צילום: דוברות המשטרה

אוכפים הנחיות: בשבוע האחרון חולקו 22,981 דו"חות בגין הפרת הנחיות

מבצע 'אחריות מנצחת' לאכיפת הנחיות הקורונה נמשך. אמש, נחקר באזהרה עובד חברה המספקת למשרד הבריאות בנושא קורונה על פי החשד, הוא קיבל לכאורה טובות הנאה וכסף ממבודדים שביקשו ששמם יוסר מרשימות הבידוד. בנוסף המשטרה עצרה אמש בירכא מפר בידוד • צפו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

במשטרת ישראל מעדכנים על המשך מבצע "אחריות מנצחת", במסגרתו אוכפים הכוחות בשטח את הנחיות הסגר. על פי ההודעה: "משטרת ישראל ממשיכה בפעילות אכיפה ופיקוח ברחבי הארץ בדגש על הגבלות התנועה, ההתקהלות והמסחר וכן בנוגע לחובת הבידוד וחובת עטית מסיכות במרחב הציבורי. בשבוע האחרון ניתנו ע"י השוטרים 22,981 דו"חות בגין ההפרות השונות (3,482 ביממה החולפת, ו-259,049 מאז תחילת האכיפה). מרבית הדו"חות (14,894) ניתנו בגין יציאה ממקום המגורים לפעולה או למטרה שאינה מותרת".

בנוגע לאיסור על הפעלת בתי עסק: "בשבוע האחרון (24-30.09.2020) בוקרו בתי עסק רבים ברחבי הארץ, הן באופן יזום והן בעקבות דיווח על חשד להפרות. במרבית המקומות יושמו ההנחיות במלואן. בעקבות הפרות שזוהו ע"י השוטרים, ביצעה המשטרה 33 שימועים לבתי עסק שהפרו את התקנות, זאת לצד מתן אזהרות ודו"חות שניתנו בעת האכיפה. 9 בתי עסק נסגרו בתום שימועים אלו. בנוסף נרשמו בשבוע האחרון 322 דו"חות לבעלי עסקים בגין הפעלת מקום ציבורי או עסקי בניגוד לתקנות וכן 52 דו"חות למפעיל מקום הכנסה או מתן שירות למי שאינו חובש מסיכה.

בנוסף, מעדכנים במשטרה על הפעילות מול ההתקהלויות האסורות: "בשבוע האחרון פוזרו התקהלויות אסורות בבתי עסק, מוסדות, בתי תפילה ובמרחב הציבורי בהתאם לתקנות ובכל רחבי הארץ. התקהלויות המוניות עלולות לייצר הדבקה המונית, ובמקרים המתאימים בוצעה אכיפה בגין סירוב לפיזור התקהלות אסורה. כמו כן ניתנו 409 דו"חות בגין שהייה במקום ובבית עסק שפעילותם נאסרה או שהייה בחוף הים בניגוד לתקנות, מתוכם 56 ביממה החולפת".

המשטרה ממשיכה גם במאמצים למניעת הפרות בידוד: "בשבוע האחרון נבדקו ע"י המשטרה 2,231 חולים מאומתים המאושפזים בביתם וכן 5,736 חייבי בידוד. בסה"כ נרשמו 360 דו"חות בגין הפרות חובת בידוד מתוכם 70 ביממה החולפת. מאז תחילתה של האכיפה לפני כחצי שנה, בוצעו ע"י כוחות השיטור מאות אלפי בדיקות וביקורים של חולים מאומתים וחייבי בידוד ברחבי הארץ".

אמש (שלישי) נעצר בשעות הערב חשוד לחקירה באזהרה בחשד למעורבות בעבירות של קבלת שוחד ומעשה העלול להפיץ מחלה. החשוד הנו עובד חברה המספקת שירותים למוקד הערעורים של משרד הבריאות בנושא קורונה שהועסק באחד המוקדים המקבל דיווחים ממבודדים המבקשים לערער על עובדת היותם בבידוד בעקבות חשיפה לחולה מאומת. על פי החשד, החשוד קיבל לכאורה טובות הנאה כסף ממבודדים שביקשו ששמם יוסר מרשימת הבידוד של משרד הבריאות על מנת שיוכלו לצאת לשגרת יומם. החשוד יובא היום לבימ"ש, שם המשטרה תבקש להאריך את מעצרו.

על חובת עטיית מסיכות: "בשבוע האחרון ניתנו ע"י שוטרי משטרת ישראל ברחבי הארץ 6,689 דו"חות בגין אי עטית מסיכה במרחב הציבורי. אתמול ניתנו בהקשר זה 1,288 דו"חות, ובנוסף עוד 7 דו"חות למפעיל מקום/נותן שירות למי שאינו חובש מסיכה. כמו כן, מאז תחילת המאבק בנגיף ועד כה, חילקה המשטרה מאות אלפי מסיכות לאזרחים במסגרת פעילות הסברה המבוצעת לצד פעילות אכיפה בכל רחבי הארץ, בדגש על מקומות סגורים והומי קהל במרחב הציבורי".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture