לכל ההתקהלויות. "כפי שיש לשמור על חופש הפולחן כך יש לאפשר את הזכות למחאה". ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, נמצא בסבב פגישות בארה"ב ולכן לא הגיע לדיון.

ב'ווינט' דווח כי שר המשפטים, אבי ניסנקורן, אמר בקבינט בתגובה לדבריו של נתניהו כי "צריך להתאים את ההפגנות לסגר, אבל ההגבלות צריכות להיקבע על-ידי צוותי מקצועי ולא בידי הפוליטיקאים שנגדם מופנית המחאה. נתמוך גם במתן סמכויות אכיפה למשטרה כלפי מפגינים שיפרו את ההנחיות, אבל במדינה דמוקרטית לא מונעים מאזרחים את הזכות להפגין".

שר החוץ גבי אשכנזי הציע להקים צוות בין-משרדי מקצועי בהשתתפות נציגי משרד הבריאות, המשפטים והמשטרה שיגבש מתווה מוסדר שיאפשר הפגנות תחת מגבלות משרד הבריאות ועם יכולות אכיפה על ידי המשטרה. "כמו שהחלטנו שיש מגבלות אחרות על חנויות ותפילות, אז ברור שאי אפשר לאפשר הפגנות ולאסור תפילות ולהפך. צריך למצוא את המתווה הנכון לפי גורמי המקצוע. מה שקובע זה בריאות הציבור", אמר אשכנזי.

ב'חדשות 13' דווח כי לאור עמדת אנשי המקצוע במשרד הבריאות בנוגע להפגנות, והיות שהמתווה שגיבש משרד המשפטים ביום שישי לא הצליח, מגבשים עכשיו במשרדי הממשלה תקנות חדשות להגבלת ההפגנות. ככל הנראה התקנות יגדילו את כוח האכיפה של המשטרה, לדוגמה אם יראו שלא שומרים על ההנחיות הנדרשות – המשטרה תוכל לפזר את ההפגנות וכדומה.

התקנות לא יאסרו הפגנות באופן מוחלט (דבר שחוק הקורונה אוסר), אלא רק יגבילו אותן באופן משמעותי. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לא מתנגד להטלת מגבלות מסוימות בהפגנות, ואחת האפשרויות שנבחנות היא לאפשר הפגנות בהתאם לפרופורציה שתיקבע בין גודל השטח התחום להפגנה לבין מספר המפגינים באותו שטח.

דרעי איים: "לא אוכל להישאר בממשלה שתסגור בתי כנסת ותשאיר הפגנות"

דבריו של נתניהו קיבלו חיזוק מפתיע מחבר הכנסת עפר שלח מיש עתיד, שקרא היום לעצירת ההפגנות עד לסוף הסגר. לדבריו, "מי שהמטרה יקרה לליבו צריך להגיד עכשיו: עוצרים עד סוף הסגר, ממשיכים בדרכים אחרות. אין דבר יותר צודק ממחאה נגד ראש ממשלה מושחת וכושל – ואין דבר מוצדק יותר מעצירת ההפגנות ההמוניות נגדו ברגע הקריטי הזה".

מהדגלים השחורים נמסר בהתייחס לדברי נתניהו: "מחרב המדינה נתניהו הוא הסיבה שעם ישראל נמצא בסגר, הוא עסוק בטיסות פאר ובניהול משפטו ולא בקורונה. זהו צו 8 לכל מי שרוצה להציל את המדינה – להגיע בחמישי ושבת הקרובים לגשרים, לצמתים ולשיירות כדי להיאבק בנאשם שמחרב את המדינה".

בתוך כך, ב'חדשות 12' דווח כי חברי ועדת החוקה מהליכוד מתכוונים להצביע נגד התקנות החדשות שיאשר קבינט הקורונה אם לא יופסקו ההפגנות במתכונת הנוכחית. חברי הכנסת שלמה קרעי, אסנת מארק ואריאל קלנר דורשים השוואת תנאים מוחלטת לבתי הכנסת ודורשים שמתווה בתי הכנסת יחול גם על הפגנות.

חברי הכנסת מהליכוד הדגישו כי יתנגדו לתקנות החדשות שתביא הממשלה עד שיושג "שוויון בכללים ובאכיפה על התקהלויות בכל המרחב הציבורי, כולל הפגנות". "לא ניתן יותר יד להפקרות הזו בחסות כחול לבן ומנדלבליט", אמר ח"כ קרעי. "נדרוש מחר בוועדת החוקה כי התקנות יהיו שוויוניות לגבי כל ההתקהלויות. דין הפגנות כדין תפילות, פיקוח נפש דוחה הכל".

ח"כ מארק הוסיפה: "לא נצביע על הגבלת חופש התנועה של אזרחי ישראל בשעה שזכות ההפגנה מתעלה ומתקדשת מעל לכל זכות דמוקרטית אחרת. אם בשם השמירה על חיי אדם מגבילים את חופש התנועה, העיסוק והפולחן – גם את חופש ההפגנה יש להגביל. כל עוד ההשתוללות בבלפור נמשכת, אמון הציבור בתקנות הולך ונרמס".

ח"כ קלנר הצטרף לדרישה לעצור את ההפגנות עד סוף הסגר: "דין אחד לכל ההתקהלויות. האנרכיזם וההפקרות של הפריווילגים משמאל גרמו לאובדן האמון הציבורי ולעליה בתחלואה. לא מוכן לתת יד למתן פריבילגיות לחבורת המפונקים המופקרת בשעה שכל העם נדרש לשאת בעול הכבד".

גמזו לקבינט: סגירת בתי הכנסת, אכיפה נגד המקוואות וביטול שוק ד' מינים

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אתם שמים לב שאיכפת לו רק מעצמו ולא מהציבור שנאנק מהסגר המבולבל…

סוף סוף לא מפחד להגיד את האמת

תראה איך שיש אנשים מהשמאל שעכשיו מוכנים להפסיק ההפגנות,
העיקר שלא תאפשר לדתיים להתפלל בציבור ביום כיפור.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture