הנשיא טראמפ חזר לבית הלבן והצדיע: "מרגיש ממש טוב – אולי אני מחוסן" • צפו

נשיא ארצות הברית המריא במסוק הנשיאותי מבית החולים בו שהה בימים האחרונים מאז אובחן עם קורונה. לאחר שנחת, טראמפ הסיר את המסכה בפתח המשכן והצהיר בסרטון: "אל תפחדו מקורונה, אל תיתנו לה לשלוט בחייכם". בהמשך הודיע: "אשוב לקמפיין הבחירות בקרוב"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ השתחרר הלילה (שלישי) מבית החולים "וולטר ריד" שבו שהה בטיפול מאז אובחן כחיובי לקורונה. עם חזרתו פרסם בחשבון הטוויטר שלו סרטון שבו הוא מעיד כי מצבו טוב, הדגיש שוב בפני האמריקנים כי אסור לתת לנגיף לשלוט בחייהם והדגיש כי הרפואה שעומדת לפניהם היא הטובה בעולם. כמו כן, הבטיח כי "חיסון יגיע ממש בקרוב".

כשהוא עוטה מסכה ומרים את אגודלו כלפי מעלה, יצא טראמפ מדלתות בית החולים הצבאי הסמוך לוושינגטון ישירות לתוך לימוזינה שלקחה אותו למסוק שבו חזר אחרי טיסה קצרה לבית הלבן. טראמפ הגיע למדשאות הבית הלבן, עלה במדרגות החיצוניות ונעמד במרפסת על שם טרומן והסיר את המסכה לעיני המצלמות והצדיע.

"הרגע עזבתי את המרכז הרפואי וולטר ריד ומדובר במקום מיוחד, הרופאים, האחיות והצוותים הרפואיים. למדתי על הקורונה, ודבר אחד בטוח – אל תתנו לו לשלוט בכם, אל תפחדו ממנו. אנחנו עומדים לנצח אותו, יש לנו את הציוד הרפואי הטוב ביותר, התרופות הטובות ביותר, כולן חדשות", אמר טראמפ והוסיף, "לא הרגשתי טוב כשעזבתי, אבל אחרי יומיים הרגשתי טוב יותר".

"יש לנו המדינה הטובה ביותר בעולם. אנחנו נחזור לעבודה ונחזור להוביל. כמנהיג שלכם הייתי צריך לעשות את זה. עמדתי בחזית, הובלתי. כל מנהיג היה עושה את מה שעשיתי. ידעתי שיש סיכון, שיש סכנה, אבל זה בסדר. עכשיו אני מרגיש יותר טוב. אולי אני מחוסן, אני לא יודע", הדגיש טראמפ. "אל תתנו לנגיף לשלוט בחיים שלכם, צאו החוצה, יש לנו הרפואה המתקדמת ביותר בעולם והתרופות מקבלות אישורים. החיסונים יגיעו ממש בקרוב".

בתוך כך, המועמד הדמוקרטי לנשיאות ג'ו ביידן הודיע כי יהיה מוכן לקיים עימות מול טראמפ, אם המומחים יגידו שאין בכך סכנה רפואית. דובר הקמפיין של טראמפ אמר כי הוא ישתתף כמתוכנן בעימות הקרוב מול ג'ו ביידן, ב-15 באוקטובר. מעט לאחר מכן צייץ גם טראמפ בעצמו: "אשוב לקמפיין בקרוב! הפייק-ניוז מראים פייק-סקרים".

מוקדם יותר עדכן רופאו האישי, ד"ר שון קונלי, על מצבו הרפואי של הנשיא. קונלי אמר שהנשיא אולי "לא לחלוטין יצא מכלל סכנה", אך שרופאיו מסכימים שמצבו הרפואי השתפר ומאפשר כעת את שחרורו מבית החולים אל הבית הלבן – שם ימשיך הנשיא להיות בבידוד ותחת מעקב רפואי צמוד. לדברי קונלי, אין שירות שכעת טראמפ נזקק לו ושלא נגיש בבית הלבן.

לדברי הרופאים, מזה 72 שעות שהנשיא לא סובל מחום גבוה וגם רמות החמצן שלו "נורמליות", כך שהחליטו להשיב אותו לבית הלבן. "נשגיח עליו 24/7", הוסיפו. כמו כן, טראמפ אינו סובל מהתסמינים האופייניים לחולי קורונה כמו כאבי שרירים או איבוד חוש הטעם והריח. לפי שעה הנשיא ממשיך להיות מטופל בסטרואידים, והוא צפוי לקבל מנה נוספת של התרופה רמדיסיביר לפני שיעזוב את בית החולים.

באשר לשאלות על הטיפול שקיבל טראמפ במהלך שהותו ב"וולטר ריד", סיפרו הרופאים כי הנשיא נזקק פעמיים לסיוע נשימתי באמצעות מסכת חמצן. עוד ציינו כי הוא היה חולה יוצא מן הכלל, ושיתף פעולה עם כל הוראות הצוות הרפואי במקום. מעבר לכך סירבו הרופאים לשתף בתוצאות הבדיקות שנערכו לנשיא, ובהן צילום הריאות שלו.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture