Yonatan Sindel/Flash90

גנץ: "קורא לציבור החרדי ומנהיגיו – ונשמרתם לנפשותיכם; אין מה לעשות"

רה"מ החליפי התייחס להגבלת התפילות: "מכבד אנשים שהיו רוצים להתפלל ועכשיו מונעים מהם את מה שהם היו רוצים להתקהל בהיקפים גדולים". על הגבלת ההפגנות: "לא מתנצל, כרגע צריך להגביל הפגנות". על העימות בקבינט: "בסדר שיש חילוקי דעות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

יו"ר כחול לבן וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, התייחס הבוקר (חמישי) לביקורת שנשמעה כלפי סיעתו סביב אישור החוק להגבלת הפגנות, ואמר: "אני לא מתנצל בפני אף אחד, כרגע צריך להגביל הפגנות". בריאיון ל'כאן רשת ב' הדגיש גנץ כי הוא לא מזלזל בזכות ההפגנה, אך הוסיף: "אני שנתיים תחת התקפות ומקבל את זה באהבה. מדובר באנשים נהדרים שנאבקים על מה שהם מאמינים, אני רק מרים דגל ואומר זה יחזור – כרגע צריך שיהוי בעניין הזה".

גנץ הוסיף בראיון לירון דקל וחיים לוינסון כי "תמיד אפשר לחשוד בנימוקים פוליטיים, לצערי יש ציבור שלא מאמין לנתניהו, ויש להם סיבות, ולכן יש פחות אמון. אבל בכל זאת, חברים, יש יותר מ-8,000 נדבקים ביום. לא מנענו הפגנות – הגבלנו אותן לנוכח הסיטואציה".

"אני מקווה שהזמן לא יארך ויהיה אפשר לחזור ולהפגין כרגיל אני לא אוהב לראות רחבת הפגנות ריקה, כמו שאני לא אוהב לראות את רחבת הכותל ריקה. נעקוב אחרי המצב הזה וברגע שנצא מהסגר נוכל לחדש את היכולת להפגין – וזה יהיה מסויג להנחיות של הדרג הרפואי".

על מגבלת התפילות, אמר: "אני מכבד גם אנשים שהיו רוצים להתפלל ואנחנו עכשיו מונעים מהם את מה שהם היו רוצים להתקהל בהיקפים גדולים – מציע לכולנו לשמור על הכללים, אני חוזר וקורא למפגינים מצד אחד ולציבור החרדי ומנהיגיו – תבינו 'ושמרתם לנפשותיכם מאוד'. זה לא יהיה סוכות רגיל – אין מה לעשות".

על השר יזהר שי שהתכוון להתפטר במחאה על החלטות הממשלה בעניין הסגר אך לאחר שנפגש עם גנץ חזר בו, אמר: "אני בניגוד אליו לא מתנצל. מאוד כואב לי – אבל אני מאמין שכרגע זה מה שצריך לעשות. יש אנשים שחושבים אחרת וזה לגמרי לגיטימי".

על המתקפות של יעלון, אמר: "יש לי הערכה באופן אישי לבוגי יעלון, אבל אני עושה את כל מה שאני מאמין שטוב למדינת ישראל – וכל עוד זה מה שאני יכול לעשות אני אמשיך לעשות את זה".

שר הביטחון התייחס לעימות אמש עם רה"מ במהלך ישיבת קבינט הקורונה: "ראש הממשלה חשב שצריך להדק את הסגר ואני לא – וזה בסדר שיש חילוקי דעות, אין בעיה עם זה. בואו נשים את הפוליטיקה בצד, יצאנו מהסגר הקודם רחב מדי, מהר מדי, ללא בקרה מספקת – וטוב שכרגע אנחנו מפעילים אסטרטגיה של בלימה".

על תוכנית הרמזור של גמזו שלא אומצה, הסביר: "הניסיון שלנו להימנע מסגר הוא אותנטי – אבל עכשיו המחלה מתפרצת, ולא רק פה. ולכן היינו צריכים לעשות את הצעד הזה – וזה מה שעשינו. שיטת הרמזור היא מודל נכון וגמזו סידר אותה בצורה טובה. הרמזור יכול לעבוד בהיקפי תחלואה יותר נמוכים. למרות שהתוכנית אושרה עבר זמן בין כל האישורים והיקף התחלואה עלה, ולכן הרמזור לא היה רלוונטי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture