טראמפ עובד ב"סוויטה הנשיאותית" בבית החולים. צילום: הבית הלבן

דיווח: טראמפ לא רצה להתפנות לבית החולים; רופאו: "מצבו ממשיך להשתפר"

טראמפ קיבל מנה נוספת של תרופת "רמדסיביר" ללא סיבוכים. רופא הבית הלבן: הוא עדיין לא יצא מכלל סכנה, אך יש "אופטימיות זהירה". דיווח: יועציו של הנשיא נאלצו לשכנע אותו להתפנות בשעה שהמסוק הנשיאותי ממתין בבית הלבן. הממשל פרסם תמונות של הנשיא ממשיך לעבוד בבית החולים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לא רצה להתפנות לבית החולים ויועציו נאלצו לשכנע אותו עד הרגע האחרון, גם בזמן שמסוק הפינוי כבר נחת על מדשאות הבית הלבן – כך דווח ב-CNN. לפי הגורמים המסוק הנשיאותי המתין במדשאה הדרומית של הבית הלבן, בזמן שיועצי הנשיא נמצאים במשכן ומנסים לשכנע את הנשיא להתפנות.

מקור בכיר אמר לרשת כי הסבירו לו הרופאים והיועצים שבמתקן הרפואי הוא יקבל את הטיפול הכי מקצועי במקרה של הידרדרות, מה שככל הנראה שכנע את הנשיא והוא עלה למסוק שהוביל אותו לבית החולים במרילנד. שני גורמים שבקיאים בפרטים אמרו שבכירים בבית הלבן החליטו לפנות אותו לבית החולים אחרי סגירת המסחר בבורסות, כדי לא לגרום לטלטלה בשווקים.

בבית הלבן ניסו הלילה לשדר עסקים כרגיל, ופרסמו תמונות של הנשיא ממשיך למלא את חובותיו גם כשהוא מאושפז בבית החולים. בסרטון שפורסם אתמול, ואורכו כארבע דקות, נראה הנשיא האמריקני עייף במעט ולבוש בחליפה ללא עניבה. בתו של טראמפ, איוונקה, צייצה הבוקר בטוויטר: "אין דבר שיוכל לעצור אותו מלעבוד עבור העם האמריקני".


טראמפ עובד ב"סוויטה הנשיאותית" בבית החולים. צילום: הבית הלבן

בתוך כך, טראמפ קיבל מנה נוספת של תרופת "רמדסיביר" ללא סיבוכים. בדיווח ברשת "פוקס ניוז", צוין כי רופאו של הנשיא, ד"ר שון קונלי, ציין במזכר כי מצבו של טראמפ מוסיף להיות טוב והוא "נותר ללא חום ובלי צורך בחמצן". ד"ר קונלי הוסיף כי טראמפ עדיין לא יצא מכלל סכנה, אך בקרב הצוות הרפואי ישנה "אופטימיות זהירה".

ראש צוות הבית הלבן סיפר על התחושות בבית הלבן: "ביום שישי הייתה דאגה אמיתית למצבו של הנשיא טראמפ, אחרי שרמת החמצן בדמו צנחה". יחד עם זאת, מוקדם יותר דווח כי הנשיא העביר מסר באמצעות מקורבו, ובו נאמר: "יכולתי לצאת מכאן היום לו רציתי, אבל הם אומרים שצריך להיות תמיד צעד אחד לאחור עם הנגיף הזה". זאת טרם צילם את הסרטון בבית החולים, שבו התייחס טראמפ לדיווחים אודות מצבו הבריאותי בתקשורת.

הנשיא האמריקני צלצל לראש עיריית ניו יורק לשעבר ומי שהיה עורך דינו רודי ג'וליאני ואמר לו: "אני מרגיש כל כך בריא, אוכל לצאת מכאן היום אם ארצה". בהמשך השיחה, הכתיב הנשיא לג'וליאני הצהרה למסור לציבור: "אני צופה בסיקור התקשורתי – יכולתי לצאת מכאן היום לו רציתי. אני נשיא ארצות הברית ועלי להתעמת עם הנגיף הזה כדי שהתושבים האמריקנים יפסיקו לפחד ויוכלו להתמודד באופן אחראי. אני עומד להתגבר על הנגיף".

במקביל, מזכיר המדינה, מייק פומפאו, יקצר את ביקורו באסיה בשל מחלתו של טראמפ וישוב לארצות הברית. פומפאו ימריא מחר מיפן, ולא ימשיך לקוריאה הדרומית ולמונגוליה כפי שתוכנן. במהלך הבוקר דווח ברשת ABC כי גם מנהל לשכתו של טראמפ, ניק לונה, עבר בדיקת קורונה ואובחן כחיובי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture