Olivier Fitoussi/Flash90

גמז ממליץ להגדיל את הקנסות: אלף ש"ח על מסכה, 50 אלף למקיימי אירועים

המצגת של גמזו לקבינט: 2313 חולים בישיבות. שיעור הנדבקים במגזר הכללי עומד על כ-12%, במגזר החרדי - 28.6%. בשבוע הבא יתוספו 750 מיטות בבתי החולים. משרד הבריאות ממליץ: הקלות בסגר - כששיעור החיוביים ירד ל-5% • כל הפרטים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

קבינט הקורונה מתכנס היום (רביעי) לדיון שעיקרו יעסוק במוכנות מערכת הבריאות לטיפול ב-1,500 חולים קשים ובאסטרטגיית היציאה מהסגר. בדיון יציע הפרויקטור פרופ' רוני גמזו להחמיר את הקנסות למפרי ההנחיות – ובין היתר להטיל קנס של 1,000 שקלים למי שלא יעטה מסכה, ו-50 אלף שקלים למי שיקיים אירוע רב משתתפים.

לפי ההצעה, פתיחת בתי עסק, מקומות ציבוריים ועסקיים שפתיחתם נאסרה בתקנות, תגרור קנס של 10,000 שקלים במקום 5,000 היום. לעומת זאת, קיום אירועים מרובי משתתפים אסורים לרבות מסיבות, כנסים וטקסים יגרור קנס של 50 אלף שקלים לעומת 5,000 היום, פי עשרה. עוד מציע גמזו להגדיל פי 10 את הקנס על פתיחת מוסד חינוכי או פנימייתי שפתיחתו נאסרה ל-50 אלף שקלים. הפרת חובת בידוד אישית תעמוד לפי ההצעה על 10 אלף שקלים לעומת 5,000 היום, והקנס על אי עטיית מסכה יעמוד על 1,000 שקלים לעומת 500 היום.

המגזר החרדי נכתב: ישיבה גדולה (גבוהה) – כולם מסגרות פנימייה, כ-70% חסידים וליטאים ו-30% ספרדים, כ-756 ישיבות, סה"כ כ-50 אלף תלמידים. מתווה הישיבות – סך הכל 169 ישיבות במתווה עם כ-32 אלף תלמידים, מתוכם 2313 חולים פעילים אשר נמצאים בישיבות המשך (מלוניות קורונה) בהן יש 4130 מקומות. ישיבות שלא במתווה – 361 ישיבות עם כ-15 אלף תלמידים, מספר חולים אינו ידוע, חלקם בבידוד בישיבות וחלקם התפזרו בקהילה.

בנושא הסברה נכתב במצגת של גמזו כי יש לפעול להסברה ייעודית לאוכלוסייה החרדית – באמצעות פשקווילים, עיתונות חרדית, רכבי כריזה, הודעות IVR ,קווי נייעס ועלוני שבת, עיתון לנשים חרדיות.

כמו כן, לפי אחת המצגות של פרופ' גמזו, כמות הבדיקות שתוכל לבצע מערכת הבריאות עד ל-1 בנובמבר תהיה 80 אלף ביממה, ולא 100 אלף כפי שהיה הצפי הראשוני. עם זאת, עדיין מדובר בשיעור בדיקות גבוה ביחס לעולם.

לפי התחזיות שהוצגו בקבינט, עד ל-6 באוקטובר יהיו בישראל בתרחיש החמור 1,090 חולים קשים – ובתרחיש הקל ביותר 826. לאור העלייה הצפויה בחולים הקשים, פרופ' גמזו מציג בקבינט תכנית להוספת 1,500 מיטות נוספות בבתי החולים השונים לצורך טיפול בחולי הקורונה.

עוד הציג ממונה הקורונה נתונים על שיעור התחלואה לפיהם אחוז החיוביים לנגיף במגזר החרדי עומד על 28.6%, לעומת 11.9% באוכלוסייה הכללית. פרופסור גמזו ציין שעד ל-5 באוקטובר יתווספו 750 מיטות בבתי החולים, ועד ל-15 באוקטובר תתווסף כמות זהה של מיטות. לפי התחזית של מכון ויצמן, שהוצגה לחברי הקבינט, כ-1,000 חולים חדשים במצב קשה יתווספו בעוד שבוע.

משרד הבריאות ממליץ להתחיל בהקלות על מגבלות הסגר רק כשאחוז החולים המאומתים שיאובחנו מדי יום ירד ל-5% – כך עולה ממצגת של המשרד, שעולה לדיון בישיבת קבינט הקורונה שהתכנס הערב (רביעי). שיעור החולים המאומתים מבין הנבדקים ביממה החולפת עומד על 15%. תנאים נוספים להקלה במגבלות כוללים ירידה של מקדם ההדבקה מ-1 כיום ל-0.9-0.8, וירידה במספר החולים במצב קשה.

שרי קבינט הקורונה ביקשו מיו"ר פרוייקט אבות ואימהות, הפרופסור נמרוד מיימון, להשתתף בדיון כדי לדון בפרוייקט ובמצבם של הקשישים. זאת ברקע נתונים שהגיעו למערכת כאן חדשות, לפיהם חל זינוק במספר הקשישים שחלו בקורונה בבתי האבות. כ-200 קשישים במוסדות שונים התגלו כחולי קורונה במסגרת פרוייקט אבות ואימהות, ומבדיקות עולה כי מקור ההדבקה הוא 200 עובדים שנדבקו בעצמם ובאו במגע עם הדיירים.

המצגת של גמזו:

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture