צילום: יוסי זמיר / פלאש 90

שירות התעסוקה: מספר המובטלים בישראל עבר את ה-900 אלף

מאז אתמול ועד היום בבוקר נוספו 14,723 מבקשי עבודה, מיום לפני ר"ה נרשמו 178,020 מובטלים, מתוכם, 162,858 עקב יציאה לחל"ת. כיום רשומים בשירות התעסוקה 909,460 איש. 132,962 מבקשי עבודה שנרשמו מ-17.9 זה רישום שני או יותר, 75% מהנרשמים בגל הנוכחי

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בשירות התעסוקה מעדכנים כי מהדיווח האחרון אתמול ועד הבוקר (רביעי) בשעה 7:00, נרשמו 14,723 דורשי עבודה חדשים. מאז 17.9.2020, יום לפני ערב ראש השנה וכניסת ההגבלות, נרשמו בשירות התעסוקה 178,020 דורשי עבודה – מהם 162,858 עקב יציאה לחל"ת ו-15,162 מסיבות אחרות.

מבין דורשי העבודה שנרשמו מאז 17.9.2020, עבור 132,962 זהו רישום שני או יותר מאז תחילת משבר הקורונה בחודש מרס (כ-75% מהנרשמים בגל הזה). כיום רשומים בשירות התעסוקה 909,460 דורשי עבודה, מהם 572,908 בחל"ת.

אמש (שלישי) אושרה במליאה הצעה הקובעת את הגדלת מימון ההוצאות הדרושות לצורך הרחבת התוכנית הכלכלית, שאושרה במליאה מוקדם יותר. ההצעה קובעת את הרחבת מסגרת ההוצאה לשנת 2020 לצורך הרחבת סכומי הרכיבים הנוגעים ל: בריאות, רווחה, סדר ציבורי, ביטחון הפנים ומתן מענה לצורכי משרדי הממשלה, לשיפוי המוסד לביטוח לאומי, מענק וסיוע לעסקים ולעצמאים.

לצרכים בריאותיים במשרדי הממשלה הוקצו 100 מיליון ₪, לביטוח לאומי הוקצו – 1.6 מיליארד ₪, עבור תחזית לגידול באבטלה, מענקים, שימור עובדים, והגדלת הוצאות קבועות הוקצו 800 מיליון ₪. – סה"כ 2.5 מיליארד ₪.

יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד פתח את הדיון ואמר: "אני באתי הנה כדי לברר אם עדיין מותר לי לדבר במליאה, כי זה השלב הבא שיגידו לנו שבגלל הקורונה. אם אוסרים היום על ההפגנה במכוניות ועל הפגנות באוויר הפתוח שזה הרבה פחות מסוכן מאשר בחלל סגור, למה שלא יגידו לי שאסור לי לעמוד פה ולדבר בשמה של האופוזיציה? אני חושב שיש משהו לא בסדר עם הממשלה הזו אז אני חשוב לי לבוא לפה ולנצל כל הזדמנות לדבר במליאה כל עוד אתם מרשים לי, כל עוד הממשלה הזאת מתירה לנו לעמוד פה ולהגיד שזו ממשלה איומה שנכשלה בטיפול בקורונה. אני שואל את חבריי בכחול לבן תסבירו לי מה יקרה לכם אם תיכנסו היום למליאה ופשוט תגידו לא? תגידו לנתניהו מצטערים, לא מוכנים. לא בשביל זה הלכנו לפוליטיקה, לא בשביל זה אנחנו פה, זה מנוגד לכל ההסכמים שחתמנו עליהם"

ח"כ בצלאל סמוטריץ': "אני מוטרד מאוד ביומיים האחרונים ולאו דווקא מהקורונה. הקורונה היא אתגר גדול מאוד, אתגר בריאותי, אתגר כלכלי אתגר חברתי, אבל מדינת ישראל עם ישראל ידע אתגרים גדולים קשים ומורכבים מאלה וצלח אותם בשלום בזכות הלכידות החברתית. במשבר הזה אנחנו לא רואים את הלכידות החברתית הזו וזה הדבר שמטריד ומפחיד הרבה יותר. אז בואו לא נאשים אחד את השני. ניקח כל אחד אחריות על עצמו ועל המחנה שלו. נמשיך לחלוק ולהתווכח אבל בכבוד ובאהבה כי יש לנו עם אחד ומדינה אחד."

ח"כ אחמד טיבי: "לא נורא שיש הפגנות בכל משטר, לא צריך להיכנס לבונקר בגלל ההפגנות בבלפור. לא יקרה כלום אנשים יפגינו אבל תוך כדי שמירה על ההוראות ,גם בתפילות גם בהפגנות ובכל התקהלות. לא צריך לעשות התקהלויות שיש בהם הפרה של ההוראות, אבל אין למנוע מאנשים למחות באמצעות הכלי הדמוקרטי ביותר נגד המשטר – ההפגנה."

ח"כ מתן כהנא: "ניסנקורן חייב הפגנות לבייס שלו, ולנתניהו נמאס מההפגנות. אז מה עושים? עושים חוק, איזה חוק? הפגנות רק בסגר מלא. מה קורה מיד אחרי זה? הפתעה, סגר מלא. למרות שגורמי המקצוע אמרו במפורש שאין בכך צורך ואפילו לגמזו הייתה בחילה מההחלטה הזו. אז אני שואל אתכם ממשלה, אתם השתגעתם לגמרי? עד לאן תגררו אותנו עם הטרלול הזה של המריבות ביניכם? תנתקו את הכלכלה מההפגנות, תנו לאזרחים להתפרנס תחשבו קצת על העם."

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture