צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

לקראת הליך חקיקה בזק: החלו הדיונים בכנסת לאישור תקנות הסגר למחר

ועדת הכנסת התכנסה כדי לאשר הליך חקיקה מזורז ומתן אישור מיוחד לפתוח את המליאה. לאחר מכן תכונס ועדת החוקה. לפי ההצעה, הממשלה תוכל להכריז על "מצב חירום מיוחד" למשך 7 ימים. ח"כ שקד מנסה לגייס רוב בוועדת החוקה נגד הסגר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ועדת הכנסת דנה היום (חמישי) באישור השינויים שנוספו לאחר שהממשלה החליטה להטיל סגר כללי והגבלות על ההפגנות במרחב הציבורי. ועדת הכנסת, בראשות ח"כ איתן גינזבורג, התכנסה כדי לאשר פטור מחובת הנחה להצעת חוק הקורונה הגדול, בו תידרש לשינויים, זאת כדי לאפשר את המגבלות על ההפגנות. בתוך כך, אישרה הוועדה את קידום ההצעה בהליך מזורז לאישור המליאה בקריאה ראשונה.

ההצעה כוללת בעיקר הגבלות על הפגנות במרחב הציבורי במצב שבו יוטל סגר מלא. כשאם הצעת החוק תאושר, יוכרז אוטומטית על "מצב חירום מיוחד" למשך שבעה ימים. לפי ההצעה, ניתן יהיה להפגין בסגר בקבוצות של עד 20 איש ולא רחוק מ-1,000 מטר מהבית. הצעת החוק תאפשר גם שינויים נוספים שקשורים בעבודה של גורמים חיוניים, הפעלת תחבורה ציבורית ועוד.

הסגר הכללי לשבועיים ייכנס לתוקף מחר ב-14:00 – אלו העסקים המוחרגים
אושר בממשלה: סגר מלא לכשבועיים ממחר – תפילות בחוץ, בי"כ יוחרגו ביו"כ – המסמך המלא

סגנית היועמ"ש במשרד רוה"מ עו"ד יעל כהן נימקה את הבקשה ואמרה כי התיקון לחוק נדרש עקב העלייה התלולה בתחלואה. הממשלה מבקשת להוסיף סמכות להכרזה על סגר במגבלות רחבות, מנגנון הכרזה על מצב חירום מיוחד. החוק הנוכחי לא מאפשר הגבלת נסיעה להפגנה. הצעת החוק הינה רובד נוסף מעבר לתקנות שכבר הועברו לוועדת חוקה ולתקנות נוספות שיועברו בהמשך היום.

ח"כ יואב סגלוביץ' (יש עתיד-תל"ם) שאל אל עו"ד כהן, האם יש בידי הממשלה חוות דעת אפידמיולוגית מקצועית רפואית שניתנה לממשלה ע"י משרד הבריאות, חו"ד שקובעת שאסור להפגין אבל ניתן להתפלל בתוך בתי כנסת. למה לא מתירים הפגנות בתוך רכב סגור? שאל סגלוביץ'.

ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) שאל, למה בתפילה אין אבחנה דומה להפגנה בה ניתן להפגין במספר קפסולות של 20 איש לעומת בית כנסת בו ניתן להתפלל מקסימום 20 איש. עו"ד יעל כהן השיבה, "זה קשור לעוצמה של זכויות הייסוד. בנוסף, תפילה ניתן לקיים בהשתתפות של 10 אנשים ואילו בהפגנה זה פחות מעשי".

ח"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד-תל"ם) קבע שהמחלה היא שמנסים להראות שהמחלה מופצת בהפגנה. המחלה היא כישלון הממשלה בטיפול בנגיף. זו הצעת חוק שנועדה למנוע הפגנות. נתניהו אמר בעבר, שאסור להפסיק את ההפגנות, וזה מה שהוא מבקש לעשות כעת. אם הוא היה פועל במנהיגות נכונה, המפגינים לא היו מפגינים. החוק מוכיח את חולשת הממשלה וכישלונה.

ח"כ אוסנת מארק (הליכוד) הגיבה לדברי טופורובסקי, במקום שתצא מפה קריאה לציית להנחיות, שומעים פה בדיוק להיפך. תוכלו להמשיך ולהפגין כמה שתרצו כי נתניהו לא הולך לאף מקום. בשואה יהודים התפללו במחתרת. קחו אחריות על בריאות הציבור ותותרו על הפגנות לשבועיים.

ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) אמר בסרקזם, חשבתי שחברי יש עתיד יבואו ויגידו חטאנו עוינו פשענו שגרמנו למצב הקשה אליו הגענו. לדבריו, היועמ"ש מנדלבליט ושר המשפטים ניסנקורן, מנסים לסרס את סמכויות ראש הממשלה.

ח"כ אוסמה סעדי (הרשימה המשותפת) אמר, מי ששומע את דבריו של ח"כ קרעי, מבין מי אשם. לטענתו, אם המפגינים הפרו את החוק, זה כישלון המשטרה ושל השר לביטחון פנים. אמון הציבור נפגע כתוצאה מכך שהממשלה מחליפה את ההנחיות כל שבוע. לגוף ההצעה אמר סעדי, כי זו הצעה שדגל שחור מתנוסס מעליה, ונועדה רק למנוע את ההפגנה בבלפור.

ח"כ עוזי דיין (הליכוד) אמר, "אני לא זוכר שנה בה לא השתתפתי בתפילה בבית הכנסת ביום כיפור. השנה אני יישאר בבית. אם הציבור יקפיד על מסכות ומרחק, לא היינו מגיעים למצב הזה. אמון הציבור במלחמת יו"כ היה נמוך יותר מהיום. אז היה מחדל קיומי, אולם חשבנו שאנחנו נלחמים על הבית ועל הסולידריות. בזמן המלחמה אמרנו שכעת נילחם, ואח"כ נבוא חשבון עם ההנהגה. וכך היה. אני מציע שגם היום ננהג כך". לדבריו, "האיום הנוכחי הוא על הלכידות החברתית של העם".

"בלי מהלך חריף נהיה איטליה – אין סיכוי לסגור הרמטי את החסידויות ביום כיפור": כל ההדלפות מהדיון

גמזו: "המלצתי לקבינט לא לסגור את המדינה – הוחלט אחרת ואני מכבד"

לאחר מכן תכונס ועדת החוקה ולבסוף צפויה מליאת הכנסת לאשר את החקיקה. ב'ווינט' דווח כי ח"כ איילת שקד מימינה, החברה בוועדת החוקה, מנסה לגייס רוב בוועדה נגד ההחלטה. ח"כ שקד שוחחה בשעות הבוקר עם שרים וחברי כנסת בליכוד ובכחול לבן שמחזיקים בדעה שלפיה סגר הרמטי על המשק ימוטט את הכלכלה.

"המטרה היא לייצר רוב בוועדה נגד ההחלטה. לא ניתן לסגור את המדינה", אמרה. ח"כ שקד הוסיפה: "ההחלטה לסגור את המשק לחלוטין היא שערורייתית ולא ניתן לה לעבור. שרים בליכוד ובכחול לבן מבקשים שזה ישונה בכנסת. הם מבינים שזה אסון. נילחם בוועדת חוקה להשאיר לב פועם, כפי שדרש שר האוצר".

החוק שיאושר ב-3 קריאות בהליך בזק:

התקנות שיאושרו בוועדת חוקה:

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture