צילום: קובי גדעון / לע"מ

אסטרטגיית היציאה והאם הסגר יימשך? קבינט הקורונה יתכנס היום לדיון נוסף

דריכות לקראת הישיבה מחר • בישיבה מחר ידונו השרים במידת ההצלחה של הסגר ובתנאים ליציאה ממנו. גמזו ימליץ לקבינט הקורונה: אין לפתוח את מוסדות הלימוד, כולל הישיבות, בחודש הקרוב. חלק מהשרים צפוי לבקש הקלות מידיות, שר האוצר כ"ץ לוחץ לפתוח מיד עסקים קטנים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

קבינט הקורונה יתכנס היום (שני) בשעה 17:00 לדיון על מידת הצלחתו של הסגר בריסון התחלואה, ועל קביעת יעדים לתוכנית היציאה ממנו. עם זאת בישיבה לא יתקבלו החלטות על החמרה או הקלה בסגר, והן יעמדו על הפרק רק בישיבה הבאה, שתתכנס ביום חמישי.

ב'ווינט' דווח כי ההחלטה שלא להחליט מחר על שינויים במתכונת הסגר התקבלה אחרי שבהתייעצויות שקיימו היום ראש המל"ל, שר הבריאות וראשי מערכת הבריאות הגיעו למסקנה שאין מספיק נתונים, ולא ברור אם השיפור הקל בתחלואה בימים האחרונים נובע מירידה בהיענות הציבור להיבדק בזמן החגים וסוף השבוע.

לפי הנתונים שהוצגו לשרים בקבינט הקורונה, ייתכן שמקדם ההדבקה R בציבור הכללי, כלומר מחוץ למגזר הערבי והחרדי, ירד מתחת ל-1. המשמעות היא שכל חולה מדביק בממוצע פחות מאדם אחד, דהיינו התפשטות המגפה נבלמת. עם זאת עדיין מוקדם לדעת כיצד השפיע יום כיפור על ההתפשטות.

לגבי תוכנית היציאה מהסגר, היום התקיימו התייעצויות בין הגורמים השונים ומסתמנת הסכמה על מתווה כללי של יציאה מהסגר, הכולל חמישה עד שבעה שלבים. השלב הראשון יהיה החזרה של מקומות העבודה במגזר הפרטי שפועלים ללא קבלת קהל. עדיין ישנם ויכוחים מתי השלב הראשון ייכנס לפועל, אך גורמים בכירים בקבינט הקורונה אמרו שיש סיכוי להקלות ראשונות שכאלה כבר בשבוע הבא, אם מגמת הירידה בתחלואה תימשך.

ב'חדשות 12' דווח כי עוד ועוד שרים תומכים בפתיחה של חלק מהמשק אחרי החגים, החל מהשבוע הבא – זאת בצל נתוני התחלואה שאומנם עדיין גבוהים למדי, אך גם מציגים ירידה יחסית באחוז הבדיקות החיוביות. השרים יתכנסו מחר אחר הצהריים ויכריעו אם להקל בהחמרות או להדק את הסגר עוד יותר.

מנגד, יש חשש בקרב מקבלי ההחלטות – ובראשם ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש המל"ל מאיר בן שבת, שהחלטה כזו תעביר מסר מתעתע לציבור. בימים שבהם התחלואה עדיין גבוהה עם אלפי נדבקים בכל יום, זה עלול ליצור תחושה שהמצב לא כל כך חמור לכאורה ובעצם להוביל לזלזול ולהפרה של ההנחיות.

ב'כאן חדשות' דווח כי ממונה הקורונה, הפרופסור רוני גמזו, ימליץ יחד עם צוות משרד הבריאות לקבינט הקורונה שלא לפתוח את מוסדות הלימוד, כולל הישיבות, בחודש הקרוב. לפי המלצתו הצפויה של פרופסור גמזו, שפורסמה היום בחדשות הערב, אם נתוני החולים יהיו טובים יותר, ניתן יהיה לשקול את פתיחת המסגרות לגיל הרך – ובכללם את גני הילדים וכיתות א' בלבד.

נוסף לסוגיית החינוך, קבינט הקורונה צפוי להכריע אם להמשיך את מצב החירום המיוחד שמגביל את ההפגנות למרחק של עד קילומטר מבתי האזרחים. הגבלת ההפגנות מבוצעת באמצעות הכרזה "על מצב חירום מיוחד" – שיפוג ביום שלישי. על פי הדיווח, נתניהו צפוי לדרוש להאריך את מצב החירום, ובכך להמשיך את ההגבלות על ההפגנות.

שר האוצר ישראל כץ אמר אמש כי הוא מתכוון להביא מחר לקבינט הקורונה הצעה לפתיחת העסקים הפרטיים שאינם מקבלי קהל, מיד בסיום החג. כץ שב על התנגדותו לסגר הכללי ואמר כי אין להשבית את המשק תמורת ביטול ההפגנות. הוא טען כי "המדיניות אותה מובילים אבי ניסנקורן וכחול לבן בגיבוי המערכת המשפטית – חמורה ביותר. את ההפגנות צריך להפסיק בתקופה זו בלי קשר לסגירת המשק".

באירוע סוכות פוליטי ששודר ברשתות החברתיות, אמר כי "את האכיפה חייבים לבצע במקומות הנדרשים, מול יחידים וציבורים שמצפצפים על ההנחיות ומול ההפגנות, ולא מול הציבור הנורמטיבי והעסקים שפועלים בהתאם לכל הכללים ואינם מהווים מוקד סיכון – וחיוניים לתעסוקה ולכלכלת ישראל".

שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ ידרוש בקבינט הקורונה לקבוע יעד לפתיחת העסקים הקטנים ולאפשר חזרה לעבודה של עד 10 עובדים לסקטורים שאינם מקבלים קהל יחד עם מעונות היום והגנים,התאם להנחיות. לדבריו: " אנו חייבים לפעול בזהירות אך יש לקבוע נוסחא הקובעת את היקף הפתיחה בהתאם לירידת התחלואה".

"מצבם הכלכלי של העצמאים והעסקים הקטנים על סף קריסה. אנו חייבים לאפשר להם לחזור לעבוד, אחרת, נגיע למצב של קריסת המשק. בימים האחרונים, אנו רואים מגמת ירידה מתונה ועקבית במצב התחלואה, ומנגד, ועלייה חדה במספר המובטלים ועסקים בפשיטת רגל".

"מגיפת הקורונה היא מגיפה בריאותית וכלכלית. אנו חייבים לדאוג כלכלית גם לציבור העצמאים והעסקים הקטנים. ולכן, אדרוש מחר בישיבת הקורונה פתיחת העסקים שאינם מקבלים קהל בחזרה לעבודה בהתאם להנחיות של עד 10 עובדים ופתיחת מעונות היום והגנים, וכן דיון מעמיק להפעלת המודל הגרמני של חל״ת גמיש ובכך נאפשר להורים לחזור לעבודה ולהתחיל בפתיחה מדורגת כבר לאחר חול המועד", דברי פרץ.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אמש כי "יש כאלה שכבר אומרים שיש להם אופטימיות זהירה שהסגר כבר מתחיל לעבוד, לעשות שיטוח של עקומת הגדילה. אני יותר זהיר מהזהירים, אני רוצה לחכות לפחות שיעברו 10 ימים. זה אומר שאת ההחלטות על המשך הסגר, אחרי מוצאי שמחת תורה, אנחנו נקבל רק ביום חמישי. בינתיים נדון מחר בקבינט על נתוני היציאה ארוכי הטווח מהקורונה, המעבר משלב לשלב, שמירה על האוכלוסייה המבוגרת, הגדלת הקנסות והגברת המשמעת והאכיפה, כי זה הרי בנפשנו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שום אסטרטגיית יציאה. אתם דברתם על שבועיים סגר ואני מעוניין שסה ימשיך.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture