המלחמה בקורונה: צה"ל יקים שתי מחלקות קורונה נוספות בבית החולים רמב"ם

דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן, אמר כי במחלקות יטופלו חולים במצב בינוני: "זו הפעם הראשונה שצה"ל מטפל באזרחים בשטח ישראל". תא"ל זילברמן ציין כי כאלף חיילים מסייעים לשוטרים לאכוף את התקנות והבהיר כי היה "שמח להשקיע את החיילים האלה במשימות אחרות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בעקבות הזינוק בנתוני התחלואה, דובר צה"ל, הדי זילברמן, הגדיר היום (חמישי) את המאבק בנגיף הקורונה כמשימתו העיקרית של צה"ל, בהובלת פיקוד העורף. כחלק מהסיוע למרחב האזרחי, הודיע זילברמן כי "צה"ל, בשיתוף משרד הבריאות ורמב"ם, יקימו שתי מחלקות קורונה לטיפול באזרחים, בקומה התת קרקעית".

במחלקות יטופלו חולים במצב בינוני ולדברי תא"ל זילברמן, מדובר בפעם הראשונה שצה"ל מטפל באזרחים בשטח ישראל. "מדובר על סדר גודל של עשרות רבות של חולים שיאושפזו במחלקות", אמר תא"ל זילברמן. "נמבצע את המחלקות תוך שבועיים עד חודש". כמו כן, בצה"ל יחלו בקמפיין הסברה על חשיבות ההקפדה על הנחיות הקורונה.

צה"ל ישתמש בכוח רפואה של חיל הרפואה וגם בציוד שלו כהשלמה לציוד של רמב"ם. כחלק מהמהלך, כוחות מתוך חיל הרפואה יועברו לצוות בבית החולים, ובעתיד תצא הוראה להעביר בקשות לחובשים משירות סדיר שעתידים להשתחרר לחתום בתקן מיוחד לצורך זה.

שר הביטחון בני גנץ אמר כי "בהמשך לדיון שכינסתי בשבוע שעבר ולשיח מקצועי שנערך השבוע בין צה"ל למשרד הבריאות, אישרתי יחד עם הרמטכ"ל את הקמתן של שתי מחלקות קורונה בבית החולים רמב"ם, על בסיס כוח אדם וציוד מחיל הרפואה. המחלקות יתנו מענה לעומס הגדול בצפון הארץ והן חלק מההירתמות של מערכת הביטחון כולה למלחמה בנגיף".

זילברמן אמר כי תגבור פעילות המשטרה באכיפת התקנות באמצעות חיילים אינה בהכרח הדרך הטובה ביותר למיצוי כוח האדם לטובת המאבק בקורונה. בתדרוך לכתבים צבאיים ציין זילברמן כי כאלף חיילים מסייעים למשטרה במשימה זו, אך הבהיר כי "ממה שאנחנו שומעים מהחיילים, קשה לי להגיד שזו משימה באפקטיביות גבוהה". לדבריו, "אנחנו עושים הכול עם המשטרה כדי למצות את הכוח בצורה יותר טובה".

הוא ציין כי מספר החולים העדכני בקרב המשרתים עומד על 1,016, כאשר כולם במצב טוב, ומספר המבודדים עומד על 13,500. "פתחנו כפר נוסף למחלימים באולגה, זאת בנוסף למתחם הפעיל באשקלון", הוסיף דובר צה"ל, "הנהלים בצבא יוחמרו כחלק מההתמודדות, והשינויים כוללים בין היתר עוצר יציאות עד חודש ימים. אנחנו נערכים למתן מענה לכמות גדולה של חיילים שיסגרו את הסופ"ש בבסיסים".

דובר צה"ל גם פרסם את נתוני הפעילות הצה"לית: כ-3,500 חיילים מתגברים בפיקוד העורף. כ-1,450 חיילים בסדיר ובמילואים מסייעים ברשויות אדומות מטעם פיקוד העורף. ישנם כ-3,000 אנשי מילואים שמתגברים ביחידות השונות. כ-1,000 חיילים מסייעים למשטרת ישראל במשימת הפיקוח על שמירת ההנחיות במרחב האזרחי.

משימות סיוע לעורף האזרחי: בסך הכל- כ-4,500 חיילים בסדיר ובמילואים מתגברים במשימות סיוע לעורף האזרחי- כ-1,500 חיילים בסדיר וכ-3,000 חיילי מילואים. כ-350 חיילים בסדיר ובמילואים מתגברים ביחידות צוות בבתי חולים. כ-500 חיילי מילואים משרתים ב-26 מלוניות לבידוד ולהחלמה ברחבי הארץ. כ-85 חובשים וחיילים בסדיר מסייעים למעבדות אזרחיות. כ-60 חיילים בסדיר ובמילואים משרתים במרכז המידע והידע הלאומי של אגף המודיעין. כ-1,000 חיילים בסדיר ובמילואים מתגברים במפקדה המשימתית 'אלון'. כ-600 בשירות מילואים, וכ-400 בשירות סדיר. 150 חיילי מילואים מסייעים בהסברה ברשויות ברחבי הארץ.

משימות פנים-צה"ליות: בסך הכל- כ-900 חיילים בסדיר ובמילואים מתגברים במשימות פנים-צה"ליות- מתוכם כ-370 חיילים בסדיר. כ-80 חיילים בסדיר מתגברים בחוליות דגימה פנים-צה"ליות. כ-45 חיילים בסדיר ובמילואים מפעילים את המעבדה הצה"לית. כ-95 חיילים בסדיר ובמילואים מחזקים את המענה הלוגיסטי ליחידות צה"ל. כ-50 חיילים בסדיר מתגברים במוקד "מקול הלב". כ-90 חיילים בסדיר ובמילואים משרתים בכפר המחלימים באשקלון. כ-70 חיילים נוספים עתידים לשרת בכפר המחלימים באולגה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture