Sassoni/FLASH90

גנץ: "יוצגו מתווים מצומצמים לתפילות והפגנות – הדרישה להתפלל צודקת"

רה"מ החליפי לקראת ישיבת הקבינט: "במדינה דמוקרטית הזכות להפגין היא קדושה. דרישתם של המבקשים להתפלל כפי שנהג העם היהודי במשך אלפי שנים קדושה". השרה ינקלביץ': "למפגינים ולמתפללים אין חסינות מהדבקות". קשיים בגיבוש מתווה ההפגנות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש הממשלה החליפי ויו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס הבוקר (רביעי) למתווה המתגבש להגבלת התפילות ולהבדיל ההפגנות: "במדינה דמוקרטית הזכות להפגין ולמחות היא קדושה. דרישתם של המבקשים להתפלל כפי שנהג העם היהודי במשך אלפי שנים קדושה וצודקת אף היא. גם דרישתם של המבקשים להתפרנס בכבוד, לשוב למעגל העבודה ולדאוג לילדהם היא אמיתית וצודקת".

"אך לא פחות חשובה, ובוודאי ברגעי חירום לאומיים היא הזכות לבריאות ולביטחון. בין כל הזכויות הללו נצטרך לאזן. היום יוצגו בקבינט הקורונה מתווים מצומצמים לתפילות והפגנות על ידי גורמי המקצוע במשטרה, במשרד הבריאות ובייעוץ המשפטי לממשלה. אנחנו נגבה את החלטתם, ננהג באחריות וברגישות בכדי לשמור על חיי האזרחים ובריאותם".

"אלו לא ימים רגילים ואני בטוח שכולם יקבלו זאת בהבנה. נמשיך גם לדון בכל הנושאים החשובים שעל הפרק, כדי שאף אחד לא ישאר מאחור. יחד, מאוחדים, תוך ערבות הדדית וסולידריות חברתית נעבור את התקופה המאתגרת הזאת, כפי שהעם הזה הוכיח פעמים רבות בעבר", אמר גנץ. שר הביטחון קיים במהלך שעות הלילה התייעצויות עם שרים ומומחים בנושא הקורונה, וימריא בשעות הקרובות בחזרה לישראל מביקורו בארה"ב.

השרה עומר ינקלביץ' מ'כחול לבן' כתבה הבוקר בטוויטר: "עם 6,700(!) נדבקים ביממה, הגיע הזמן לומר די לדמגוגיה! למפגינים בדיוק כמו למתפללים – אין שום חסינות מהדבקות. אותם כללים בריאותיים חייבים לחול על כולם. להחריג קבוצה אחת לעשות כרצונה- פירושו לתת לגיטימציה לכולם להתנהל באנרכיה. בנפשנו הדבר".

דרעי דורש: "בתי הכנסת חייבים להיות פתוחים במתכונת מצומצמת ביום הכיפורים"

שר המדע והטכנולוגיה, יזהר שי, אמר מוקדם יותר כי "אף אחד בכחול לבן לא חולק על הצורך לייצר מתווה בריאותי לקיום ההפגנות. נתמוך בכל מה שאנשי המקצוע יגידו, אבל לא פחות מזה". השרה אורית פרקש הכהן מצידה אמרה כי "לדרג הפוליטי אסור לקבוע את כללי המגבלות בתקופת הסגר, מדובר בניגוד עניינים".

דיון הקבינט אתמול הסתיים לאחר שהתקבלה הצעתו של שר החוץ גבי אשכנזי להקים צוות בין משרדי מקצועי של משרד הבריאות, משרד המשפטים והמשטרה, שיבחן הקמת מתווה מוסדר שיאפשר הפגנות, תפילות והתקהלויות תחת מגבלות משרד הבריאות ועם יכולת אכיפה על ידי המשטרה. המלצת הצוות תובא בפני הקבינט שיתכנס היום.

בשעה זו מתקיים דיון מקדים לישיבת הקבינט בנושא מתווה הפגנות ותפילות שיוצג בקבינט. בדיון משתתפים שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר החוץ גבי אשכנזי, שר המשפטים אבי ניסנקורן, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, שר המדע יזהר שי, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו, מ"מ מפכ"ל משטרה מוטי כהן ומנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי.

ב'חדשות 12' דווח כי הקושי כרגע מתרכז באיסור הגעה של מפגינים להפגנות, זאת משום שמדובר זכות שאי אפשר להחיל עליה מגבלת תנועה. לכן הדיונים עכשיו מתרכזים בניסיון להסכים על מרחק מוסכם בין המפגינים – שיחול גם על בתי הכנסת. אחד הפתרונות המוצעים: קביעת מרחק מקסימלי בין מתפללים למפגינים.

מסר לנתניהו: אם יופר סיכום התפילות – ועדת החוקה לא תאשר את ההגבלות

ראש האופוזיציה יאיר לפיד פרסם בפוסט בנושא הפגנות ותפילות ואמר כי "אז עכשיו יש דיון שנקודת המוצא שלו היא "ההפגנות מול בתי הכנסת", למרות שזה פשוט לא אותו דבר ומה זה קשור בכלל? זה כמו לקיים דיון על "חופי הים מול בתי הספר", או על "פארקים מול מעליות". שניהם חשובים, אבל הם פשוט לא דומים. נתניהו מחבר אותם רק כי זה משרת אותו שדתיים וחילונים ישנאו אחד את השני. הוא הרי מטפח את השנאה הזו לא מאתמול. אז אנחנו שוכחים שכל הנושא לא קשור בכלל לדתיים וחילונים, אלא להבדל בין מקומות פתוחים למקומות סגורים".

"אנשים יכולים להפגין במקומות פתוחים כל עוד הם נוהגים באחריות, לובשים מסיכות, שומרים על ריחוק חברתי. אנשים גם יכולים להתפלל בחגים במקומות פתוחים לפי אותם כללים (זה אפילו יהיה יפה, להוציא פעם אחת את תפילת התשובה אל מתחת לכיפת השמיים). מדובר באחריות אישית, שהיא הדבר היחיד שיכול להציל אותנו מהמגיפה הזו. במקרה או לא, אחריות אישית היא גם הדבר היחיד שנתניהו לא יצליח לזהות אותו אפילו אם ידביקו לו אותו על המצח", דברי לפיד.

חה"כ ד"ר שלמה קרעי, הליכוד, על הסכמת גנץ וחלק משרי כחול לבן להגבלת ההפגנות: "רק אחרי אולטימטום של רה"מ, שרי הליכוד וחברי הליכוד בוועדת חוקה, נזכרו פקידי כחול לבן להסכים לשים את בריאות הציבור מעל הפופוליזם הטהרני שלהם. טוב מאוחר מלא כלום, אבל אל תייפו את זה בכסות עניינית שמעולם לא היתה לכם. ואני מזכיר: ללא קו אחיד בכל המרחב הציבורי, לא נאפשר לתקנות לעבור".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בשביל לצמצם תפילות הם מוכנים אפילו לצמצם הפגנות…
עושים הכל כדי להרוס לחרדים

אח, כל כך נעים לשמוע את אוהב-השלום המפורסם יאיר לפיד. הרי מובן מאליו שהוא, בניגוד לראש הממשלה המושחת, איננו מנסה, חלילה וחס, להרבות שנאה בין חילונים לחרדים למטרות פוליטיות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture